Vedie Ogier, Tanäk odstúpil
Turecká rely sa zmenila na bratovražedný súboj dvoch citroenov. Lappiho vystriedal na čele súťaže Ogier.
„Zariskoval som pri výbere pneumatík a oplatilo sa,“ povedal v cieli etapy nový líder Ogier. „Dnes bolo veľmi horúco. Pneumatiky sa rýchlo opotrebovali a bolo treba jazdiť s rozumom. Každá rely je náročná v závere, no turecká zvlášť. Zajtra nás čakajú ešte štyri eresky a dôležité je neurobiť chybu a dôjsť do cieľa,“ presviedčal všetkých Francúz, ktorý došiel do cieľa takmer na hladkých pneumatikách, no aj tak v závere o dve desatiny sekundy bol v cieli rýchlejší, ako jeho sklamaný kolega Esapekka Lappi. Fín však netajil, že pozná svoje úlohy. „V závere etapy som urobil zopár drobných chýb. Ak udržíme aj zajtra svoje pozície, tak body sú dôležitejšie pre Seba a ja mu budem kryť chrbát,“ povedal Fín.
Sobotňajšia etapa bola ďalším trápením pre Toyotu. Potvrdilo sa tak, že takýto typ súťaže japonskej značke príliš nesedí. Latvala sa len držal svojho 6.-7.miesta, Meeke otvorene priznal, že na súperov nestačil a pridal k tomu nejaké „hodiny“ aj defekt na záver. Najhoršie dopadol Ott Tänak, ktorého zradil motor a z etapy odstúpil. „Zhasol nám motor a nedokázali sme ho naštartovať,“ zlostil sa Estónec. „Asi niečo s elektronikou, čo sme nedokázali opraviť. Som frustrovaný, keď sa niečo také stane v situácii, keď bojujeme o majstrovský titul. Musíme sa cez to preniesť a bojovať ďalej.“ Tänak bude pokračovať zajtra aspoň v snahe zabojovať o body v Power Stage.
O tretie miesto sa pekne pasujú Mikkelsen (hyundai) a Suninen (ford). V závere dňa bol na tom lepšie Nór, ktorý Fínovi poodskočil na desať sekúnd. „Udržali sme si dobré tempo a urobili sme dnes iba jednu malú chybu v úvode,“ pokyvkával spokojne hlavou Mikkelsen, ktorý už potrebuje pekný výsledok. „Auto bolo neskutočne dobré a mohli sme sa na neho spoľahnúť. Dôležité bolo správne manažovať pneumatiky, čo sa nám tiež podarilo.“
Vyzerá to, že ak Citroenu Turecko sedí a Toyote vôbec, tak Hyundai je niekde medzi. Vlajku drží Mikkelsen a aj Sordo sa snaží na piatej priečke. Najhoršie je na tom Neuville, ktorý po včerajšom nádejnom úvode dnes išiel cez strechu a stratil štyri minúty, kým sa znova vrátil na trať. „V pomalej zákrute som kvôli prachu nevidel kameň, ktorý ma nakopol,“ vysvetľoval Belgičan, ktorý stratu z úvodnej eresky druhej etapy doháňal celý zvyšok dňa a nocuje na ôsmom mieste, keď aj na nešťastných „Toyoťákov“ stráca minútu.
Vo WRC2 sa továrenskému tímu Škoda Motorsport nedarí. Kopecký dnes dostal dva defekty. Najprv na RS11 stratil čas výmenou kolesa a potom na ďalšom defekte došiel v závere až do cieľa. Rovanpera síce dnes defekt nemal, ale jeho strata je z piatku už príliš veľká. To znamená, že vo WRC2 si vedenie upevnil Kajetanowicz (Fabia R5) a vo WRC2 PRO sa pred Kopeckého a Rovanperu dostal, aj napriek defektu, Gus Greensmith (Fiesta R5).
V nedeľu súťaž končí štvoricou rýchlostných skúšok dlhých „len“ 38 kilometrov spolu. V Turecku je však možné všetko a dopredu nemôžeme nič predpovedať.
Priebežné poradie po dvoch etapách:
1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Citroën C3 WRC) 3h20m12.0s
2. Esapekka Lappi/Janne Ferm (Citroën C3 WRC) +0.2s
3. Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger-Amland (Hyundai i20 Coupe WRC) +1m17.1s
4. Teemu Suninen/Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta WRC) +1m26.9s
5. Dani Sordo/Carlos del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC) +2m24.7s
6. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +3m14.4s
7. Kris Meeke/Seb Marshall (Toyota Yaris WRC) +3m29.5s
8. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +4m38.2s
9. Pontus Tidemand/Ola Fløene (Ford Fiesta WRC) +6m55.8s
10. Kajetan Kajetanowicz/Maciek Szczepaniak (Škoda Fabia R5) +12m52.5s
...
17. Ott Tänak/Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) +36m40.5s
...