Team HOMOLA Motorsport cez zimu nezaháľa
Napriek tomu, že ostatná pretekárska sezóna skončila v októbri 2009, pre náš team od novembra začala nová. Zimnú prestávku sme obaja (Jaro a Matej) využili na zlepšovanie fyzickej, ale aj psychickej prípravy.
Na konci roka 2009 sme tiež urobili niekoľko zásadných (športových) rozhodnutí, ktoré by sa pozitívne mali odraziť vo výsledkoch sezóny 2010.
Pre Mateja, ktorý sa aj v roku 2010 bude zúčastňovať MSR v pretekoch motokár, sme objednali špičkovú motokáru od výrobcu, ktorý ju dodával aj Schumacherovi v jeho motokárových rokoch. O chvíľu by sme mali podvozok dostať do Bratislavy a včas budeme priaznivcov informovať.
Z dôvodu získavania skúseností, sme sa rozhodli, že sa Matej bude vo voľnom čase zúčastňovať automobilových pretekov, tak aby získal čo najviac skúseností a návykov. Keďže team nedisponuje vozidlom, ktoré by vzhľadom na Matejov vek (15 rokov) spĺňalo predpisy MSR v pretekoch automobilov (objem motora do 1400cm³), rozhodli sme sa, že sa Matej zúčastní niekoľkých nelicencovaných pretekov automobilov.
Prvým z nich bol 1. AZ Pneu Autoslalom CAROL LINE, ktorý sa konal v sobotu 27. februára na motokárovej dráhe v Trebaticiach. Na poslednú chvíľu sme ako vhodné náradie zvolili teamové tréningové vozidlo Citroën C2 (objem 1600 cm³, výkon 147 PS). Matej si prvý krát sadol za volant tohto vozidla v daždi iba jeden deň pred súťažou, aby si zvykol na rozbiehanie a sedenie vo vozidle. A išlo sa na preteky.
V sobotu bolo v Trebaticiach spočiatku zamračené, veterné počasie, a trať postupne osychala. Matej motokárovú trať síce dobre pozná, ale pre autoslalom bola mierne pozmenená a keď vezmeme do úvahy iné sedenie v aute a zhoršený výhľad na rozdiel od motokáry, tak vlastne bola úplne nová. Preteky pozostávajú z rannej tréningovej jazdy a troch ostrých jázd, z ktorých sa spočítavajú iba dve najrýchlejšie a z výsledku sa určuje poradie.
Keďže Matej nemá s autami skoro žiadne skúsenosti a predpisy povoľujú vo vozidle 2 osoby, od rannej tréningovej jazdy mu asistoval radami vo vozidle Jaro. Na druhej strane to však bola pre Mateja aj nevýhoda v podobe pridaných 73 kg vo vozidle. Keď k tomu pripočítame Matejove prakticky žiadne skúsenosti s ovládaním automobilu, tréningové auto, ktoré je skoro najťažšie v triede S2 (do 1600 cm³), tak na štarte mal voči súperom veľmi sťaženú pozíciu. Ale prišli sme sa učiť, zbierať cenné skúsenosti a takéto preteky sú na to ako stvorené.
Matejovi to išlo veľmi dobre a s každou ďalšou jazdou sa výrazne posúval hore v poradí v triede, ale aj v absolútnom hodnotení . Do poslednej jazdy preto vyrazil už sám bez „zbytočnej" záťaže a spravil si svoj osobný autoslalomový rekord.
Záverom treba povedať, že sa veľmi tešíme z tejto kvalitnej a široko obsadenej akcie, ktorá nám pomáha v Matejovom automobilovom napredovaní. Tešíme sa na ďalšie preteky do Nitry (20.3.2010).
Výsledky:
• Najrýchlejší čas : 1:11,737 - 11. čas v triede S2
• Najrýchlejší čas : 1:13,433 - 14. čas v triede S2
• Celkové umiestnenie v triede S2: 14. miesto z 25.