Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Trans Orientale 2008: Skvelý Jaro Katriňák opäť zvyšuje svoj náskok

Sunday, 22. 06. 2008 - 00:00, Andrej Haverda   

Trans Orientale 2008: Skvelý Jaro Katriňák opäť zvyšuje svoj náskokSlovenský motocyklový reprezentant Jaroslav Katriňák zvíťazil v sobotňajšej desiatej etape Rallye Trans Orientale Petrohrad – Peking, ktorá sa išla z Karamaja do Turfanu a merala celkovo 782 kilometrov.
                                                                                                    

Štyridsaťdvaročný Martinčan zdolal v prvej rýchlostnej skúške na čínskom území, ktorá merala deväťdesiat kilometrov, v pieskových dunách svojho najväčšieho rivala Nóra Pala Andersa Ullevalsetera na meraných úsekoch o tridsaťsedem sekúnd a zvýšil tak pred ním aj svoj náskok v celkovom hodnotení. Pretekár slovenského Slovnaft Environ Servis Moto Teamu vedie pred Ullevalseterom takmer o dvadsaťdeväť minút.
                                                                                                

„Meraný úsek desiatej etapy bol veľmi ťažký, lebo sa takmer celý išiel cez pieskové duny, ktoré sa striedali s tvrdým kamenistým podkladom. Motocykle na tomto povrchu dostali poriadne zabrať,“ povedal manažér Slovnaft Environ Servis Moto Teamu Andrej Žipaj.
                                                                                                

Manažér Jaroslava Katriňáka ďalej uviedol, že účastníci Rallye Trans Orientale privítali v sobotu predovšetkým to, že spojovacia časť etapy, ktorá merala 298 kilometrov, sa išla po diaľnici, respektíve paralelne s diaľnicou, čo im výrazne uľahčilo orientáciu. „Takýto prehľadný terén už jazdci veľmi potrebovali, lebo po desiatich etapách sú poriadne vyžmýkaní zo všetkých fyzických i psychických síl,“ zdôraznil Andrej Žipaj. „Pretekári prišli do depa v Turfane okolo osemnástej hodiny miestneho času, takže vzhľadom na nedeľňajší voľný deň bude dostatok času aj na bežný servis súťažných strojov. Jarových mechanikov čaká aj výmena starého agregátu za nový, aby bol menší predpoklad, že v posledných šiestich etapách motocykel vypovie niekde na trati službu.“
                                                                                                   

Žipaj pripomenul, že slovenský pretekár si nový motor otestuje hneď na druhý deň na nejakom päťdesiatkilometrovom okruhu, aby zistil, či bude fungovať tak ako predchádzajúci, ktorý vydržal všetky zákernosti desiatich etáp. „Ak by niečo nefungovalo, mechanici v nedeľu vrátia do motocykla starý motor, aby Jaro v pondelok mohol bez problémov odštartovať jedenástu etapu,“ dodal manažér.
                                                                                                  

Tretí v etape bol Rus Alexej Kolomytsyn a túto pozíciu si drží aj celkove. Česi Dušan Randýsek a Josef Macháček sú stále na piatej, respektíve tridsiatej priečke.
                                                                                                

V kategórii automobilov sa všetci hlavní favoriti vošli do ôsmeho miesta, s výnimkou Američana Rona Baileyho – ten špeciálku opäť dokončoval z pozície na dne klasifikačného rebríčka, včera konkrétne štyridsiatej. Zvíťazil (po tretíkrát za sebou) Francúz François Delecour (buggy Gache) o dvanásť sekúnd pred krajanom Ericom Vigorouxom (Chevrolet Trophy-Truck) a vedúcim Španielom Jose Louis Monterdem (Schlesser buggy) – ktorý na Vigorouxa stratil necelé dve minúty. Štvrtí sa cieľom prehnali bratia Gibonovci (Bowler Wildcat), o dve sekundy rýchlejšie než Lotyš Saukans s automobilom OSC.
                                                                                               

Rýchlejšia než buginy Honda Fast & Speed a BAT (Nemec Matthias Kahle na siedmej pozícii strácal takmer šesťminútové manko; pričom ôsmy Francúz Frédéric Vivier stratil na Nemca ďalších päťdesiatštyri sekúnd) bola ešte šiestym etapovým časom francúzsko-švajčiarska dvojica Pelichet – Decreová (Bowler Wildcat), ktorá si na konto pasív pripísala o 337 sekúnd viac než Delecour. V celkovej klasifikácii sa veľa nezmenilo: naďalej vedie Monterde pred Pelichetom a Gibonom; Saukans si polepšil z ôsmej na siedme miesto, Vandromme z 23. na dvadsiate. Vigoroux sa z tretej desiatky už zrejme nevymotá, poskočil iba o jednu priečku (momentálne je tridsiaty šiesty).
                                                                                               

V triede kamiónov to bolo určite zaujímavejšie, pretože tam na tretej priečke opäť došlo ku zmene. Je nutné konštatovať, že „ťažká väzba“ je v týchto chvíľach jednoznačne holandskou záležitosťou. „Erzetu“ vyhral Holanďan Hans Stacey (MAN) o tridsaťtri sekúnd pred krajanom Gerardusom De Rooyom (Iveco-Ginaf); medzi nich a štvrtého Holanďana Hansa Bekxa (DAF) sa dokázal vkliniť iba Belgičan Hugo Duisters (i keď s holandským truckom Ginaf). Celkovo aj naďalej ostáva na čele kategórie De Rooy o viac ako pol hodinu pred Staceym.
                                                                                                  

Keďže však doposiaľ tretí Španiel Pep Vila so svojrázne postaveným truckom Mercedes-Benz 1844 AK dokončoval „erzetu“ až na siedmej priečke (a na štvrtého Hansa Bekxa stratil minútu a päťdesiat sekúnd), klesol v celkovej klasifikácii na štvrté miesto – práve na úkor Holanďana. Čech Miroslav Zapletal si so sputnikmi Miloslavom Janáčekom a Martinom Mikulenčákom s kamiónom MAN TGA aj dvanástou etapovou priečkou udržali desiate miesto celkovo.
                                                                                               

Po nedeľňajšom dni voľna účastníci súťaže vyrazia na trať ďalšej ťažkej etapy: medzi Turfanom a Hami (513 km) ich bude čakať štyristotrinásťkilometrová rýchlostná skúška.

foto: transorientale.com, offroadsport.cz


Poradie po 10. etape:

Motocykle:
1. Jaroslav Katriňák (SR/KTM) 16h 19´ 42
2. Pal Anders Ullevalseter (NOR/KTM) 16h 48´ 15
3. Alexej Kolomytsyn (RUS/KTM) 17h 46´ 23

5. Dušan Randýsek (CZE/KTM) 20h 02´ 07
30. Josef Macháček (CZE/Yamaha) 23h 57´ 00

Automobily:
1. Monterde – Lurquin (ESP/Schlesser buggy) 14h 34´ 49
2. Pelichet – Decre (F/Bowler Wildcat) 15h 46´ 13
3. Gibon – Gibon (F/Bowler Wildcat) 16h 03´ 08

Kamióny:
1. De Rooy – Colsoul – Slaats (NL/Iveco-Ginaf) 14h 51´ 38
2. Stacey – Gotlib – Der Kinderen (NL/MAN) 15h 24´ 49
3. Bekx – Maessen – Van De Ven (NL/DAF) 17h 56´ 01

10. Zapletal – Janáček – Mikulenčák (CZE/MAN) 20h 20´ 31





Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri