Víťazstvo VC Číny pre Lewisa Hamiltona, dominancia Vettela prerušená
Šanghajský okruh privítal nedeľné preteky do krásneho slnečného počasia.
Podobne ako v Malajzii, aj VC Číny nám ponúkla zaujímavý štart, ktorý sa v tomto roku prvý krát neniesol v znamení Sebastiana Vettela. O niečo lepší štart sa podaril dvojici pilotov McLarenu- Jenson Button, Lewis Hamilton, v tomto poradí. Úradujúci majster sveta sa po nátlaku od Nica Rosberga nakoniec usadil na 3.mieste. Može sa začať jeho stíhacia jazda strieborných šípov. Čo sa týka nižších pozícii, Mark Webber sa po štarte dostal dopredu o jedinú priečku, slušný štart zaznamenal Michael Schumacher, ktorý sa posunul do prvej desiatky. Vcelku prekvapivo, aj obe Force Indie evidujeme na 7. a 8. mieste.
Kto sa určite nenechal zahabiť, bol Sergio Pérez, ktorý si dovolil aj na takých velikánov ako je Rubens Barrichello, či Mark Webber. V 10.kole nastali problémy pre Jaimeho Alguersuariho, ktorého pravé zadné koleso hneď po výjazde z boxov opustilo svoje miesto. Toro Rosso čaká asi nemalá pokuta. V 14.kole sa už 8 jazdcov objavilo vo svojich boxoch po nové, čerstvé pneumatiky Pirelli.
Pozrime sa na začiatok poľa: Jenson Button, Lewis Hamilton a Sebastian Vettel sa družne držia pri sebe, v rozostupe menej ako 1 sekundu. V 15.kole sa však aj Button a Vettel rozhodli ísť do boxov, tu však prišla obrovská, možno aj zlomová chyba pre Brita, ktorý z neznámych dôvodov zastavil v boxe u cudzieho tímu, konkrétne u Red Bullu! Touto hrubou chybou získal kto iný ako Sebastian Vettel. Po tom, čo si svoju zástavku odbil aj Hamilton, prichádza pre úradujúceho šampióna ďalšia výhoda. Lewis Hamilton ostáva po výjazde z boxov zakliesnený za Felipem Massou.
Veľmi priaznivo rozbehnutá je Veľká cena pre tím Mercedes GP, aby nie, keď Nica Rosberga evidujeme na 1.mieste! Jehi tímový kolega sa rovnako príjemne vyšvihol- Michaelovi Schumacherovi patrí momentálne 6.miesto. Za sebou má však Fernanda Alonsa, korý je jednoznačne pri chuti. Práve boj týchto dvoch pilotov sme mohli sledovať v 24. kole, Schumacher si svoju pozíciu zatiaľ veľmi dobre stráži. Tak a napokon sa Alonso pred 7-násobného majstra dostal o 2 kolá neskôr, použitým systému DRS. Schumacher sa objavil v boxoch.
Na trati momentálne sledujeme boj pneumatík. Zatiaľ, čo Alonso jazdí časy pomalšie o 2 sekundy ako zvyšok poľa, z dôvodu značne opotrebených Pirelli, Nico Rosberg po svojej zástavke na čerstvých pneumatikách s ľahkosťou Španiela Alonsa predbieha. Rovnako ľahko tak učinil aj Button.
Bratovražedný súboj nám v 34. kole predviedlo duo strieborných šípov. Lewis Hamilton sa posúva na úkor svojho tímového kolegu na druhú priečku. Oboch čaká ešte jedna zástavka v boxoch. Adeptom na pódium je stále aj Nico Rosberg, ktorý sa v boxoch objaví taktiež ešte raz.
38.,39.,40.kolo znamenali posledné, tretie záastavky v boxoch pre Buttona, Hamiltona a nakoniec aj Rosberga. Nico Rosberg si svoj výjazd z boxovej uličky postrážil, a tak sa usadil na pódiovej priečke. Len pár okamihov na to prichádza pre jazdca Mercedesu zlá správa. Palivo, ktoré Nemec vo svojom monoposte nesie, je v kritickom množstve. Ďalší nepríjemný fakt na seba nenchal dlho čakať, Nico Rosberg si pozície nedokázal ustrážiť a na 3. pozíciu sa dostáva Brit Hamilton. Ale Hamilton je skutočne v tempe, o pozíciu pripravil aj Brazílčana Massu, na rade je Sebastian Vettel, ktorý má o poznanie staršie pneumatiky a jazdí časy pomalšie o takmer sekundu.
47. kolo pripravilo horké chvíle Sergiovi Pérezovi a Adrianovi Sutilovi, ktorí sa dostali do nemalého kontaktu. Obaja sa dostali mimo trať, len tak-tak, že sa nepripravili o zvyšok preteku. Nováčik Pérez bol nakoniec ešte za predchádzajúcu kolíziu s Nickom Heidfeldom potrestaný penalizáciou prejazdu boxov. Mexický jazdec si pre svoje prvé body nepríde ani na tejto Veľkej cene.
Posledných 7 kôl nám prinieslo tú správnu F1 drámu. Časové rozdiely medzi pilotmi na prvých miestach sa zmenšovali, na čo napokon doplatil Felipe Massa na Ferrari, ktorý prišiel o doterajšiu tretiu pozíciu. Nebol však jediný. O svoju pozíciu bol pripravený aj smoliar Nico Rosberg, Mark Webber práve naopak rozbehol neuveriteľnú stíhaciu jazdu! Za ďalšiu obeť mu padol stále viac klesajúci Massa.
Tým najdôležitejším momentom, ale rozhodne bol súboj o prvú priečku medzi Vettelom a Hamiltonom. Ako sme už avizovali, "mini-Schumi" vlastnil značne staršie pneumatiky, koniec koncov Red Bull a McLareny mali aj rozdielnu stratégiu zastávok v boxoch. Vettel sa svojho tretieho víťazstva v sezóne 2011 nechcela ani zďaleka vzdať, no bolo len otázkou času, kedy sa tak stane. 50.kolo bolo tým, ktoré dostalo strieborný šíp Lewisa Hamiltona do čela! Do konca nedeľných pretekov zostávali posledné dve kolá, to nás však čakal ešte jeden podstatný predbiehací manéver. O konečné tretie miesto sa doslova pobili Jenson Button a rozbehnutý Mark Webber, ktorý zo súboja vyšiel ako víťaz, a tak sa v Číne postavil konečne na pódium.
Šanghajský okruh si pre nás pripravil nádherný pretek, z ktorého stratégia troch zástavok bola napokon tá správna. Stratégiu dvoch zastávok v boxoch počas nedele použili tímy Red Bull, Renault a Ferrari, ktoré z toho určite nevyťažilo. Podotknime, že dnešný pretek dokončilo celkovo až 23 monopostov. Jediný, ktorý bol nútený odstúpiť, je Jaime Alguersuari.
Ďalším podujatím, v poradí už štvrtým, bude VC Turecka, presne o 3 týždne.
Celkové výsledky po VC Číny:
1 | 3 | L. Hamilton | McLaren | 1:36:58.226 | - |
2 | 1 | S. Vettel | Red Bull | +0:05.198 | +0:05.198 |
3 | 2 | M. Webber | Red Bull | +0:07.555 | +0:02.357 |
4 | 4 | J. Button | McLaren | +0:10.000 | +0:02.445 |
5 | 8 | N. Rosberg | Mercedes | +0:13.448 | +0:03.448 |
6 | 6 | F. Massa | Ferrari | +0:15.840 | +0:02.392 |
7 | 5 | F. Alonso | Ferrari | +0:30.622 | +0:14.782 |
8 | 7 | M. Schumacher | Mercedes | +0:31.026 | +0:00.404 |
9 | 10 | V. Petrov | Renault | +0:57.404 | +0:26.378 |
10 | 16 | K. Kobajaši | Sauber | +1:03.273 | +0:05.869 |
11 | 15 | P. di Resta | Force India | +1:08.757 | +0:05.484 |
12 | 9 | N. Heidfeld | Renault | +1:12.739 | +0:03.982 |
13 | 11 | R. Barrichello | Williams | +1:30.189 | +0:17.450 |
14 | 18 | S. Buemi | Toro Rosso | +1:30.671 | +0:00.482 |
15 | 14 | A. Sutil | Force India | +1 | +1 |
16 | 20 | H. Kovalainen | Lotus | +1 | - |
17 | 17 | S. Perez | Sauber | +1 | - |
18 | 12 | P. Maldonado | Williams | +1 | - |
19 | 21 | J. Trulli | Lotus | +1 | - |
20 | 25 | J. D'Ambrosio | Marussia-Virgin | +2 | +1 |
21 | 24 | T. Glock | Marussia-Virgin | +2 | - |
22 | 22 | N. Karthikeyan | HRT | +2 | - |
23 | 23 | V. Liuzzi | HRT | +2 | - |