Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Extra

SVR je najrýchlejší a najvýkonnejší Land Rover

Wednesday, 13. 08. 2014 - 20:53, Ivan Václavík   

SVR je najrýchlejší a najvýkonnejší Land Rover

V Pebble Beach sa 14. augusta 2014 predstaví svetu nový Range Rover Sport SVR. Tento najrýchlejší a najvýkonnejší Land Rover, aký bol doteraz vyrobený, je prvým nositeľom označenia SVR, ktorým budú označované budúce vysokovýkonné modely Land Rover a Jaguar.

rrs-15svr-ext-loc08-g.jpg

Range Rover Sport SVR dokáže úžasne akcelerovať - z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy! Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 260 km/h. Jeho športové schopnosti podčiarkuje čas, za ktorý dokáže prejsť Severnú slučku okruhu Nürburgring: 8 minút a 14 sekúnd - to je jeden z najlepších časov dosiahnutých sériovo vyrábaným SUV.

rrs-15svr-ext-loc03-g.jpg

Najvýkonnejší z ponuky motorov pre verziu SVR - 5,0-litrový preplňovaný vidlicový osemvalec - dokáže vyvinúť výkon 405 kW (550 k) a krútiaci moment 680 Nm - čo znamená nárast o 29 kW, resp. 56 Nm bez zvýšenia spotreby paliva. Navyše jeho vyspelá 8-stupňová automatická prevodovka ZF 8HP70 a podvozok s pohonom všetkých štyroch kolies boli optimalizované tak, aby ich vlastnosti zodpovedali ohromnému výkonu motora a zaručovali vynikajúce jazdné vlastnosti bez ohľadu na počasie.

rrs-15svr-ext-loc07-g.jpg

Ako prvé vozidlo značky Land Rover je Range Rover Sport SVR vybavený dvojstupňovým aktívnym výfukom s elektronicky riadenými ventilmi. Tento systém optimalizuje zvukovú kvalitu, výkon i estetický dojem a pri vyšších otáčkach vytvára zvukový prejav, pripomínajúci pretekárske automobily. To všetko bez negatívneho vplyvu na kultivovanosť pri plynulej jazde.

rrs-15svr-p-ext-loc05-g.jpg

Ďalšou novinkou v modelovom rade Range Rover sú unikátne 22-palcové disky z ľahkej zliatiny s výkonovo optimalizovanými pneumatikami 295/40 R22 Continental SportContact 5, ktoré zodpovedajú zameraniu podvozka na pôžitok zo športovej jazdy. Štandardne je však vozidlo vybavené 21-palcovými diskami z ľahkej zliatiny s celoročnými pneumatikami 275/45 R21, ktoré zaručujú bezkonkurenčné jazdné schopnosti v každom teréne.

rrs-15svr-p-ext-loc12-g.jpg

Rôzne vylepšenia zovňajšku pridávajú na pôsobivosti dizajnu verzie SVR a súčasne zvyšujú účinnosť chladenia a zlepšujú aerodynamiku. Výnimočnosť verzie SVR ďalej zvýrazňuje špeciálne navrhnutý interiér s jedinečnými športovými sedadlami, ktoré poskytujú cestujúcim náležitú oporu.

rrs-15svr-ext-loc13-g.jpg

John Edwards, riaditeľ oddelenia Land Rover Special Operations, povedal: „Range Rover Sport SVR je prirodzeným výsledkom pokusu prekročiť hranice možností našich štandardných vozidiel, ktoré už aj tak ponúkajú výnimočné jazdné schopnosti na cestách aj v teréne v spojení so špičkovým dizajnom. Jeho vzrušujúce výkonové parametre uspokoja aj obzvlášť náročných zákazníkov. Range Rover Sport SVR možno skutočne označiť za najschopnejšie vysokovýkonné SUV na svete."

rrs-15svr-gra-car02-g.jpg

Range Rover Sport SVR stavia na úspechu novej generácie modelu Range Rover Sport s celohliníkovou samonosnou karosériou - prvou v tomto segmente - vďaka ktorej je oproti svojmu predchodcovi ľahší o 39 % a ktorá tvorí ideálne pevnú, tuhú a ľahkú základnú konštrukciu pre supervýkonnú verziu Range Rover Sport SVR.

rrs-15svr-int-stu01-g.jpg

Toto luxusné športové SUV umožňuje naplno využiť potenciál ľahkej, no robustnej celohliníkovej konštrukcie, pri zachovaní kultivovanosti, luxusu a terénnych schopností, ktorými sa vozidlá Range Rover preslávili na celom svete.
Verzia SVR má stály pohon všetkých štyroch kolies a dvojstupňovú rozdeľovaciu prevodovku s redukciou, vďaka ktorej dokáže zvládnuť aj náročný terén. Hnacia sila sa rozdeľuje medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 50 : 50.

rrs-g.jpg

Vylepšený systém pneumatického pruženia počas jazdy automaticky prepína medzi dvomi možnými nastaveniami svetlej výšky, pričom revolučný systém Terrain Response® 2 novej generácie automaticky volí najvhodnejší terénny program.

rrs-15svr-ext-loc14-g1.jpg



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri