Top v Taliansku
Minulý víkend hosťoval Drexler Cup Franza Wössa v Imole. Na tejto tradičnej trati bol aj Patrick Schober prvýkrát so svojou Formulou 4 a hneď od začiatku sa cítil ako doma. Napriek talianskym jazdcom dokázal v prvom voľnom tréningu zaznamenať najlepší čas.
Kvalifikácia, ktorá sa konala v piatok večer bola tiež veľmi úspešná. Patrick si zabezpečil prvú pozíciu v triede F4 pred dvoma miestnymi pilotmi a maďarským súperom. Ten mal očividne veľké plány pre Imolu, čo dokazujú jeho materiálne výdavky a počet pracovných síl, ktoré priviezol do Talianska.
Jediným mínusovým bodom pre Patricka Schobera počas víkendu bol začiatok prvého preteku v sobotu popoludní. Hneď po štarte ho obmedzil pilot Formuly Renault v zákrute Tosa, čo pokazilo ideálny výjazd z tejto zákruty a to v zápätí využil maďarský konkurent. Jeden z talianskych pilotov Formuly 4 tiež videl príležitosť a Patricka predbehol. Začal sa horúci trojboj a v cieli ich delilo iba 0,7 sekundy. Patrick Schober skončil na druhom mieste v Drexler cupe, ale zabezpečil si najrýchlejšie kolo všetkých účastníkov Formuly 4.
Návšteva pamätníka Ayrtona Sennu je v Imole samozrejme nevyhnutnosťou
Patrick Schober: „Je to naozaj magické miesto a pocit, ktorý je ťažké vysvetliť. Samozrejme nesmieme zabudnúť na Rolanda Ratzenbergera. Imola bola pre oboch osudovou cestou v roku 1994 a my sme mysleli, na oboch s úctou.“
A ako keby v tom mal sám Senna prsty, v nedeľu ráno pršalo. Poveternostné podmienky, za ktorých Senna jazdil najlepšie preteky, vyhovovali aj Patrickovi.
Pretože dážď bol 2 hodiny pred začiatkom závodu a trať už krátko pred štartom vysychala, dobrá rada bola drahá. Patrick Schober sa nemôže spoľahnúť na inžinierov, ktorí vypočítavajú správne nastavenie, ale má otca Petra. A rovnako ako pred dvoma týždňami v Histocupe mal pri týchto okolnostiach „správny nos“.
Mechanicky a aerodynamicky "zmixoval" dažďové a suché nastavenia, plus dažďové pneumatiky
Peter Schober: „Na gride som si vlastne myslel, že to nakoniec bolo zlé rozhodnutie. Trať stále viac vysychala, vychádzalo slnko a bol vietor “. Patrick mu však dokázal, že mal pravdu. Dažďové pneumatiky použili aj niektorí piloti Formuly 4, výnimkou bol konkurent z Maďarska. Počítali sme s tým, že by Patrick mal mať výhodu v prvej polovici závodu a 1. štartovacia pozícia v triede Formuly 4 bola tiež ideálna. Z nepochopiteľných dôvodov sa závod začal za safety car a až po 10 minútach bol spustený naostro. Každým kolom viac a viac vysychajúca trať to nerobila jednoduchým pre Patricka.
Na prekvapenie bol Patrick v prvých kolách po štarte až o 4 sekundy rýchlejší ako jeho kolegovia z Formuly 4, a tak si dokázal vybudovať pekné vedenie. Ku koncu závodu sa celá vec otočila a slicky boli rýchlejšie. Ale Patrick Schober sa dostal k úžasnému víťazstvu sám so svojou Formulou 4 a porazil oveľa silnejšie, modernejšie závodné vozidlá Formuly 3.
Už budúci víkend v Brne chce mladý Patrick Schober ukázať, čo je v ňom
Takisto sa postupne a stále viac a viac dokazuje, že pochybné udalosti ktoré sa odohrali po 2. preteku na okruhu Slovakia Ring zo strany slovenských technických funkcionárov, nemôžu byť správne. Bohužiaľ, podrobnosti o tejto záležitosti zatiaľ nie sú oficiálne k dispozícii - tieto budú zverejnené v pravý čas.
Procar-Motorsport