Sumár prvého dňa na „Babe".
Na Pezinskej babe máme za sebou prvý tréningový deň. Podľa očakávania bola najrýchlejšia placatá Norma M20 FC Čecha Dušana Nevěřila s jediným časom pod dve minúty a desať sekúnd.
Druhý najrýchlejší čas dňa vyjazdil nakoniec Rakúšan na Forde Escort Cosworth, ktorý len o necelú desatinu sekundy odsunul na tretie miesto nášho Ďodiho Béreša so Škodou Fabia WRC.
V slovenskom majstráku bol druhý najrýchlejší za Bérešom Igor Drotár a Mitsubishi Lancer WRC. Obaja slovenskí kohúti, bojujúci o kopcový titul, sa už v druhej jazde nezlepšili a hlavne si otestovali potrebné nastavenia. Iba o deväť tisícin sekundy si v druhom voľnom tréningu zlepšil čas Janko Miloň na svojej Škode Fabii WRC, ktorý bol tretím najrýchlejším Slovákom. Skúsený Peter Jureňa pretlačil svojho Lancera Evo IX nakoniec na štvrtý najrýchlejší slovenský čas. „Pôvodne som tu chcel štartovať so svojim Escortom, ale náhradné diely prišli až tesne pred pretekmi a nestihli sme už absolvovať testovanie a nič riskovať. Takže som s Escortom na „Babe" jazdil iba ako predjazdec v Mavericku. Na aute treba ešte popracovať. Treba doladiť podvozok a technici ešte riešia mapovanie motora. Hneď ako sa nám ho podarí pripraviť, tak s ním budem štartovať na najbližších pretekoch. Uvidíme, či už to bude Dobšiná, či Jankov vršok." prezradil nám Peter.
Dobrou správou pre všetkých fanúšikov, ktorí sa v nedeľu chystajú na šieste podujatie sezóny Pretekov automobilov do vrchu na Pezinskej babe je skutočnosť, že sa nám schyľuje k ďalšiemu dramatickému preťahovaniu sa o desatiny medzi Drotárom a Bérešom. Kto z nich bude mať nakoniec navrch a zoberie najviac cenných bodov do boja o titul?
„Igor má výkonnejšie auto ako ja. Moja Fabia je síce slabšie, no vyrobená továrenskými inžiniermi a preto lepšie funguje na trati, ako jeho Mitsubishi. Tým sa kompenzuje výkonnostný rozdiel. Od začiatku sezóny máme veľmi pekný tesný súboj, keď sa naťahujeme neraz o desatiny sekundy. Obaja to užívame a myslím si, že s nami aj fanúšikovia tohto športu," úprimne sa vyznal Jozef Béreš ml.
Igor je podobného názoru. „Ďodi má síce o niekoľko desiatok koní menej, ale je zasa aj o sto kíl ľahší. Ak by sme to brali v pomere výkon/váha, tak sme na tom približne rovnako. Ja mám auto v podstate urobené doma. Jeho auto vyvinuli inžinieri vo fabrike na podvozku úspešnej S2000-ky a k tomu má ešte pridaný silnejší motor." Aj týmto poodhalením drobností zo zákulisia bude preto zaujímavé sledovať ostré nedeľňajšie jazdy, ktoré začínajú o 10.00 hod.
Rovnako, ako v sobotu, však program bude aj v nedeľu otvárať český Maverick Rescue Euro Cup už o 8.15 hod. Na štarte je tu až 70 áut a dnes bol najrýchlejší Martin Trojek s Ligierom JS49. Najvážnejšiu haváriu voľných tréningov mal však jeden z českých pilotov tohto Cupu. V prvom voľnom tréningu vážne havaroval Richard Maixner na Mitsubishi. Český pilot zostal po havárii v nemocničnom ošetrení.
Tlačové stredisko
sobota, 4. júla 2015