Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Karting

Toto sú myšlienky gokart guru skvelej Kart1 Arény

Wednesday, 10. 09. 2014 - 19:26, Public relations   

Toto sú myšlienky gokart guru skvelej Kart1 Arény

O úrovni Kart1 Arény sme už publikovali mnoho materiálov. Každý mesiac mi kvality a vysoký štandard pri mojich návštevách opakovane potvrdí. Dá sa Kart1 považovať za tvoj projekt, tvoje dieťa?

Nemci používajú slovo ‘'jajn'' súčasne áno a nie. Na začiatku Maroš Hedera, ako majiteľ a investor vypočul moje predstavy a svoje želanie s týmto projektom zhrnul do jednej ambicióznej vety: "Chcem aby Kart1 Aréna bola na úrovni najlepších motokárových hál v Európe. Bodka!" Vzhľadom na veľkú tradíciu halového kartingu v okolitých krajinách (najmä v Rakúsku a Nemecku) to boli mimoriadne silné slová. Môjmu duševnému vlastníctvu dal prakticky neobmedzený priestor. Ja som do Bratislavy priniesol moje 12 ročné skúsenosti z rakúskeho sveta halových motokár. Je treba povedať, že môj brat Tomáš (Simon) má v celom projekte podstatnú a neodmysliteľnú pozíciu. Po mojich impulzoch a majiteľovom súhlase je to práve on, kto dáva veciam reálnu podobu. V reštauračnom ponímaní je on kuchár a my čašníci. Keď je dobre, my berieme tringelt a pochvaly, keď je zle, všetko je to jeho vina :)

Tibor Szabosi;gh7p1592.jpg

Majiteľ halu neberie len ako pracovný projekt, jeho syn Adam začal jazdiť a nerobí to vôbec zle...

Adam Hedera je dôležitý predstaviteľ dnešnej mladej bezprostrednejšej generácie. Je takpovediac tlmočník moderných potrieb a trendov. Bez neho by viacero vecí v hale nebolo, alebo bolo inak a asi horšie. Jazdenie v motokáre mu učarovalo, čo u otca našlo veľkú podporu. Napriek tomu, že ani jeden z nich ešte pred troma rokmi o motokárach nič nevedeli nedá povedať, že je to pre nich len spôsob ako podnikať. Sú v tom zainteresovaní osobne až po uši. A to je veľmi cítiť.

Tibor Szabosi;mg-1528.jpg

Príchod prvej kvalitnej motokárovej haly potešil a teší dodnes...

K základnému využitiu haly sme pristupovali zodpovedne. Len z racingových aktivít a výchovy mladých jazdcov by neprežila. Samotná podstata jazdenia na motokáre je zábava. Ľudia sa chcú v jednoduchej, bezpečnej a finančne nenáročnej forme zabávať. Potrebujú sa odreagovať, vyvetrať a realizovať prirodzenú bojovnosť. Jazda v motokáre robí človeka šťastným, kvalitné technické vybavenie a pekné prostredie dávajú celej veci kompletnosť a úroveň.

Tibor Szabosi;gh7p1689-1.jpg

Vznik relatívne veľkej jazdeckej komunity ťa prekvapil, alebo si ho očakával?

Pri tejto téme sa nedokážem ovládať a udržať na uzde. Stále je to môj osobný motív. Motorsport! To je faktor, ktorý sme do vzniku Kart1 vložili. Okrem snahy komerčného využitia haly sme vynaložili veľké množstvo prostriedkov a energie na vznik a rozvoj jazdeckej komunity. Od samotného prostredia cez materiálne vybavenie a všetky naše aktivity. Je to jedna z vecí, na ktorej budeme v budúcnosti ešte veľa pracovať. Že v našom prípade neostalo len pri prázdnych rečiach dokazuje viacero samostatných pretekových sérií, množstvo článkov, foto, video a TV prenosov. Máme znova potvrdené termíny špičkového rakúskeho AIM, ktoré u nás budú už po tretíkrát. Ak má niekto náhodou stále pochybnosti o tom, či sú motokáry skutočný motoršport, pozývam ho prísť sa pozrieť na atmosféru, nasadenie a profesionálny prístup v sérii International Indoor Kart Cup. To je racing v pôvodnej, tvrdej forme. Široká škála pretekárskych sérií rozdielnych náročností a úrovne slúži ako liaheň budúcich jazdcov. Aj v KartCupe je veľa jazdcov, ktorí by inak a iné nejazdili. V programe, ktorý máme pre jazdecký vývoj detí a mládeže nám Milan NOE Molnár vychoval prvú vlnu skutočne talentovaných jazdcov. Som si istý, že o niektorých z nich budeme v motoršporte ešte počuť.

Tibor Szabosi;mg-1401-1.jpg

To myslíš vážne?

Keď dnešní veľkí piloti spomínajú na svoje začiatky, často sú veľmi skromné, vratké a veselé. Fotka mladého Sennu, alebo Schumachera v motokáre má pre mňa symbolickú hodnotu. Kart1 dala halovému kartingu na Slovensku doslova salónnu podobu a naštartovala všeobecný záujem. Do pretekárskeho overalu obliekla viac ľudí než ktokoľvek predtým. Prevádzkujeme motoršport pre malé a tenké peňaženky. Ak chceme mať viac ľudí s touto krásnou diagnózou - motorsport pozitív - samé od seba to nepôjde. Ľudia potrebujú priestor a príležitosť zaľúbiť sa. Miesto, kde ho môžu v nenáročnej forme častejšie praktizovať. To nie je momentálny trend, to je dlhodobý fakt a potreba. Cesta je v tomto prípade cieľ. Môže začať v Kart1 Aréna a skončí na SlovakiaRingu. Či ako jazdec, alebo fanúšik, mechanik, alebo technik. Nezabúdajme, že veľká časť rodičov v SR priamo, či nepriamo pracuje v automobilovom priemysle. Motoršport teda skôr či neskôr môže byť v záujme rozvoja automobilového priemyslu...

Tibor Szabosi;gh7p1672.jpg

Sú slovenskí pretekári dosť dobrí?

Sú veľmi dobrí. Nech to neznie povýšenecky, ale Kart1 Aréna má naozaj dobrú úrodu, lebo dobre polievala a kyprila. Fakt, že tu vyrástlo a rastie viacero dobrých jazdcov nie je náhoda, ale výsledok. Už na začiatku, v prvé mesiace vzniku haly sme do BA pritiahli Austrian Indoor Masters, ktorá ukázala, že jazdenie na kárach sa dá robiť aj ako solídny a vážny koníček. Na tomto sa začali pestovať domáci jazdci v International Indoor Kart Cup a vstupných sériách ako KartCup a Team Racing Challenge. Za relatívne krátke obdobie sme priniesli niekoľko variant trate, ktorá sa pre pretekárske účely plnohodnotne využíva v oboch smeroch.

Tibor Szabosi;mg-1451-2.jpg

Pre pretekárske účely je k dispozícii technika Sodi RT8 s dovažovaním. Verejnosť má zas model RT7. Toto je dôležitá a exkluzívna výnimka v porovnaní s inými halami. Vyriešili sme tu dilemu váhového hendikepu a vyrovnanosťou motokár dokážeme realizovať aj náročnejšie formáty pretekov. Výkonnostný a kvalitatívny skok jazdeckého poľa je skutočne obrovský. Už minulý rok sme mohli vyslať našich jazdcov do rakúskych tímových majstrovstiev a dostať nové skúsenosti. V Kart1 jazdili dvaja majstri sveta v halových motokárach, niekoľkonásobní majstri rakúska a celá plejáda excelentných jazdcov od ktorých sa dá jedine učiť. Mená jazdcov na štartovnej listine blížiaceho sa International Indoor Kart Cupu 2014-2015 je creme de la creme slovenských, českých a rakúskych jazdcov. Čerešňou na torte je dnes potvrdená účasť momentálne asi najlepšieho jazdca na svete Johna Newa. Celý tento balík má pozitívny vplyv na kvalitu našich jazdcov.

Tibor Szabosi;mg-1635-1.jpg

Čo budúcnosť? Čakajú nás ešte nejaké prevratné veci?

Budúcnosť už začala. Za tých pár rokov máme hodnotné kontakty, ktoré sú súčasťou našich krokov a rozhodnutí. Je to náš biznis a my o ňom chceme vedieť všetko. Radosti a starosti, ktoré má západná Európa s oneskorením prídu aj k nám. Na domácej pôde cítiť zmenu. Ľudia u nás klopú a prinášajú nápady a projekty v ktorých bude mať Kart1 úlohu a priestor. Diplomaticky povedané, na klopanie niektorých sme už aj čakali, iní nás svojim záujmom prekvapia. Máme rozohoratých viacero vecí, o ktorých nemôžem rozprávať, no postupne sa o nich verejnosť dozvie.

Mike, ďakujem za rozhovor



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri