Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Suzuki Vitara 1,6 4WD Elegance AllGrip

Wednesday, 03. 06. 2015 - 16:45, Ivan Václavík   

Suzuki Vitara 1,6 4WD Elegance AllGrip

Vitara vytvára vašu osobitú individualitu: Koncom 80-tych rokov minulého storočia si koncept ľahkého športového offroadu poľahky získal sympatie motoristov, ktorým ulahodili vlastnosti terénneho auta vhodného aj do bežnej premávky. Pamätám si, ako som plný očakávania pred 25 rokmi naštartoval prvú generáciu modelu Vitara - výrobu spustili v roku 1988 - a vtedy som tipoval, že tento sympatický mestský offroad bude písať dejiny v tom čase ešte neznámeho segmentu.

Celý článok si prečítajte tu.

suzuki-vitara-5754g.jpg

Nastupujúca štvrtá generácia s unikátnou technológiou AllGrip 4WD vám poskytne dokonalý pôžitok z jazdy - na asfaltovej ceste i v náročnejšom teréne. Vyrába sa v Ostrihome - na skok zo Štúrova. Bezkľúčové odomykanie a zamykanie auta, ako aj štartovanie tlačidlom patrí k základnému komfortu. Systém stop&start je vypínateľný, pred vodičom je markantná signalizácia zaradeného prevodového stupňa, pričom sa ukazuje aj indikátorom odporúčaný prevodový stupeň.

suzuki-vitara-5755g.jpg

Vyhrievanie oboch predných sedadiel ponúka dva stupne intenzity. Na zadných sedadlách je dostatok miesta aj pre vyšších pasažierov. Automatická klimatizácia ihneď vytvorí príjemnú atmosféru v kabíne. Drobný nedostatok sme si všimli pri zatváraní dverí: treba nimi silnejšie buchnúť.

suzuki-vitara-5770g.jpg

Pre niekoho má volant možno väčší priemer, než by očakával, ale na druhej strane na jeho ramenách je niekoľko užitočných tlačidiel (vľavo sa nimi ovláda rádio a telefón, vpravo tempomat). Dvojfarebná kombinácia laku je v ponuke za príplatok 900 €.
Veľký dotykový monitor sa ovláda ako tablet, takže roztiahnutím prstov sa zväčší obraz. Zadná kamera prenáša na displej farebný obraz, ktorý je doplnený zvukovou signalizáciou prekážky. Navigácia má automatický zoom.

suzuki-vitara-5764g.jpg

Imidžovou záležitosťou sú štýlové kruhové hodiny so sekundovou ručičkou medzi dvoma otvormi vetrania na prístrojom paneli. Archaizmom zaváňa manipulácia dvoma kolíkmi, ak chce vodič prepínať informačné údaje na miniatúrnom monitore pred sebou.
Objem batožinového priestoru je 375 litrov, po sklopení zadných operadiel 710 l. Dvojité dno je využité na uloženie súpravy na opravu defektu, avšak toto riešenie môže byť nevýhodou, ak pneumatiku preseknete. Na druhej strane poteší absencia schodu po sklopení zadných operadiel.

suzuki-vitara-5768g.jpg

Prepínač jazdných režimov AllGrip 4WD ponúka štyri možnosti (Auto, Snow / Mud, Lock a Sport). Každý z nich má svoje opodstatnenie a vďaka dobrej spätnej väzbe sa v prípade preklzávania predných kolies presunie viac krútiaceho momentu na zadnú nápravu.

suzuki-vitara-5763g.jpg

Kým v normálnom režime je Vitara troška lenivejšia, po aktivácii módu sport sa citeľne prebudí k životu. Zrýchlenie (predbiehanie) je potom razantnejšie - pocitovo vyjadrené, ako keby ste pridali k 120 koníkom ďalšie desiatky. Režim sport optimálne využijete na kľukatých cestách, kde sa vhodne uplatňuje pohon všetkých kolies.

suzuki-vitara-5761g.jpg

Pri zjazde zo strmého svahu, kde brzdenie motorom nestačí spomaľovať vozidlo, automaticky ho pribrzdí Hill Descent Control. Adaptívny tempomat s maximálne jednoduchým ovládaním zasa na diaľnici Vitaru včas spomalí, ak sa nebezpečne priblíži k autu vpredu. Po každom vypnutí motora je však nutné tempomat opätovne aktivovať tlačidlom. Radar Brake Support zvukovým signálom a výrazným varovaním na displeji upozorní vodiča (pri rýchlosti vyššej ako 55 km/h) na nebezpečenstvo kolízie.

