Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Ty si ale pekná Corsa!

Wednesday, 17. 06. 2015 - 16:27, Martin Trenkler   

Ty si ale pekná Corsa!

Malé mestské autá majú navonok jednoduchú úlohu: musíte s nimi poľahky zaparkovať, nemali by veľa konzumovať a mali by byť všeobecne ľahko manévrovateľné, prípadne by sa na zadné sedadlá mali núdzovo zmestiť aj nejakí tí pasažieri. Čo všetko z toho spĺňa nový Opel Corsa?

mg-8555.jpg

1.       Ako sa s ním parkuje?

Nie úplne dokonale. Polomer otáčania má ako Airbus A380, čo v prípade takéhoto auta dosť prekáža. Napriek tomu je rozmerovo skvelé a zmestí sa aj do podzemného parkoviska v Monte Carle (kto vie - ten vie...). Príplatková zadná parkovacia kamera pomôže, aj keď nepoznám veľa žien, čo rady parkujú cúvaním.

mg-8460.jpg

2.       Čo jazda v meste?

Tu už je to lepšie, pomôže vám aj mestsky nastavený posilňovač riadenia, s ktorým otočíte volant už silou pohľadu. Zmiešané pocity prichádzajú skôr v rýchlych pasážach a pri dynamickejšej jazde, keďže podvozok reaguje dobre aj na menšie pohyby volantom; ním však pohnete naozaj aj nechcene a vtedy netušíte, čo sa deje pod kolesami - musíte ísť na to citlivo. Tak či onak, radšej tak, než naopak... Štandardne zabudovaný asistent pre rozjazd do kopca poteší najmä ženské pokolenie v podzemných parkoviskách tých ich „šopingov".

mg-8506.jpg

3.       Posadím dozadu opitých kamošov/malé deti?

Ospravedlňujem sa za kombináciu opití kamoši/malé deti, no priznajme si - občas to splýva a krk vám môžu ogrcať obe skupiny obyvateľstva. Vstup na zadné sedadlá je cez pohodlne sklopiteľné predné operadlá. Na núdzové jazdy po meste sa tam zmestí aj dospelý človek. Zároveň do batožinového priestoru dáte aj stredne veľký nákup, pričom prístup doňho je veľmi praktický. Chýba rezerva, tá je však za smiešny príplatok a sada na opravu defektu je ľahko dostupná v odkladacom priestore naboku. Inak predné sedadlá sú celkom športovo-pohodlné.

mg-8509.jpg

4.       Čo spotreba?

Testovaný Opel Corsa Sport má preplňovaný motor s objemom 1,0 l a max. výkonom 85 kW (115 k) pri 5 200 min-1. Patrí k nemu aj 6-stupňová manuálna prevodovka s veľmi krátkym sprevodovaním, keďže po meste na 50 km/h jazdíte pri 1 400 otáčkach už na 5. stupni. Diaľničných 130 km/h tak pôjdete na zaradenej šestke pri 3 100 min-1, čo nie je vôbec zlé. Výsledkom je naša priemerná spotreba 5,9 l/100 km, pričom nemusím pripomínať, že to ide aj lepšie. Motor je tichý, podvozok slušne odhlučnený, no paradoxne pri vyšších otáčkach má tento agregát o objeme väčšej minerálky jemne športový zvuk.

mg-8519.jpg

5.       Zorientuje sa v interiéri aj moja manželka?

V prvom rade palce hore tým chlapom, ktorí, aj keď na to majú, nekúpia svojej manželke/milenke (alebo obom) hneď Porsche Cayenne, ale niečo zmysluplnejšie do mesta. Svojím dizajnom (exteriér aj interiér) Corsa zaujme, keďže hranatejšie prvky pobrala od mladšieho brata Adama. Interiér je vkusný, prehľadný, plný lesklých aj matných plastov a okrem iného mu dominuje aj veľký 7-palcový displej multimediálneho „informačno-zábavného" systému IntelliLink. Z moderných vymožeností nechýba pripojenie USB, tempomat, dažďový senzor, vyhrievanie predných sedadiel, vyhrievanie volantu, varovanie pred vybočením z jazdného pruhu, automatické diaľkové svetlá a žiaľ povinný štart/stop systém. Bi-Xenónové svetlomety s denným LED svietením si prikúpite za 700 eur a zadnú parkovaciu kameru za ďalších 300 eur.

mg-8524.jpg

Celkovo sa zo štandardného modelu Corsa Sport 3dv. 1.0 Turbo 85 kW 6MT za 12 090 eur vyšplhala testovaná verzia na 15 810 eur, pričom ide o dlhodobo akčnú cenu. Je niečo, čo mi na Corse príliš prekáža? Okrem väčšieho polomeru otáčania a príliš účinného posilňovača riadenia toho veľa nie je, čím by vás toto auto negatívne prekvapilo. Cena trojdverovej Corsy začína všeobecne od 9 190 eur a ako vždy, aj tu platí - najprv vyskúšať, potom kupovať. U mňa palec hore.

Martin Trenkler

mg-8562.jpg

 mg-8543.jpg

mg-8549.jpg


Opel Corsa Sport 3dv. 1.0 Turbo 85 kW 6MT

 

Objem preplň. rad. 4-valca

988 cm3

Max. výkon

85 kW (115 k) / 5 200 min-1

Max. krútiaci moment

166 Nm / 1 800 min-1

Spotreba (mesto)

6,0 l/100 km

Spotreba (mimo mesta)

4,2 l/100 km

Spotreba (kombinovaná)

4,9 l/100 km

Emisie CO2

114 g/km

Objem batožinového priestoru

285 l

Objem nádrže

45 l

Rozmery D/Š/V

4 021 / 1 730 / 1 479 mm



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri