Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Trans Orientale 2008: „Katro“ sa dostal málom „do pekla“

Thursday, 26. 06. 2008 - 00:00, Andrej Haverda   

Trans Orientale 2008: „Katro“ sa dostal málom „do pekla“Včerajšia trinásta etapa Rallye Trans Orientale poriadne preverila jazdcov i techniku. Na stupeň víťazov sa opäť postavil Jaroslav Katriňák, ktorý skončil tretí. Vyhral ju Nór Ullevalseter, ktorý podnikol útok na Katriňákovu vedúcu pozíciu a ukrojil z jeho náskoku štyri minúty. Na účastníkov súťaže však čakajú už len tri etapy a z toho dve rýchlostné skúšky.
                                                                                                         

„Strašná etapa, v živote som nevidel také vysoké duny a po nich strmé zrazy. Som veľmi zvedavý, koľko dnes príde do cieľa áut a kamiónov,“ uviedol v cieli etapy Jaro Katriňák. „V takom teréne nefungovala ani navigácia a keď ma dostihli Kolomycyn a Ullevalseter, v trojici sme si navzájom pomáhali, každý si zobral na starosť jeden orientačný bod. Opäť sa jazdilo vo veľkej horúčave. V tieni bolo štyridsaťpäť stupňov, na slnku minimálne o desať viac. Miestami som si pripadal ako v pekle.“ Našťastie „erzetu“ absolvoval bez pádu. „Bola bez pádu a motocykel fungoval dobre, aj keď som mal obavy, aby sa v tom teple neprepálil. Našťastie, chladiče pracovali ostošesť.“
                                                                                                

V tejto čínskej časti Gobi prešli jazdci aj cez niekoľko soľných jazier. „Sú to vlastne už vyschnuté riečiská. Na motocykli sa cez ne ide pomerne dobre, horšie sú na tom automobily i kamióny. Pre tie sú však najväčším problémom vysoké duny,“ dodal „Katro“.
                                                                                                 

V prípade českých motocyklistov Dušana Randýska a Josefa Macháčka sa veľa nezmenilo: prostredníctvom siedmeho a devätnásteho miesta v etape si obaja udržali šiestu (Randýsek), respektíve dvadsiatu štvrtú (Macháček) priečku.
                                                                                               

Medzi automobilovými konkurentmi zaznamenali svoje štvrté etapové víťazstvo Španiel Jose Luis Monterde a jeho belgický navigátor Jean-Marie Lurquin. Ich bugina skonštruovaná v dielňach niekdajšieho jazdca F1 Jeana-Louisa Schlessera bola v cieli o dve minúty a dvanásť sekúnd skôr než francúzske duo Delecour – Garcin s ďalšou buginou (tentoraz SMG). Do tretice v cieli odmávli buginu Honda Nemca Matthiasa Kahleho. Úspech týchto zaujímavých kreácií na plnej čiare!
                                                                                                 

V celkovej klasifikácii sa tak za stále vedúceho Monterdeho a druhého Francúza Gibona s Bowlerom prebojoval François Delecour, ktorý toto postavenie naposledy zaujal po štvrtej etape. Jerôme Pelichet tak klesol na štvrtú pozíciu. Nemec Kahle ostáva naďalej piaty, Lotyš Saukans šiesty a Eric Vigoroux (Chevrolet Trophy-Truck) dvadsiaty štvrtý. Mierny pokles v celkovom poradí zaznamenali Frédéric Vivier s BAT Buggy (zo 14. na 21. miesto) i Ronn Bailey (Jimco-Chevrolet) – z 28. na 32. priečku.
                                                                                                 

V triede nákladných áut sa z piateho etapového víťazstva radoval Holanďan Hans Stacey (MAN) pred krajanom Hansom Bekxom (DAF) a Španielom Pepom Vilom (Mercedes-Benz). V celkovom poradí vedie Stacey pred Vilom a Bekxom.
                                                                                               

Konečne sme zistili aj postavenie tria Miroslav Zapletal – Miloslav Janáček – Martin Mikulenčák. Včerajšiu špeciálku dokončili na osemnástej priečke, žiaľ inkasovali deväťhodinovú penalizáciu. Pripomeňme, že v utorňajšej dvanástej „erzete“ došli na deviatej pozícii a v celkovom poradí – i keď s takmer už desaťhodinovým mankom na vedúceho Staceyho – sa táto statočne bojujúca posádka i ich MAN objavili na siedmom mieste! Nebyť penalizácie (momentálne sú deviati), uhájili by 7. pozíciu aj po tejto etape – necelú minútu za šiestym Talianom Giacomom Paccanim (idúcim s obratným Unimogom).
                                                                                                 

Dnes je na programe štrnásta etapa Alxa Youqi – Bayan Hot. Tvorí ju päťstoosemdesiatdeväť kilometrov s 202 km meraným úsekom.

foto: motoride.sk, offroadsport.cz, transorientale.com

Poradie po 13. etape:

Motocykle:
1. Jaroslav Katriňák (SR/KTM) 30h 05´ 11
2. Pal Anders Ullevalseter (NOR/KTM) 30h 29´ 16
3. Alexej Kolomytsyn (RUS/KTM) 31h 38´ 30

6. Dušan Randýsek (CZE/KTM) 36h 30´ 28
24. Josef Macháček (CZE/Yamaha) 41h 04´ 44

Automobily:
1. Monterde – Lurquin (ESP/Schlesser buggy) 27h 47´ 35
2. Gibon – Gibon (F/Bowler Wildcat) 31h 07´ 42
3. Delecour – Garcin (F/Buggy SMG) 31h 37´ 41

Kamióny:
1. Stacey – Gotlib – Der Kinderen (NL/MAN) 32h 35´ 33
2. Vila – Moises (ESP/Mercedes-Benz) 35h 28´ 33
3. Bekx – Maessen – Van De Ven (NL/DAF) 36h 46´ 28

9. Zapletal – Janáček – Mikulenčák (CZE/MAN) 53h 16´ 01





Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri