Víťazstvo na Svetovom pohári patrí Raid Adventure Teamu
Od začiatku výpravy sa tento výlet javil ako zjavne smolný. Prvý problém sa zistil asi na dvestom kilometri cesty a to, že v potrebných dokladoch na preberanie chýba certifikát od prídavnej nádrže. Tak sa musela časť teamu oddeliť a vrátiť sa späť na Slovensko. Ďalší problém na seba nenechal dlho čakať a po chvíli cestovania prišiel defekt na vozíku, ten sa našťastie podarilo rýchlo vymeniť a mohlo sa pokračovať. Ale ani to ešte nebol koniec, zhruba po 150 kilometroch prišiel druhý defekt, vtedy už bolo jasné, že cesta bude náročná. Nasledovalo zháňanie pneumatík a pneuservisov. Pneumatiky sa zohnali, bohužiaľ nie také aké by mali byť na vozík no iná možnosť nebola. Rozhodla sa teda, že Ford pôjde po vlastných. Zvyšok cesty už bol našťastie bez problémov.
Piatkové technické preberanie, ako to už v Poľsku býva zvykom, sa nieslo v znamení plombovania. Plombovalo sa všetko možné aj nemožné. Meral sa restriktor, kontrolovali sa doklady a certifikáty. Všetko bolo v poriadku a Ford mohol odísť do uzavretého parkoviska pred štartovacou ceremóniou. Ale akoby toho nebolo málo pár metrov pred UP sa zrazu Raptor zastavil a bez náznaku života ostal stáť. Nasledovali dlhé minúty skúšania, rozmýšľania a hľadania chyby. Času bolo málo a dážď a vietor všetko iba komplikovali. Až sa zrazu našla chyba, malá 10A poistka „Run & Start". Poistka sa vymenila a auto bolo konečne v uzavretom parkovisku.
O 17:45 bol štart do už známeho prológu. Osem kilometrov dlhá divácka zóna bola aj napriek dažďu plná divákov. Raid Adventure Team sa umiestnil na prvom mieste v skupine. Na sobotu bol pripravený vojenský areál a dve selektívne sekcie s dĺžkou 188 km. Trať bola extrémne náročná, rozbitá a oproti predošlým rokom zbytočne namotaná. Roviniek málo, zákrut neúrekom a o jamách ani nehovoriac. Po prvom prejazde posádke patrilo 4 miesto. Štart do druhej časti dňa sa posunul kvôli vážnej nehode štvorkolkára, ktorého musel odviezť záchranársky vrtuľník. Po druhom prejazde sa už priečky posunuli a Ford sa usadil na prvom mieste v skupine.
V nedeľu sa podľa harmonogramu mali ísť dve 70 kilometrové „rýchlostky" . Počasie sa opäť rozhodlo zamiešať karty a tak od rána neprestajne pršalo. Trať bola klzká, blatová ale podľa Danky zaujímavejšia ako sobotná. Nakoniec sa ukázalo, že aj rozhodujúca. V nedeľnej etape mnoho štartujúcich nedojazdilo práve kvôli šmykľavému povrchu. Jeden a pol kilometra pred cieľom sa kvôli nehode Vasilyeva rýchlostná skúška prerušila a posádky prišli do cieľa vo „vláčiku". Výsledky z tejto časti súťaže riaditeľ stanovil podľa prejazdu cez piaty rádiobod. Kvôli nepriazni počasia sa poobedný štart zrušil. A Raid Adventure Teamu sa tak len potvrdilo prvenstvo.
Prvé miesto na svetovom pohári však znamená aj záverečnú kontrolu. Možno aj preto, že na druhom mieste sa umiestnila krajanka Klaudia Podkalická, bola kontrola nadmieru dôkladná. Avšak Raid Adventure Team svoj Ford Raptor dôkladne pripravil a postavil podľa predpisov, takže záverečná kontrola bola už len potvrdením víťazstva. Radosť bola o to väčšia, že okrem víťazstva BAJA POLAND 2014 FIA CEZ vyhral Raid Adventure Team aj BAJA POLAND 2014 WORLD CUP v skupine T2. Týmto by chcel Team všetkým poďakovať za pomoc a podporu a za prejavenú dôveru.