Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

Súhrn sezóny Slovenského rally pohára 2016

Monday, 05. 12. 2016 - 21:03, Public relations   

Súhrn sezóny Slovenského rally pohára 2016

Slovenský rally pohár sa v tomto roku tešil novému predpisu o dĺžke trate. Ten rozhodol o skrátení celkového programu pre posádky pohára na jednu etapu. V praxi to znamenalo, že ak je súťaž dvojetapová (Rallye Eger, Rally Hustopeče, Rally Košice), tak posádky odjazdia jeden súťažný deň a ich bodový zisk sa zdvojnásobí. Znamenalo to však aj to, že súťažné vozidlo a samozrejme aj posádka, musí počas jedného dňa dokázať zvládnuť aj napríklad 85 ostrých kilometrov, ako tomu bolo v Hustopečiach.

Tibor Szabosi;bf2a0771.jpg

Sezóna Slovenského rally pohára, rovnako ako majstrovská sezóna, obsahovala spolu päť podujatí. Súťažné posádky mali zvládnuť dokopy až 951,19 km, z ktorých 289,54 km tvorilo 26 rýchlostných skúšok. Na začiatku apríla nazreli posádky do maďarského Egru, v júni do českých Hustopečí, v júli do Tatier, v auguste do Lubeníka a v septembri do Košíc.

Tibor Szabosi;c30i4945.jpg

Dva dvojnásobné bodové zisky si z Rallye Eger a Rally Hustopeče odniesla prešovská posádka Igor Plichta - Michal Svat na Citroene Saxo. Všetko nasvedčovalo tomu, že v pohári je rozhodnuté a máme jasných víťazov. Avšak všetko sa zmenilo po havárii tejto mladej dvojice na Rallye Tatry, kde bola v jednej zo zákrut trochu širšia a ich vozidlo zostalo nepojazdné. Posádke bola našťastie len mierne otrasená a postupne sa mohla pripravovať na ďalšie pokračovanie v sezóne. Nemala to však jednoduché, lebo postaviť nové auto je časovo mimoriadne náročné. Pri ich neúčasti sa do popredia dostali Tomáš Polovka s Danielom Turcsányim na Seate Ibiza, Marek Králik s Milanom Králikom na Škode Felicia a Matej Krišanda s Petrom Krišandom na Seate Ibiza. Rozdiely medzi dvojicami boli minimálne a bolo jasné, že sa rozhodne až na poslednej dvojetapovej súťaži v Košiciach. Posádke Plichta - Svat sa na poslednú chvíľu podarilo pripraviť vozidlo a odštartovať na záverečnej súťaži. Siedme miesto v absolútnom poradí síce nebolo práve to, čo by sme od nej očakávali, ale po nepríjemnej havárii bolo zvolené tempo pochopiteľné. Vďaka 28 bodom, ktoré si dvojica odviezla, sa stala absolútnym víťazom SRP 2016 pred druhým Králikom a tretím Krišandom. Igor Plichta s Michalom Svatom zvíťazili zároveň v triede RP2 do 1600 ccm. Králikovci sa tešili v triede RP1 do 1400 ccm a v najsilnejšej triede do 2000 ccm zvíťazili Tomáš Polovka s Danielom Turcsányim.

Tibor Szabosi;gh7p4498-6.jpg

Počas celej sezóny sa v pohári predstavilo 18 rôznych posádok. Všetkých päť súťaží absolvovali tri z nich, avšak do všetkých piatich cieľov nedorazila ani jedna.

Martin Paľov;ik8a7580.jpg 

Zdenka Tamášová

Tibor Szabosi;c30i3514-1.jpg

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri