Valašský očistec
Po mimoriadne úspešnej vlaňajšej sezóne sa posádka Tomáš Kukučka a Peter Vejačka vrátila vo Valašskom Meziříčí znova na štart automobilových súťaží, aby vyrazila za tohtoročnou obhajobou.
Ak nepočítame zrušené preteky na Slovakia Ringu, tak skúsená slovenská dvojica nesedela v súťažnom aute prakticky od októbrového finále v Košiciach. „Bola to dlhá pauza a sme radi, že konečne môžeme znova začať pretekať,“ neskrýval radosť vždy vysmiaty Tomáš Kukučka. Naturalizovaný Tatranec nastúpil na štart jubilejného 40. ročníka ValMez Rally so svojim osvedčeným „parťákom“ Peťom Vejačkom na Mitsubishi Lancer Evo VI. Spolu sa pokúsia obhájiť titul v triede 11 a vlaňajšie výborné bronzové miesto v absolútnom poradí MSR. Ďalšou výzvou je však aj obhajoba vlaňajšieho titulu Zóny strednej Európy CEZ2.
„Uvidíme, aká konkurencia sa stretne tento rok v slovenskom „majstráku“. Určite sa však pokúsime znova o čo najlepší výsledok, ktorý by potešil nielen nás, ale aj našich fanúšikov,“ vraví Kukučka, pre ktorého štart vo „Valašskom kráľovstve“ bol vlastne malou premiérou. „Čakali sme, že to bude náročná súťaž, ale takéto premenlivé počasie zaskočilo aj skúsených domácich pretekárov. Ešte v piatok sme robili rozpis za sucha. V noci však začalo pršať a prvá etapa bola zrazu celkom iná, než sme si zapísali. Dážď, sneh, blato, sucho a znova dážď. Jedným slovom masaker!“ Tomáš s Peťom našťastie zvolili správne nastavenie a obutie. „Začali sme opatrnejšie, no aj tak sa nám nevyhli dva-tri krízové momenty. V druhej sekcii boli trate ešte viac rozbité a neraz bolo rozumnejšie cutovať, alebo to pustiť cez jarok. Auto trpelo, ale bez toho by sme azda ani nezahli. Pripomínalo mi to vlaňajší Rzeszow, no bolo to ešte náročnejšie.“ Chlapci to zvládli. Záverečné kilometre na mestskom okruhu toho už veľa nezmenili a posádka sa mohla radovať z druhého miesta v triede a šiesteho miesta v MSR. Ešte zaujímavejšie bolo pekné trináste miesto v absolútnom poradí silno obsadenej ValMez súťaže.
Do druhého súťažného dňa Tomáš s Peťom nechali tvrdšie nastavenie a slicky, ktorými končili prvú etapu. „Nebolo to najlepšie rozhodnutie. Pred druhou sekciou sme auto zmäkčili a potom to už začalo fungovať,“ vysvetľuje Kukučka. Posádku v závere prvej sekcie druhej etapy ešte trochu vystrašil vädnúci brzdový pedál, no mechanici vymenili kvapalinu a brzdy sa umúdrili. Iné problémy sa Mitsubishi našťastie vyhli a tak sa ostrieľaná posádka mohla v cieli radovať z prakticky rovnakého výsledku, aký vyjazdila v prvej etape. „Bol to obrovský očistec a zároveň obrovská skúsenosť. Sme však radi, že sme úspešne došli do cieľa celí a s nepoškodeným autom,“ usmieval sa Kuko na vyhodnotení. Posádka plánuje absolvovať celú sezónu MSR a zároveň sa pokúsi obhájiť titul CEZ2. Najbližšie by sme ju mali určite vidieť na domácej súťaži pod Tatrami, v závere mája.