Víťazom suverénny Tänak! Citroën sa konečne chytil druhým miestom
Druhým víťazstvom si Ott Tänak upevnil pozíciu tretieho muža v priebežnom poradí MS rely. Ogier využil Neuvillovho výpadku a vracia sa do čela šampionátu.
Estónsky pretekár Ott Tänak so spolujazdcom Martinom Järveojom (Ford Fiesta WRC) sa zaslúžene stali víťazmi desiateho podniku WRC v Nemecku. Ešte v piatok sa posádka dokázala vysporiadať s tlakom od Andreasa Mikkelsena (Citroen C3 WRC) a bezchybnou jazdou v sobotu aj v nedeľu podržala za sebou celú svetový špičku. Po šotolinovom víťazstve na Sardínii je to prvé víťazstvo aj na asfalte a Estónci dokazujú, že vedia byť nebezpeční na každom povrchu (rovnako, ako ich Fiesta).
„Je to úžasný pocit. Vydaril sa nám štart do súťaže a potom sme už iba kontrolovali situáciu," tešil sa v cieli ex-potápač a nový winnerman Tänak. „Je to naše prvé víťazstvo na asfalte a to je cool. O zisku 25 bodov som ani nesníval, no tie nám dávajú šancu zapojiť sa do hry o majstrovský titul. Budeme bojovať. Pokúsime sa udržať nasadené víťazné tempo."
Najviac v Nemecku potrápil Tänaka Mikkelsen, ktorý urobil zopár drobných chýb (napr.: na RS11 hodinami stratil cca 10-15 sekúnd) a v súčte to na bezchybného Estónca stačiť nemohlo. Každopádne druhé miesto vracia krv do žíl francúzskemu tímu, ktorý potrebuje nového lídra. Kris Meeke, žiaľ, neustál tlak a vyrába veľa chýb. Možno mu pomôže, ak pozíciu tímového lídra prevezme niekto iný a on sa konečne vyrovná s tlakom. Uvidíme, ako sa s týmto rozhodnutím vysporiadajú v Citroene.
Dvojica lídrov pribežného poradia pred nemeckou rely pravdepodobne príliš chcela vyhrať a viackrát chybovala. Pre Seba Ogiera to bolo zopár drobných chýb a defekt, čo mu stačilo na tretie miesto v cieli. Horšie obstál Thierry Neuville (Hyundai), ktorý sériu drobných chýb zaklincoval odlomením kolesa v druhej etape a vsádzal tak už iba na body z power stage. V nedeľu však Belgičan nechytil stratené tempo a z Nemecka odchádza s veľkou nulou. Tá ho pripravila o vedenie v šampináte a Ogier si na neho vybudoval sedemnásť bodový náskok pred poslednou trojicou súťaží v tejto sezóne.
Nečakane príjemne sa v druhej polovici súťaže rozbehol Juho Hänninen, ktorý potreboval potvrdiť dobrý výsledok z Fínska. Potrebuje ho kvôli vlastnému sebavedomiu aj kvôli upevneniu svojej sedačky v Toyote. A z Nemecka azda môže odchádzať spokojný, keď vybojoval dvanásť bodov za štvrté miesto a bol najlepším zo svojho tímu.
Vo WRC2 jazdil fantasticky Jan Kopecký (fabia R5), ktorý bol vo svojej triede najrýchlejší zo všetkých. Defekt na tankodrome ho však stál príliš veľa sekúnd a šance na víťazstvo. Honza s Pavlem sa tak museli uspokojiť iba s druhým miestom vo WRC2 za pomalším, ale šťastnejším Ericom Camillim (fiesta R5). Druhú továrenskú fabiu R5 priviezol Pontus Tidemand na treťom mieste za Camillim a Kopeckým, no to mu stačilo na predčasný zisk titulu majstra sveta vo WRC2 pre rok 2017.
Na rozdiel od F1, ktorá má „prázdniny" v auguste čaká na WRC dovolenkový time out v septembri. Nasledujúca svetová rely sa totiž jazdí najbližšie až začiatkom októbra v Španielsku.