Víťazstvo s trpkou príchuťou
Ak sa spájajú úspešní ľudia, úspešné tímy či projekty, je veľká pravdepodobnosť výborného výsledku. Na Szilveszter Rallye sa spojili LAMA Racing a ZANETI Motorsport, Braňo Mičko a Ivo Mutňanský. Toto spojenie však v tomto prípade nebolo orientované výlučne na výsledok. Predsa len, Szilveszter Rally na Hungaroringu je tak trošku „show“, aj keď poznáte pretekárov – prilba na hlavu, rukavice na ruky a preteká sa všade.
Keďže pracovné vyťaženie Braňa znemožnilo zúčastniť sa obhliadky trate, rozpis pripravil Ivan. A na rad prišla taktika. Ako to spraviť tak, aby sa obaja vystriedali za volantom a nestratili veľa času? Rýchlostná skúška „Ring belso“ bola plánovaná dva krát. V skrátenej verzii, ktorú mal ísť Braňo a v „normálnej“, s dvoma vnútornými okruhmi, ktorú absolvuje podľa plánu Ivan.
Branislav Mičko sadol za volant Mitsubishi Lancer Evolution IX pripravený bojovať na rýchlostnej skúške, ktorú ešte nikdy neabsolvoval, nerobil ani len obhliadku trate, spoliehal sa na rozpis niekoho iného, s navigátorom, s ktorým ešte v aute nesedel. Viete si predstaviť ťažšie podmienky? Viete si predstaviť takto odštartovať? Chalani sa na to dali. „Veď čo, aspoň bude sranda.“ Týmito slovami sa lúčili so servisom a fanúšikmi. Nádherne pripravený úsek, 5. miesto a strata na prvého iba niečo viac ako 11 sekúnd. Výsledok, ktorému za týchto podmienok nechcel veriť hádam nikto, ani sám jazdec. Prišiel servis a v ňom aj zmena plánu – aj dlhší meraný úsek „Ring belso“ odjazdí Braňo. Že to bolo správne rozhodnutie, to ukázal výsledný čas. Druhý najrýchlejší v triede H6 a tak sa prvý deň ukončil na šiestom mieste triedy.
Večierka bola o čosi skôr, ako to na týchto „SHOW“ podujatiach býva zvykom. Predsa len, jazda dvoch „nových“ parťákov naznačovala pekný výsledok. Na posádku čakali štyri merané úseky. 2 x „Ring kulso“ a 2 x „Ring belso“. Začínalo sa na „kulso“, ktorý si Braňo Mičko prešiel už sám a teda aj rozpis si pripravil podľa seba. Výborný štart, rýchle prejazdy a hlavne....“horizont ľavá dva PODRŽ“.... A on podržal. Všade sa zberali desatinky. Obrovský nával endorfínov, radostné výkriky v aute aj uznanie organizátorov, ktorí zapisovali na tabuľu najrýchlejší čas posádky po rýchlostnej skúške. Presne tak, najrýchlejší čas v triede H6 si pre seba uchmatol „kopčiar“, ktorého to katapultovalo na druhé miesto priebežného poradia. Ale vyhrať bitku neznamená vyhrať vojnu. Pred posádkou boli ešte tri merané úseky. „Ring belso“ bol ako pokračovanie spanilej jazdy Mička a Mutňanského. Tretí najrýchlejší čas, kontrolované druhé miesto v triede H6. Výborné časy však otvorili aj ďalšiu možnosť – získať umiestnenie v celkovom hodnotení kategórie „Amateur“.
„Poďme zabojovať a uvidíme. Budeme si môcť povedať, že sme spravili maximum.“ To boli slová Ivana Mutňanského pred poslednou sekciou. Kto mal tušiť, že to Braňo Mičko zoberie úplne doslovne. Opäť najrýchlejší čas v triede, potvrdenie druhého miesta v H6-tkách, získanie druhého miesta v celkovom hodnotení kategórie. Plán do poslednej rýchlostnej skúšky bol zajazdiť na istotu, udržať si fantastickú pozíciu. Skúste ale povedať pretekárovi „jazdi na istotu“. Jazda na istotu podľa Mička znamená vyhrať aj poslednú rýchlostnú skúšku. Presne tak, tri zo šiestich rýchlostných skúšok bola dvojica Branislav Mičko a Ivan Mutňanský najrýchlejšia v triede H6. Obrovská radosť prišla, keď chalanom v depe oznámili odstúpenie priebežne vedúcej českej posádky. „Prví...sme prvíííííííí...my sme to dali....sme prvíííííí...“.
V tej chvíli ani len netušili, že sa mýlia. Stalo sa niečo, čo sa dá ťažko vysvetliť. Či to bola fakt iba najsmolnejšia zhoda náhod, úmysel, podcenenie situácie, alebo len neskúsenosť posádky? To sa už nikto nedozvie. Každopádne, výborný výsledok na trati, nádherné a rýchle prejazdy, skoky a horizonty plné odvahy – to všetko zmietla pod stôl dvojminútová penalizácia za skorý príchod do časovej kontroly. Aj keď sa tento problém snažili chalani vyriešiť hneď na mieste (teda zle zapísaný čas si všimli), jazyková bariéra (nikto v časovej kontrole nehovoril, alebo nechcel hovoriť anglicky ani nemecky) ostala neprekonaná. Neoplatí sa veriť, že tento problém sa vyrieši neskôr s niekým, kto anglicky vie. Nevyriešil sa.
Aj keď bez pohára, posádka na trati vyhrala. Vyhrala tri zo šiestich meraných úsekov, z viac ako 200 vozidiel by sa umiestnila na fenomenálnom 23. mieste celkového poradia, vyhrala by absolútne kategóriu „Amateur“ a triedu H6. Ale namiesto pohárov si z Maďarska odniesla ďaleko viac. Odniesla si obrovskú nádielku skúseností, kopec zážitkov a príjemnej atmosféry. Odniesla si vedomie, že Braňo Mičko vie byť ozaj rýchly aj na rely tratiach. Odniesla si obrovskú motiváciu do ďalších bojov, ktoré budú prebiehať možno aj v slovenskom majstráku. Presne tak. Ak pôjde všetko podľa plánov, Branislav Mičko sa ukáže v sezóne 2019 na tratiach Majstrovstiev Slovenska v rely. Či to bude s Ivanom Mutňanským, alebo si na miesto spolujazdca sadne niekto iný, to ukáže čas.
A Vám, verní fandovia LAMA Racing a ZANETI Motorsport, ale aj celého motoristického športu, Vám prajeme všetko dobré do nového roku. Aby bol lepší ako ten starý, ale horší ako ten, čo príde po ňom. A hlavne, aby ste nezabudli fandiť a sledovať nás. Ďakujeme za podporu počas celého roku 2018.
Peter BARAN
Galéria k článku TU