Twingo s 5 dvermi a motorom vzadu je už v predaji
Keď vyslala francúzska automobilka Renault v roku 1993 prvé Twingo na svetovú scénu, hneď si získalo obľubu medzi verejnosťou. V tých časoch bolo v segmente A len päť konkurentov a miniautá iba hľadali svoje uplatnenie na trhu. Po 14 rokoch, keď sa v segmente A rozšírila konkurencia na 25 modelov, nastúpila do ringu druhá generácia Twinga. V roku 2011 nasledoval facelift - už s novou identitou: vpredu bolo veľké logo Renaultu na čiernom podklade.
A 9. 9. 2014 je ten dátum odkedy sa uchádza o priazeň motoristov tretia generácia Twinga s rukopisom uznávaného šéfdizajnéra Laurensa van den Ackera. Podľa jeho slov má netradične farebný interiér zlepšovať náladu pasažierov, pričom je k dispozícii veľká miera personalizácie vozidla. Už pri objednávke sa zákazník rozhodne, ako bude jeho Twingo vyzerať a v závode (v meste Novo Mesto v Slovinsku) mu ho presne také vyrobia.
Renault sa pri tvorbe nového malého auta s motorom vzadu (návrat do histórie a spomienka na R8? - pozn. red.) spojil s firmou Daimler a výsledkom je sympatický päťdverový miniautomobil s kolesami umiestnenými úplne v rohoch karosérie. Predná kapota sa otvára netradične dopredu, ako to vidieť na fotografii a pod ňou sme si všimli okrem iného chladič a nádobu na ostrekovač čelného skla.
Operadlá zadných sedadiel sú delené v pomere 50:50 a sklápateľné; dokonca sa dá zložiť aj operadlo predného sedadla, takže po dĺžke sa vmestí do Twinga po takejto úprave dokonca aj predmet, dlhý 2,3 metra. Na výzvu PR manažérky spoločnosti Renault Slovensko Janky Rajcovej demonštroval dĺžku priestoru náš kolega Peter Krč, ktorý meria 194 cm. Bez problémov sa hravo natiahol do kabíny po jej dĺžke.
Kupujúci má na výber dva benzínové motory - atmosférický s objemom 1 liter a výkonom 52 kW (70 k) alebo turbo Energy TCe 90 so zdvihovým objemom 898 cm3 a výkonom 66 kW (90 k). Pri oboch deklaruje výrobca priemernú spotrebu 4,5 litra, dynamickejšia verzia s turbom však má lepšie zrýchlenie (z nuly na stovku za 12 sekúnd).
Spomínaný motor TCe 90 sa už osvedčil v modeloch Clio a Captur, v Twingu ho museli upraviť a nakloniť v uhle 49°. Je k nemu dobrý prístup a importér nás ubezpečil, že sa neprehrieva ani na dlhšej trase. Okrem toho je zvukovo izolovaný.
Za zmienku stojí priemer otáčania iba 8,6 metra, ako aj parkovacie senzory a systém pribrzdenia auta v kopci. Twingo má dokonca aj systém na sledovanie čiar jazdného pruhu, pričom vodiča upozorní na vybočenie svetelný i zvukový signál. Cena jednotlivých verzií sa pohybuje od 8 000 po 11 000 € a prvé exempláre už má spoločnosť Renault Slovensko na sklade.