Suverénny Koči. Drotár naháňal Kukučku
Tretí podnik zimnej série BPM Cupu vyhrala v Bidovciach pri Košiciach posádka Martin Koči a Lukáš Kostka, ktorá sa zároveň stala aj víťazom celého Zimného pohára.
Len dva týždne pred štartom novej sezóny Majstrovstiev Slovenska v rely sa na letisko do Bidoviec zišla takmer kompletná slovenská rely špička. V rámci prípravy na majstrovskú sezónu si tu otestovala novú techniku a konfrontovala sily.
Jazdilo sa na dvoch známych úsekoch, ktoré sa rozdelili do troch sekcii. Tak ako Herľany, tak aj eresku Pomník (na Dargove) usporiadatelia stavali s ohľadom na menej skúsené posádky Regionálneho rally pohára, ktorý súbežne otváral svoju sezónu práve na finálnej súťaži Zimného pohára. Celková dĺžka šiestich meraných úsekov bola 35,7 km (spolu s prejazdmi 158,25 km).
Už pri prvom pohľade na štartovú listinu bolo zrejme, že o víťazstvo sa popasujú Martin Koči, Igor Drotár a Tomáš Kukučka. Do súboja o celkové prvenstvo mohol ešte prehovoriť aj Marek Špavelko, ktorý bodoval v obidvoch predošlých podujatiach v Medzilaborciach a na Sigorde. Na zisk pohára však potreboval skončiť najhoršie na treťom mieste.
Od úvodných kilometrov však nikoho k slovu nepustil výborne pripravený Martin Koči na Škode Fabii R5, ktorý vyhral všetkých šesť rýchlostných skúšok a suverénne zvíťazil. Naopak Špavelko pre technické problémy odstúpil už po tretej ereske a lúčil sa s vidinou na celkové prvenstvo.
„Súťaž sme jazdili v rámci prípravy na blížiacu sa sezónu. Išlo sa nám veľmi dobre. Auto bolo výborne pripravené naším tímom Keane Motorsport, za čo im ďakujem," pochvaľoval si v cieli Martin Koči a nebolo treba viacej slov. O druhé miesto za ním sa pekne popasovali Tomáš Kukučka a Igor Drotár. Igorova nová Fabia R5 sa ešte iba pripravuje v dielni MM Rally Teamu a preto jazdil na starom Mitsubishi Lancer. Tomáš zasa svoju novú zbraň vyskúšal prvýkrát len pár minút pred štartom dnešnej súťaže. Aj napriek tomu však obaja borci dokázali zviesť na trati pekný súboj, ktorý korenil súťaž.
„Jazdili sme odvážne a snažili sa sekundovať R5-kám. A to sa nám darilo až do polovice súťaže (pozn. RS4), kedy nám odišla zadná poloos a stratili sme asi štyridsať sekúnd," opisuje priebeh súboja Igor Drotár. „Chlapci mechanici odviedli perfektnú prácu. Dokázali rýchlo poruchu opraviť a mohli sme pokračovať bez toho, aby sme stratili priebežné tretie miesto. Následne sme potom ešte na poslednom úseku mali problémy s pravou prednou pneumatikou, no nakoniec sme to zvládli a udržali bronzovú pozíciu." Tu treba dopovedať, že Igor práve pred poslednou ereskou pomohol Josefovi Semerádovi, ktorý mal defekt a dal mu svoju rezervu. Ako naschvál však práve v nasledujúcom úseku mal problém s kolesom tiež. Odmenou za džentlmenskú pomoc kamarátovi mu však bolo tretie miesto, ktoré znamenalo celkové druhé miesto v Zimnom pohári hneď za Martinom Kočim.
No zatiaľ, čo Igor statočne bojoval so spomínanými problémami, tak Tomášovi auto výborne sadlo a bezpečne doviezol druhú pozíciu. „Na to, že som do auta prvýkrát sadol asi polhodinu pred štartom má z auta vynikajúci dojem. Ak by som to mal porovnať s Fabiou R5 s ktorou som jazdil vlani, tak som bol milo prekvapený lepšími brzdami, ktoré fungovali aj na vode výborne. Na druhej strane je síce auto trochu výkonom slabšie, no v zákrutách je oveľa rýchlejšie a hlavne mi pripadá, že auto je oveľa lepšie čitateľné. Nemám s ním najazdené žiadne kilometre, no vlastne ma ničím neprekvapilo. Mohli sme postupne zrýchľovať, takže preteky splnili svoj účel a na Rožňavu budeme už aspoň trochu v tempe."
A pretože do Regionálneho rally pohára boli Drotár s Kukučkom prihlásení tiež, tak aj tam brali prvé priečky. Tu však zvíťazil Igor Drotár o 1,4 sekundy pred Tomášom Kukučkom a tretí došiel Marek Špavelko, keďže do RRP sa počítali iba tri prejazdy prvej eresky Herľany.