suzuki-vitara-5759g.jpg

V serpentínach je výborným pomocníkom pohon všetkých kolies, ktorý Vitaru doslova vytiahne zo zákruty. Brzdový systém reaguje ostro, podvozok dovoľuje aj športové prejazdy zákrut, avšak neodporúčame to, keďže Vitara nie je určená na rely. Perfektne naladený podvozok však zostáva stabilný aj vtedy, keby ste už očakávali odskočenie zadných kolies.

suzuki-vitara-5758g.jpg

Náročnejšie stúpania v teréne zdoláte pomocou vhodného módu i v nepriaznivom (daždivom) počasí. Parkovacie senzory vpredu i vzadu uľahčujú manévrovanie v stiesnených priestoroch. Vitara Elegance, ktorú sme testovali, mala iba 5 rýchlostí; ak však omylom „zaradíte" šestku, ozve sa výstražné pípnutie, keďže v tejto pozícii je spiatočka. Vnímavý vodič teda v prípade omylu rýchlo vráti páku do pozície piateho stupňa. Počas jazdy na diaľnici sme si v kabíne uvedomili zvýšenú hlučnosť.

suzuki-vitara-5757g.jpg

Dojazd 650 kilometrov nie je v žiadnom prípade oslňujúci a nami dosiahnutá priemerná spotreba v kombinovanom režime 6,6 litra je zrejme dôsledkom absencie 6. rýchlostného stupňa. Spotreba sa rýchlo dvíhala, ak sme využívali športový režim jazdy. Šestka je k dispozícii len v dieselovej verzii. Pri benzínovom motore je v ponuke 6° automatická prevodovka.

suzuki-vitara-5756g.jpg

S aktivovaným tempomatom sme mali priebežnú spotrebu na diaľnici (130 km/h) 6,6 litra, kým pri umiernenej jazde stovkou sme ju znížili na 4,8 litra. Na dlhšej trase môže byť dojazd pri ustálenej jazde stovkou aj vyše 700 km.

Šofér ani spolujazdec sa necítia vo Vitare stiesnene. Perfektný je výhľad spoza volantu - tenké predné stĺpiky karosérie a strmšia línia čelného skla pomáhajú najmä v križovatkách, kým veľké vonkajšie zrkadlá dokonale mapujú situáciu za vozidlom. Svetlá výška 18,5 cm a dostatočne solídne nájazdové uhly patria k ďalším plusom tohto sympatického offroadu. Jeho jazdné vlastnosti na ceste i v teréne vás určite nesklamú.

suzuki-vitara-5762g.jpg

Pripomeňme, čo obsahuje testovaná línia Elegance: bezkľúčový vstup do interiéru a štartovanie tlačidlom, automatickú klimatizáciu, adaptívny radarový tempomat s obmedzovačom rýchlosti, ďalej perfektne čitateľný sedempalcový dotykový displej, asistent rozjazdu do kopce, asistent pri schádzaní zo strmého svahu, systém núdzového brzdenia RBS...

suzuki-vitara-5765g.jpg

Od počiatku vývoja bola Vitara koncipovaná tak, aby si ju mohol majiteľ prispôsobiť vlastnej predstave. Môže si vybrať zo 14 farieb a niekoľkých dvojtónových kombinácií, pričom strecha môže byť biela alebo čierna. Cena testovanej dvojfarebnej verzie Elegance je vyše 20 000 €, avšak v súčasnosti poskytuje importér uvádzací bonus až 2 000 €.

suzuki-vitara-5766g.jpg

Technické údaje výrobcu auta
Suzuki Vitara 1,6 4WD

Objem motora (cm3) 1 586
Výkon (kW/k) 88/120
Krútiaci moment (Nm) 156
Max. rýchlosť (km/h) 180
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 12,0
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,6
(Skutočná spotreba pri teste 6,6)

Cena testovanej verzie 18 800 €
Najlacnejšia verzia 16 200 €

+ Výrazné plusy
Farebné variácie interiéru a exteriéru
Nízka spotreba pri jazde stovkou
Perfektne naladený podvozok
- Najväčšie mínusy
Namiesto rezervy len súprava na opravu defektu
Pri zatváraní dverí treba nimi silnejšie buchnúť

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri