Vettel je vysmiaty. Ferrari je po testoch najrýchlejšie
Na katalánskom okruhu skončili predsezónne testy F1. Posledné dni azda už voľačo naznačili, tak si to pred odchodom do Melbourne zosumarizujme.
Podľa očakávania v druhej sérii testov v Barcelone tímy už skúšali rýchlostné limity a vďaka tomu sme dostali aspoň základné informácie pre porovnanie výkonnosti najlepších. Od začiatku celej dvojtýždňovej série testov sa najrýchlejším autom javí Ferrari SF90 a včera aj sám Hamilton pripustil, že „červení“ sú rýchlejší asi o pol sekundy na kolo! Prečo si to myslí?
Pozrime sa spolu na časy. V závere testov sa už aj „strieborní“ nechali vyprovokovať a ukázali svoju rýchlosť. Hoci do Barcelony na druhú časť testov priviezli sadu nových komponentov, aj tak sa im však nepodarilo zlomiť Vettelov najrýchlejší čas. Nemec ho zajazdil v piatok (viď. tabuľka piatkových časov nižšie) a udržal pozíciu najrýchlejšieho pilota. Hamilton však zaostal len o tri tisíciny, čo napovedá, že obidva tímy sú si výkonnostne rovné. Prečo potom Hamilton tvrdí, že Ferrari má náskok? (Dopovedzme, že ich časy sa pohybovali na úrovni najlepších časov z poslednej kvalifikácie GP Španielska 2018 a navyše boli asi o sekundu rýchlejšie, než časy z testov z minulého roku.)
Časy dosiahnuté v piatok 1.marca 2019, počas záverečného dňa predsezónnych testov F1:
1. Sebastian Vettel - Ferrari 1:16.221 110 laps
2. Lewis Hamilton - Mercedes 1:16.224 61 laps
3. Valtteri Bottas - Mercedes 1:16.561 71 laps
4. Nico Hulkenberg - Renault 1:16.843 51 laps
5. Daniil Kyvat - Toro Rosso 1:16.898 131 laps
6. Carlos Sainz - McLaren 1:16.913 134 laps
7. Romain Grosjean - Haas 1:17.076 73 laps
8. Daniel Ricciardo - Renault 1:17.114 52 laps
9. Kimi Raikkonen - Alfa Romeo Racing 1:17.239 132 laps
10. Kevin Magnussen - Haas 1:17.565 94 laps
11. Max Verstappen - Red Bull Racing 1:17.709 29 laps
12. Sergio Perez - Racing Point 1:17.791 104 laps
13. Robert Kubica - Williams Racing 1:18.993 90 laps
Ferrari vyzerá rýchlo nielen pri rýchlom kole, ale tiež pri simulácii dĺžky celých pretekov. A toto je asi dôvod, prečo Lewis Hamilton dvíha varovný palec. „Nemyslím si, že sme až o toľko rýchlejší,“ zmierňuje optimizmus nový šéf červených, Mattia Binotto. „Je ešte veľa vecí na ktorých musíme zapracovať. Navyše ak sme rýchli v Barcelone, tak to neznamená, že budeme rovnako rýchli aj na iných okruhoch. Každý má inú charakteristiku.“
V Mercedese Binottove slová berú ako zahmlievanie a majú na to svoj názor. „Čaká nás ešte veľa, veľa práce, aby sme sa priblížili cieľom, ktoré sme si stanovili,“ tvrdí úradujúci majster sveta a pilot tímu Mercedes, Lewis Hamilton. „Máme však silný tím a verím, že to dokážeme. Rozhodne však tento rok vyzerá konkurencia oveľa silnejšie.“
Nuž a pokým sa vpredu naháňali obidva najsledovanejšie tímy, tak do ich hry sa odmietol zapojiť tím RedBull Racing, ktorý prešiel na motory Honda. „Konečne máme konkurencieschopný motor,“ rypol si Dietrich Mateschitz a určite tým vyslal jasný signál k bývalému dodávateľovi, Renaultu. „Testy dopadli pre nás dobre a výkon auta aj motora je veľmi sľubný.“ Ako sľubný však „býčkovia“ neukázali. Prečo? Časy ich pilotov sú inde, než by mali byť podľa tvrdení ich vrchného šéfa. Naozaj však nie sú relevantné? (viď. celkový sumár testov od Pirelli)
A čo ostatní? Mateschitz si síce rypol do Francúzov, no faktom je, že Hulkenberg na novom Renaulte R.S.19 zajazdil o sekundu lepší čas, ako vlani dosiahol monopost renault počas kvalifikácie v Barcelone a figuruje na piatom mieste hneď za červeno-striebornou kombináciou favoritov. Ricciardo sa asi príliš nesnažil, čo môže byť aj filozofia tímu k testom, a figuruje len niekde v strede poľa. Z toho sa dá predpokladať, že zvyšné tímy štartového poľa nešli hranu. Asi si uvedomujú svoje limity a nepotrebovali sa úplne odkrývať. Alebo to je všetko inak? Môžeme teda pokojne študovať dosiahnuté časy a len špekulovať. Pravda sa aj tak ukáže až v sobotu 16.marca, počas úvodnej kvalifikácie sezóny 2019.