Víťazom Ogier, no zatlieskajme Tänakovi
Ďalší skvelý víkend nám predviedol bývalý potápač a budúci šampión Ott Tänak. Zatiaľ čo Seb Ogier dnes pozíciu iba sucho kontroloval, tak Estónec poslal kolegu Latvalu do minulosti.
Ukázalo sa, že zradná korzická rely sa tentoraz rozhodla už počas piatkových maratónov na La Porta - Valle di Rostino. Úradujúci šampión a dominátor posledných rokov, Sebastien Ogier si tam postavil základný náskok, ktorý už len po zvyšok súťaže neškrabkal zbytočným riskovaním. „Mám veľkú radosť s výkonu, ktorý sme predviedli v piatok. Ukázali sme, že auto sa oproti vlaňajšku zasa zlepšilo a my môžeme oslavovať ďalší úspešný víkend," smial sa Seb Ogier.
A pokiaľ Francúz si druhú a tretiu etapu odjazdil bez zbytočných stresov, tak za ním zúrila bitka o pozíciu vyzývateľa. Najprv sa o slovo hlásili posádky Citroenu, ktorý povolal k Meekovi aj Loeba. Sorry, priatelia klubu Seba Loeba, ale zrelý pán nie je vo forme a nedokázal udržať krok s „bývalým kamarátom" Ogierom. Rýchlosť síce má, ale chybuje viac, ako kedysi a to ho stálo šancu na pódiové umiestenie. K tomu sa pridal spoľahlivo a pravidelne havarujúci Kris Meeke a Citroen sme z kolónky vyzývateľov mohli vyškrtnúť.
V hre ostali teda Toyota a Hyundai. Kórejská značka má silného Neuvilla a potenciál na titul, no na Korzike to nejako nefunguje. Belgičan dostal od Ogiera nakladačku v podobe minúty a Španiel Sordo nafasoval ďalšiu minútu navyše. Ak chcú titul, tak tadiaľ cesta nevedie. „Nemám čo k tomu dodať," uvedomoval si aj rozčarovaný Thierry Neuville, ktorého potrápil aj motor. Hyundai bude musieť na Korziku rýchlo zabudnúť. Tretie a štvrté miesto je síce pekný výsledok, ale nie pre tím s majstrovskými ambíciami.
Naopak skromnejší Japonci už schladili hlavy v chladnom Fínsku a pod Mäkinenovim vedením tím ukazuje svoju silu. Latvala je síce z formy, no ak sa rýchlo nesformuje, tak skončí ako Juho Hänninen. Ukradnutie Tänaka bol najlepší ťah prestupovej sezóny a Estónec ide ako po masle. Na Korzike zrušil starú kliatbu a posunul sa už na tretiu priečku priebežného poradia MS. „Nesťažujem si. Na Korzike sa mi dlhodobo nedarilo. Netlačil som na doraz, ale išiel som konzistentne po celý čas," ukázal všetkým nielen zadok svojej toyoty, ale aj ako sa na Korzike jazdí, Estónec. Lappi výkonnosť tímu len potvrdil šiestym miestom, hoci jeho výkon nebol až taký výborný, ako výkon Tänaka.
Do prvej desiatky sa pretlačili hneď dve R5-ky. Tou prvou je logicky Jan Kopecký, ktorý nedal nikomu zapochybovať o svojej úrovni a o továrenskej Škode Fabii R5. Podobne, ako Ogier vo WRC, tak aj Kopecký vo WRC2 dnes kontroloval pozíciu a s prehľadom vyhral o takmer dve minúty pred francúzskym národným šampiónom Yoannom Bonatom, ktorý vedľa Lefebra dostal ako prvý súkromník šancu jazdiť na citroene C3 R5. Ten však ešte asi chvíľu na Fabiu mať nebude.
Ozaj, a čo Loeb? Ten sa po havárii v piatok prepadol na 55.miesto a potom už len doťahoval. Stiahol viacej, ako štyridsať pozícií, no nestačilo to ani na body a skončil štrnásty. Slabou útechou mu môžu byť body za druhé miesto v Power stage. „Po chybe som sklamaný. Potom som sa však už uvoľnil a užíval si to," zahováral legendárny rely frajer.
A pretože vo WRC sú všetci asi veľmi, veľmi bohatí, tak po návrate z Mexika do európskej Korziky sa teraz znova presúvajú do Juhoamerickej Argentíny, kde sa jazdí už o tri týždne. A aby si cestovanie poriadne užili, tak potom znova späť do Portugalska (v polovici mája).
Poradie posádok
1. S. Ogier 84 bodov
2. T. Neuville 67
3. O. Tanak 45
4. A. Mikkelsen 41
5. K. Meeke 36
6. E. Lappi 36
7. J.M Latvala 31
8. D. Sordo 30
9. C. Breen 20
10. E. Evans 18
11. S. Loeb 15
12. H. Paddon 10
Poradie tímov
1. Hyundai Shell Mobis World Rally Team 111 bodov
2. M-Sport Ford World Rally Team 107
3. Toyota Gazoo Racing World Rally Team 93
4. Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team 81