Trojlístok L Racingu ide na Ostrú Lúku
Posledné kopcové podujatie má ešte rozhodnúť o konečnom umiestnení jazdcov, ale aj niektorých majstroch. Kategóriu Historik môže premiérovo ovládnuť Ján Lipták.
L Racing Team a jeho šéfa Jána Liptáka na Slovensku netreba predstavovať nikomu kto sa čo i len trochu točí okolo motoristického športu. Bývalý motokrosár pred viac ako desiatimi rokmi vymenil dve kolesá za štyri a začal brázdiť slovenské rally, ale aj kopcové trate. Samozrejme, popri tom pomaly, ale o to istejšie budoval dnes najväčší automobilový tím na Slovensku - L Racing Team, ktorého sídlo je v Krásnohorskom Podhradí. Po rokoch, keď usadal za volant vozidiel Citroën, Ford, Seat, Mitsubishi, či Subaru v minuloročnej sezóne presadol do historickej Toyoty Celica 165 ST, ktorú najskôr liečil z detských chorôb, aby v tohtoročnej sezóne už dokázal naplno využiť jej potenciál. „Začiatky s Toyotou boli dosť ťažké, keďže odmietala poslušnosť. Ako sme však chodili z pretekov na preteky, postupne sme všetky nedostatky odstránili a Toyota začínala fungovať. Samozrejme, aj v tomto roku zopárkrát zaštrajkovala, väčšinou však na rally. V rámci kopcov fungovala dobre, akurát na Dobšinej sa chcela upáliť. Som rád, že aj napriek faktu, že som neabsolvoval niektoré preteky mi patrí pred poslednou dvojicou pretekov vedenie nielen v kategórii Historik, ale aj triede H+1300. Dúfam, že na Ostrej Lúke pôjde všetko tak ako má a mne sa podarí vybojovať pre mňa historicky prvý titul v Historikoch. Vek už na to mám, tak by sa to mohlo podariť," opísal Ján Lipták prvotiny s Toyotou, predstavil svoje ciele, ale zavtipkoval si aj na vlastný účet.
Ján Lipták však nebude jediným jazdcom reprezentujúcim L Racing Team na Ostrej Lúke. O popredné priečky určite aj na Ostrej Lúke bude bojovať Jozef Béreš mladší, ktorý sa aj na posledných pretekoch sezóny predstaví s Mitsubishi Lancer EVO 39. „Pri pohľade na body som zistil, že ešte stále existuje teoretická šanca vybojovať druhé miesto absolútneho poradia, ale to by moja konkurencia nesmela vôbec štartovať a ja by som musel po oba dva dni vyhrať, takže nad touto možnosťou ani neuvažujem. Tento rok som nemal veľa šťastia. V rally nám nefungovala technika, v kopcoch sme museli veľa pretekov vynechať, čiže pri tej biede moja tretia priečka absolútneho poradia je viac menej zázrak. Určite ale na Ostrej Lúke chcem ešte bojovať, tak uvidíme ako sa mi bude dariť," dodal Ďodi Béreš.
Tretím do patrie bude Peter Lipták, ktorý spoločne s Mitsubishi Lancer naskočil do rozbehnutej sezóny až na Dobšinskom kopci. Navyše po desať mesačnej pauze sa najskôr musel poriadne s Mitsubishi zžiť. Na posledných pretekoch, ktoré sa konali v Čiernom Balogu však turbo odmietlo poslušnosť a Peter sa moc nepovozil. „Turbo sme už vymenili a auto by malo byť prichystané na sto percent. Na Ostrú Lúku sa idem povoziť, nemám už totiž o čo bojovať, tak si to chcem aspoň poriadne užiť," vysvetlil Peter Lipták pred poslednými dvoj pretekmi sezóny.
Preteky automobilov do vrchu na Ostrej Lúke pri Zvolene odštartujú v dňoch 13.-14.9.2014 pričom po oba dva súťažné dni pretekári absolvujú vždy dopoludnia dvojicu tréningových jázd a v popoludňajších hodinách dvojicu súťažných jázd. O tom, ako sa darilo L Racing Teamu a či sa podarilo Jánovi Liptákovi vybojovať majstrovský titul v kategórii Historik vás budeme informovať po víkende.
Miro Majláth