Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Okruhy

Úspešný víkend Jula Končeka a jeho Vectry na rozpálenom Pannóniaringu

Tuesday, 10. 07. 2012 - 23:55, Daniel Mandzi   

Úspešný víkend Jula Končeka a jeho Vectry na rozpálenom Pannóniaringu

Uplynulý víkend sa na maďarskom okruhu Pannóniaring konalo 9 a 10 kolo rakúskych okruhových majstrovstiev HISTO-CUP Austria (www.histo-cup.at)

Histo-Cup je najznámejšie rakúske okruhové majstrovstvo zastrešujúce vozy historické ako aj novodobé, avšak s podmienkou výroby vozidla do roku 2001. Vzhľadom k tomu, že Vauxhall Vectra STC Jula Končeka je ročník 1996, usporiadateľ ho zaradil do svojej kategórie YOUNG-TIMER (1981-2001) (www.young-timer.at) Okrem toho zastrešuje podujatia Formel historic, BMW Chalenge, Histo Cup K, Histu Cup STW, TW and GT Cup, Classica Trophy - čiže pre diváka množstvo zaujímavých áút od tých najstarších až po tie najnovšie. Na Pannóniaringu sa predstavilo spolu 159 jazdcov a vozidiel.

5-22.jpg

„Po zle rozbehnutom začiatku MMSR a problémoch s elektronikou, nemalo význam pre nás zúčastňovať sa naďalej slovenského bodovaného seriálu. Z finančného hľadiska je pre nás MMSR dosť náročné a preto sme začali hľadať nejakú alternatívu jednotlivých pretekov. Oslovil ma rakúsky seriál, nakoľko som videl už 2x tieto športové nádherné autá v akcii v rámci našich pretekov na Slovakiaringu a v Brne. Je to veľmi prestížny a mediálne sledovaný seriál nielen v Rakúsku, ale aj v okolitých krajinách, kde organizátori usporiadúvajú tento pretek. Seriál teda vidia diváci v Rakúsku, Nemecku, Taliansku, Maďarsku a aj na našom Slovakiaringu. Divák má možnosť na jednom mieste zhliadnuť históriu a súčastnosť a verte, že je sa na čo pozerať."

9-6.jpg

Už v piatok prebiehalo preberanie a aj voľné tréningy a úžasné horúčavy dávali zabrať nielen motorom a jazdcom, ale z dôvodu drsného asfaltu hlavne pneumatikám. 4 pneumatiky musel tým po piatku vyhodiť a na víkend tým tŕpol, či vydržia posledné 4 pneumatiky, ktoré Julo zobral ako rezervu so sebou.

Tibor Szabosi;co8c2313-3.jpg

Na sobotňajšie kvalifikácie sa postavilo v Julovej kategórii 32 vozidiel rôznych značiek a Julo aj napriek neznalosti trate a problémom si vybojoval 9 štartovaciu pozíciu a 2 v svojej triede spomedzi 12 dvojlitrov. Letmý štart Julovi vyšiel a dostal sa pred svojho najväčšieho konkurenta Wernera ZEGINIHO na Forde Focus RS a 9 z 10 kôl krúžil pred ním. Od druhého kola však Julo začal mať problémy s riadením a Vectra začala lietať po trati. Nebyť prasknutej servo hadičky a výletu mimo trať v poslednom kole určite by Julo došiel do cieľa na 6 pozícii pred Fordom, ale v poslednom kole jednoducho už Julo nevládal bojovať s horúčavou, servom, traťou a súperom naraz a skončil na 7 mieste absolútne a 2 v triede. Nakoľko spolu štartujú vozidlá všetkých objemových tried 7 miesto absolútne bolo určite nad očakávanie všetkých a hlavne Jula, ktorý sa tu predstavil ako úplný nováčik na takomto podujatí. Víťazom sa stal Marcus WEEGE s vozidlom BMW M3 E46, pred Frankom Riedlom z Nemecka na vozidle Corvette Delago a Andreasom Corradinom tiež na voze BMW M3 E46. (http://www.histo-cup.at/cup/www/Ergebnisse-Pannoniaring-Gesamt.pdf)

7-9.jpg

Po preteku okrem celého zaolejovaného auta sa zistil aj problém s nedobíjaním akumutárora a aj s geometriou. Za pomoci našich členov týmu na Pannóniaringu Mariana Rajnohu a Jara Baránka, ktorý napriek nedobíjaniu poruche alternátora presvedčili Jula, aby sa postavil na štart nakoniec všetko dobre dopadlo. Kvalifikáciu Julo zabalil a odkrúžil povinné 3 kolá, a tak na štart sa postavil až na 12 mieste. Počas 10 kôl preteku si však dokázal poradiť nielen so svojimi súpermi, ktorí mu nedarovali nič zadarmo (výsledkom je rana do dverí od Hondy Civic), ale aj so svojimi nervami či vydrží kapacita batérie bez dobíjania prísť až do cieľa. Nakoniec sa Vectra dokázala s Julom prebojovať na krásne 5 miesto absolútne a zvíťaziť vo svojej kategórii. Víťazom sa stal Andreas Corradina na voze BMW M3 E46, pred Stefanom Fuhrmannom na Honde S 2500 a Alexandrom Wohlwartom na vozidle Marcos Mantis.

1-69.jpg

„Od konca minulého roku sa nevieme vysporiadať s chybou a tak každé preteky je len lotéria, či motor vydrží alebo sa na okamih zastaví. Teraz som síce tŕpol celý víkend, ale konečne motor šliapal ako hodinky od piatku až do nedele a ako čerešnička na torte boli moje umiestnenia. Myslím, že som urobil dobré meno nielen sebe, mojej Vectre ale aj Slovensku, pretože som tam bol jediným aktívnym zástupcom.

8-6.jpg

Už teraz teším na ďalšie podujatie Histo - Cupu, ktoré sa bude konať 4.-5. augusta na našom SLOVAKIARINGU, kde by som už teraz chcel pozvať všetkých divákov.

Atmosféra samotných pretekov ako aj atmosféra v depe má svoje čaro a ten kto to nevidí neuverí."

 mm

3-48.jpg



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri