Tragédia Pascala Wehrleina
To, čo sa bývalému pilotovi F1 prihodilo v ostatných pretekoch Formuly E v Mexiku sa inak ako tragédia označiť ani nedá. Čítajte ďalej...
Formula E má rozbehnutú piatu sezónu svojej krátkej histórie a prvýkrát má monoposty, ktoré vydržia s batériou plnou energie až do cieľa (v prvých štyroch sezónach sa v polovici pretekov presadalo do druhého monopostu s nabitou batériou).
Jedným z bývalých pilotov F1, ktorých zlákala formula budúcnosti, je aj 24-ročný Nemec Pascal Wehrlein, ktorý potom, ako na neho zanevrel Mercedes sa od januára tohto roku stal oficiálnym vývojovým jazdcom tímu Scuderia Ferrari a zároveň v tíme Mahindra Racing nastúpil do svojej premiérovej sezóny v FE. Po odstúpení v Maroku už na druhých pretekoch v Čile Nemec druhým miestom ukázal svoje kvality a na víkendovom treťom podujatí svojej „elektrickej kariéry“ vybojoval pole position, zajazdil najrýchlejšie kolo pretekov a viedol prakticky celé preteky. Napriek tomu však nevyhral!?! Prečo?
Nemcovi chýbajú skúsenosti s baterkami, povedané zjednodušenie. Ešte v nájazde do poslednej zákruty Wehrlein totiž viedol, no potenciál jeho baterky klesol na nulu a na cieľovej páske ho predbehol skúsenejší Brazílčan Lucas di Grassi na Abtovom Audi. Treba rovno povedať, že aj Brazílčan mal energiu na jednom percente. To však bolo viac, ako nula a stačilo to na víťazstvo. A aby toho na nováčika Wehrleina nebolo dosť, tak dostal ešte päť sekúnd trestu za nedovolené bránenie v záverečnom súboji s di Grassim a nakoniec skončil na šiestom mieste.
Lucas di Grassi si pripísal už deviate víťazstvo vo formule E a vyskočil na druhé miesto priebežných historických tabuliek v počte víťazstiev (doteraz sa odjazdilo 49 ePrix) za suverénna Sebastiena Buemiho, ktorý má dvanásť víťazstiev. Zároveň je po Birdovi druhým pilotom, ktorý dokázal zvíťaziť doteraz v každej z piatich sezón FE.
Ako sme si povedali, preteky boli jednoznačnou záležitosťou Pascala Wehrleina, ktorý konkurencii vlastne nedal šancu (nebyť jeho zlyhania v poslednom kole). Najdramatickejšou udalosťou bola nepríjemná havária Nelsona Piqueta juniora v tretine pretekov, po ktorej sa nejaký čas jazdilo za safety carom. V závere nás ešte zaujal útok di Grassiho na nováčika Rowlanda (Nissan), ktorým sa dostal na druhé miesto a mohol atakovať Wehrleina.
V priebežnom poradí sa znova dostal do čela Belgičan Jérome d´Ambrosio (Mahindra), ktorý tentoraz skončil štvrtý. V tejto sezóne mali štyri preteky štyroch víťazov a je to veľmi vyrovnané. Zaujímať vás ešte bude azda najlepšie doterajšie umiestnenie Felipe Massu (Venturi), ktorý sa konečne dostal do prvej desiatky a zobral prvé body za ôsme miesto.
Piate preteky piatej sezóny a zároveň jubilejné päťdesiate v celej doterajšej histórii FE (mimochodom F1 oslávi tretím podnikm novej sezóny rovnú tisícky Grand Prix) sa jazdia 10.marca v Hongkongu.