Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Extra

Vášeň OPC v spojení s tradíciou

Wednesday, 12. 10. 2011 - 14:25, Ivan Václavík   

Vášeň OPC v spojení s tradíciou

Časovo krátka, no svojím obsahom mimoriadne obsiahla bola prezentácia značky Opel na autodrome v Brne, kde organizátori pripravili pre novinárov niekoľko atraktívnych ponúk. V prvom rade to bolo „vlastnoručné" otestovanie limitov modelu Opel Corsa OPC Nürburgring s výkonom 154 kW (210 k) a maximálnym krútiacim momentom do 280 Nm. Pneumatiky mali rozmer 225/35 R 18 V.

opel-corsa-opc-ng270769.jpg

Opel uvádza tohto čertíka pod názvom Corsa OPC Nürburgring Edition a deklaruje nielen spätosť so známym pretekárskym okruhom, ale aj ideálnu kombináciu výkonu, dynamických jazdných vlastností a vášne. Plánuje vyrobiť len limitovanú sériu 500 kusov. Nadväzujúc na verziu Nürburgring Edition modelu Astra OPC, predstavenú v roku 2008, Opel teda vyrobil na počesť legendárneho pretekárskeho okruhu v pohorí Eifel ďalší model OPC.

opel-corsa-opc-ng270766.jpg

Na okruhu v Brne sme mali rezervovanú celú hodinu, aby sme si priamo na trati s homologáciou Medzinárodnej automobilovej federácie FIA vyskúšali jazdné vlastnosti. V povestných serpentínach Opel OPC spoľahlivo držal zvolenú stopu, no len čo sme „netrafili" ideálnu líniu, pocítili sme náznak šmyku. Aj v rýchlosti okolo 100 km a na vlhkom asfalte sme však situáciu bezpečne zvládli. V stúpaní by sme nedbali, keby bolo pod kapotou viac koníkov, napriek tomu sa nám však darilo zrýchľovať. Sériu zákrut pred cieľovou rovinkou sme si doslova vychutnávali, avšak dosiahnuť maximálnu rýchlosť na rovinke (odhadom vyše 200 km/h) nám organizátori neumožnili. Jednoducho nás zavádzacím vozidlom v úlohe Safety Caru spomalili. Výrobca uvádza maximálnu rýchlosť 230 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,8 s.

opel-corsa-opc-ng270653.jpg

Načim dodať, že novo vyvinutý podvozok s tlmičmi pruženia Bilstein a mechanický lamelový samosvorný diferenciál na prednej náprave dokonale stabilizovali auto, a tak vari 18 kôl sme bez obáv absolvovali na širokej trati v plnom tempe, teda v niektorých zákrutách i rýchlosťou nad 100 km/h. Keď máme prideliť niečomu plné absolutórium - tak sú to brzdy. Reagovali ostro, elektronika dávkovala ich účinok presne (čo sme si overili, keď boli dve kolesá na vlhkej trati a dve na suchej) a po skončení jázd boli disky na dotyk ruky len vlažné. Toto sme si overili na niekoľkých vozidlách. No popravde, ani sa niet čomu čudovať: vpredu i vzadu sme mali špeciálne, vysoko výkonné brzdy renomovaného talianskeho výrobcu Brembo.

opel-corsa-opc-ng270669.jpg

Štvorpiestové brzdy majú špeciálne vysoko výkonné brzdové obloženie, ktoré má o 10 percent väčšiu plochu ako pri bežnej verzii Corsa OPC. Súčasne je hmotnosť brzdičov nižšia o 30 percent. Prednosťou bŕzd Brembo je zlepšená ventilácia a chladenie pri maximálnom namáhaní.

opel-corsa-opcbrno-5770g.jpg

Pokiaľ vás zaujíma spotreba - displej nám ukázal 25 litrov na 100 km. Inak výrobca deklaruje priemernú spotrebu tohto športovo ladeného hatchbacku 7,6 litra na stovku - pravda, toto len pri pokojnom štýle jazdy. Nový špičkový model Corsa má zvýšený výkon vďaka novému vyladeniu turbodúchadla, zásluhou montáže športovej výfukovej sústavy s nižším prietokovým odporom a optimalizáciou pre 100-oktanový benzín, ako aj prispôsobením riadiacej jednotky motora. Tým sa maximálny výkon štvorvalca OPC Turbo s objemom 1,6 litra zvýšil z pôvodných 141 kW (192 k) pri 5 850 otáčkach na 154 kW (210 k) pri 5 750 otáčkach za minútu.

opel-corsa-opc-ng270803.jpg

Aby bolo možné vysoký krútiaci moment motora premeniť na účinnú trakciu, predná náprava je vybavená mechanickým lamelovým samosvorným diferenciálom. Ten pomáha obmedzovať prešmykovanie kolies - napríklad pri vzniku veľkých priečnych síl počas akcelerácie alebo pri zmenách adhéznych vlastností povrchu cesty. Samosvorný diferenciál je ideálny pri jazdení po uzavretom pretekárskom okruhu.

opel-corsa-opc-266591g.jpg

Ambasádor značky Opel, bývalý úspešný pretekár Joachim Winkelhoeck, ktorý sa podieľal na detailnom vyladení podvozka modelov Opel, je nadšený: „Corsa OPC Nürburgring Edition nádherne reaguje na pohyby volantom a zostáva vypočítateľná až po zónu limitu fyzikálnej stability."

Odporúčaná akčná cena modelu Opel Corsa Nürburgring Edition je 26 490 €. Na porovnanie: Renault Clio R.S. (203 k) sa predáva za 21 300 € (Gordini 24 000 €) a Citroën DS3 Racing (207 k) za 30 000 €.



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri