Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Okruhy

Úspešná sezóna v podaní Mira Konôpku

Thursday, 30. 12. 2010 - 10:30, Ivan Václavík   

Úspešná sezóna v podaní Mira Konôpku

Slovenský automobilový pretekár Miro Konôpka z tímu ARC Bratislava má za sebou ďalšiu úspešnú sezónu. Tá sa začala v januári 2010 v Dubaji a skončila sa v polovici decembra v senegalskom Dakare. Najvýznamnejším podujatím, ktoré sa navyše skončilo historickým úspechom, boli pre Mira Konôpku 24-hodinové vytrvalostné preteky Le Mans 2010.

n-konopka-lm-58.jpg

V tvrdej konkurencii skončil na 8. mieste v triede LM GT2. V hodnotení FIA CEZ Trophy (FIA Zóna Strednej Európy) 2010 vyhral Miro Konôpka vytrvalostný šampionát, na 2. mieste v tejto disciplíne skončil takisto jazdec ARC Bratislava Andrej Studenič. Na Majstrovstvách Slovenska v pretekoch automobilov na okruhu sa Miro Konôpka stal šampiónom vo vytrvalostných pretekoch Divízie 4, Andrej Studenič bol hodnotený na 5. mieste a Matej Konôpka na 9. priečke. Matejovi patrilo v hodnotení Junior 3. miesto. V konečnej tabuľke šprintov na Majstrovstvách SR skončil Miro Konôpka na 2. mieste, Matej Konôpka bol medzi juniormi na 3. priečke.

Marcin Kaliszka;img-0273-kopia.jpg

V absolútnom hodnotení to bolo napokon pre Mira Konôpku 2. miesto, čo je v konkurencii výkonnejších vozidiel DTM výborný výsledok. Okrem úspechu v slovenskom šampionáte slávil Miro Konôpka úspech v podobe majstrovského titulu aj u našich severných susedov v Poľsku. Záver sezóny sa niesol vo víťaznom duchu. Slovenský tím ARC Bratislava s Mirom Konôpkom zvíťazil v pretekoch 200 kôl Dakaru 2010, ktoré sa išli na senegalskom okruhu Baobabs. V športovej sekcii si môžete o týchto pretekoch prečítať viac.

K sezóne 2010 Miro Konôpka povedal: „Bola to dlhá a náročná sezóna. Asi najviac si cením dokončenie legendárnych pretekov 24 hodín Le Mans, pretože vždy bolo mojím snom sa tam dostať a vidieť cieľovú vlajku. V mladosti ma inšpiroval film Le Mans so Steve McQueenom. Veľmi ma dnes teší, keď na významnom podujatí hrajú slovenskú hymnu a ešte viac, ak je to mojou zásluhou."

re-dsc00124.jpg

Konôpkov tím si však leňošenie dlho neužije, lebo nová sezóna sa pre úspešný tím ARC Bratislava začne už v polovici januára na 24-hodinovke v Dubaji. Potom, koncom februára 2011, odletí Miro Konôpka k protinožcom do Austrálie na 12-hodinové preteky na okruh Bathurst. Na tradičné predvianočné stretnutie prišiel bratislavský jazdec v dobrej nálade a - ako zvyčajne po víťazných pretekoch - v typickom rázovitom odeve. Tak to bolo po triumfe v Bahrajne a takisto aj po úžasnom víťazstve v Senegale. Vyzvedali sme, aká tam bola atmosféra.

„Senegalská vláda podporuje motorizmus. Belgičania im vybudovali nový okruh a podujatie malo výbornú úroveň. Preteky áut tu majú dlhoročnú, vyše 50-ročnú tradíciu, nový okruh je k dispozícii tretí rok. Diváci sú veľmi vnímaví, tešia sa z každého predbiehania - hoci aj medzi poslednými pretekármi. Nasleduje aplauz, ako keď dá futbalista gól. Zaujímavú atmosféru krajiny dokresľuje aj jazda v noci - buď úplne bez svetiel alebo len s diaľkovými. Iná možnosť nie je," približuje Miro Konôpka spoločne s televíznym moderátorom Jánom Žgravčákom, ktorý bol v Dakare s ním.

re-dsc00184.jpg

Ako nám ďalej povedal Konôpka, z pretekov už má asi 250 trofejí, čo dalo podnet otázke, či mu nie je ľúto, že motoristický šport je na Slovensku kdesi v kúte záujmu vlády. Kým vo svete patrí po futbale medzi najsledovanejšie a najpodporovanejšie odvetvia, u nás nezavážia ani tituly majstrov Európy (Jureňa), či víťazstvá alebo dobré umiestnenia na vrcholných podujatiach vo svete.

„Určite som z tohto nezáujmu smutný," vraví Konôpka. „Hoci sa hrdíme, že sme veľmoc vo výrobe áut na počet obyvateľov, žiadna automobilka, ktorá pôsobí na Slovensku, nejaví ani minimálny záujem o podporu talentovaných pretekárov. Chýba spätná väzba. Dokonca aj súkromný slovenský tím podporuje poľskú posádku. Nemáme ministerstvo športu a to pociťujú všetky športové odvetvia vrátane futbalistov, hokejistov, či tenistov. Nielen ja, ale aj ďalší športovci robíme pre reprezentáciu Slovenska maximum, osobne sa snažím dokázať, že motorizmus je nádherný šport - ale to nestačí. Pre mňa je zadosťučinením, keď hrajú slovenskú hymnu a naša vlajka stúpa na stožiari. Cesta, na ktorú som sa vydal, však nie je ľahká."

Tibor Szabosi;yt2c4211.jpg

Zrejme ešte niekoľko ďalších rokov zostaneme iba montážnou firmou Európy pre známe značky automobilov. Podpora mladých talentov je v nedohľadne. Napriek tomu Miro Konôpka nepoľavuje a už teraz sa pripravuje na úspešné zvládnutie sezóny 2011 - pätnástej v poradí jeho kariéry. Tento absolvent dvoch vysokých škôl aktívne vystupuje aj ako šéf okruhovej sekcie Slovenskej asociácie motoristického športu. Chce dosiahnuť, aby bol lepší prehľad v jednotlivých disciplínach. Má radosť z prvého slovenského okruhu s pečiatkou FIA. Práve tam by mohli vyrásť zdatní nástupcovia súčasných pilotov.

V Dubaji bude Konôpka pravdepodobne štartovať v nemeckom tíme, keďže vlaňajší výpadok po piatich hodinách z 24 stál veľa peňazí. Ako prvý Slovák bude štartovať na prírodnom okruhu v Austrálii - ako člen domáceho tímu. Opäť a chce postaviť na štart 24h Le Mans. A na jeseň plánuje štartovať s vlastným tímom na okruhu Silverstone. Okrem toho bude obhajovať titul v slovenskom šampionáte, čo nebude v silnej konkurencii ľahké. Predbežne sa plánuje šesť vytrvalostných pretekov - dva na Slovakia Ringu, v Maďarsku a po jednom v poľskej Poznani a v Brne. Zámerom je vytvoriť podujatie V4 Open v spolupráci s krajinami vyšegrádskej štvorky, ale záujem na spolupráci majú aj Rakúšania a Slovinci.

 Tibor Szabosi;co8c0954.jpg

M. Konôpka: „V okruhu 500 km je sedem kvalitných okruhov so štandardom FIA. To je pre všetky zúčastnené krajiny zaujímavá perspektíva. Zo zákulisia FIA viem, že v pretekoch F1 budú bojovať monoposty s motormi 1,6 l a výkonom 700 koní. Pre mladých jazdcov bude k dispozícii jednotný motor pre národné šampionáty, odkiaľ postúpia na európsku úroveň a potom na svetovú scénu."

Azda sa raz prebudia i vládni činitelia a pochopia, že motoristický šport je pre mladú generáciu užitočnejšou záľubou ako drogy...

 

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri