Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

Súboj Kočiho s Grzybom pokračuje. Diskusie rozpútalo „Veľké Peklo“.

Saturday, 14. 07. 2018 - 22:12, Ľuboš Kašický   

Súboj Kočiho s Grzybom pokračuje. Diskusie rozpútalo „Veľké Peklo“.

Pekelné preteky v Lubeníku zvládol najlepšie Grzegorz Grzyb a chopil sa vedenia v priebežnom poradí slovenského rely šampionátu.

„Rely v Lubeníku mám veľmi rád a vedeli sme, že to tu bude ťažké. Mali sme však pripravený plán a podľa neho sme všetko splnili na sto percent," bilancoval v cieli spokojný pretekár Rufa Sport tímu Ľuba Klemana. „Dnešok bol rovnako ťažký, ako včerajšok, lebo sme mali veľký náskok a to je niekedy ešte ťažšie. Sme šťastní, že sme znova v čele slovenského šampionátu, no pred nami sú ešte tri súťaže, takže budeme bojovať ďalej."

pa4.jpg

Zaujímavé je, že Grzegorz Grzyb spolu s Boguslawom Browinskim vyhrali iba dve z deviatich meraných úsekov. Naopak, ani sedem najrýchlejších časov tentoraz na víťazstvo nestačilo rýchlemu Martinovi Kočimu a Radovi Moznerovi z tímu Škoda Slovakia Motorsport. Mohlo by sa zdať, že pre Košičana sa stáva zakliatým druhý meraný úsek v tejto sezóne, keď práve na všetkých predošlých súťažiach práve na RS2 stratil čas. „Večer na „Pekle" sme boli širší asi v polovici úseku a dostali sme defekt na ľavé zadné koleso," vysvetľoval Martin, ktorý inak bravúrnou jazdou postupne začal získanú stratu pomaly sťahovať, ale na tak krátkej súťaži to však nebolo ľahké. „Zvyšok súťaže sme sa snažili ísť s rozumom a čakať, či Grzyb neurobí nejakú chybu." Lenže to sa nestalo a v Lubeníku sa teda raduje Poliak pred Košičanom, pričom je to pre Grzyba už šieste víťazstvo v Lubeníku a znamená aj návrat do čela priebežného čela majstrovstiev Slovenska v absolútnom poradí!

pa5.jpg

Na treťom mieste v absolútnom poradí skončil takmer domáci Tomáš Ondrej (všetci traja štartovali na Škode Fabia R5). „Veru, takmer domáci," smeje sa Rožňavčan. „Nechodím týmto smerom často a trate poznám len z minulých štartov." Ondrej v tomto roku veľa nenajazdil a ani víkend v Lubeníku pre neho nezačal najlepšie. „Vo štvrtok som na testoch odtrhol ľavý predný blatník a poškodil tak riadenie, že sme ho ešte v noci museli priviesť z Mladej Boleslavi. Všetko sa nám nakoniec podarilo a mohli sme odštartovať. Ale pravdupovediac, sám som nevedel do čoho idem. „Peklo" hneď na začiatok bolo pre nás veľké sústo. Druhý deň sa nám už išlo dobre. Už som si zvykol na auto a veci začali fungovať. Dnes to však na lepšie ako tretie miesto stačiť aj tak nemohlo a tak som spokojný."

pa3.jpg

Na štvrtom mieste skončil Maďar Lászlo Német a piaty Peter Gavlák (aj oni na Škode Fabia R5). Do súboja o štvrté miesto však prehovárali aj skúsený Igor Drotár (najlepší na Forde Fiesta R5) a dokonca tiež Ďodi Béreš, ktorý jazdí v triede 3 na „myšiakovi". „S Gavlákom sme boli natesno a chcel som s ním bojovať, ale zvolil som nesprávne gumy," priznal Prešovčan. „Peter obul tvrdú a ja som obul mäkkú zmes, no ukázalo sa, že on zvolil lepšie." Drotár si však každopádne súťaž užil a pochvaľoval si to. „S týmto autom nemám najazdených veľa kilometrov, ale musím povedať, že výborne fungovalo a išlo sa nám fantasticky."

pa7.jpg

Najdramatickejšou udalosťou víkendu sa stala havária posádky Jaroslava a Erika Melichárkovcov, ktorí vyštartovali do súťaže s novou Škodou Fabia R5. Žiaľ, hneď v polovici úvodnej piatkovej rýchlostnej skúšky však posádka Zaneti Motorsport vletela do oblaku prachu, ktorý jej sťažil orientáciu a netrafila správne gumený retardér. Na inkriminovanom mieste bola navyše nepríjemná vrstva štrku veľkého ako hrach a na ňom už posádka nemala šancu. Auto sa šmykom zastavilo až o protiľahlé naskladané drevo. Posádke sa našťastie nič nestalo a ani škoda nie je dramatická, no chýbajúce body za túto súťaž budú Melichárkovcom chýbať v boji o celkový bronz.

Každopádne práve „Veľké Peklo" sa stalo predmetom diskusií, ktoré rozdelili štartujúcich na dve skupiny. „Ja milujem technické rýchlostné skúšky, no „Peklo" pri dnešných autách do takejto súťaže nepatrí. Bolo to príliš rozbité. Súťaž bola navyše slabo pripravená a považujem ju za organizačnú tragédiu," netajil svoj názor spolujazdec Petra Gavláka, skúsený Emil Horniaček.

pa6.jpg

Z protiľahlého tábora názorov zasa pridajme pohľad skúseného Igora Drotára, ktorý to zasa videl takto. „Peklo je nepríjemné, ale vnímam to ako rýchlostku, ktorá sa roky nejazdila a nič podobné sa v MSR ani neobjavuje. Čiže všetci z toho ostali takí vyhúkaní, lebo je to náročné na techniku a šoférovanie. Obzvlášť, ak to ešte okoreníme tmou. Mne osobne sa však jazdilo dobre. Mal som z toho dobrý pocit a práve tá zmena do soboty bola úžasná. Z rozbitého povrchu sa prechádzalo v sobotu na takmer okruhový charakter rýchlej vozovky. Inak sa museli nastavovať autá a voliť pneumatiky. To je podľa mňa super."

Pozrime sa však aj na ďalšie triedy. V triede 3 vyhral Ďodi Béreš (SK DER Rally Team), ktorého potrápila v sobotu porucha kardanového hriadeľa, no aj napriek opatrnejšiemu tempu nakoniec udržal náskok a zvíťazil pred Tomášom Konečným (Rally System Slovakia). „Aj nás potrápili nejaké technické problémy. V závere sme si však ustrážili Kekeňáka a do poslednej eresky sme išli s náskokom, takže môj spolujazdec zavelil, že to mám len skotúľať dolu kopcom a pretože spolujazdec sa musí počúvať, tak sme už došli súťaž bez problémov," bral to odľahčene Prešovčan, ktorému patrí druhé miesto v triede a deviate absolútne.

pa8.jpg

V triede 5 zvíťazil Egon Smekal (Citroen DS3 R3T) a triede 6 zasa s prehľadom kraľoval Martin Kysucký (Peugeot 208), ktorý vyhral aj „dvojkolky". V triede 7 znova dominoval Igor Plichta so svojim Citroenom Saxo, a triedu 8 vyhrali Švecovci a ich Honda Civic. V triede 11 Tomáš Kukučka odstúpil pre poruchu prevodovky a preto zvíťazil Karel Trněný (obaja Škoda Fabia WRC). No a v historikoch štartoval iba Jožo Béreš na svojej nanovo nalakovanej Mazde 323, no hneď v úvode po jazdeckej chybe musel odstúpiť.

Po Lubeníku je pred nami voľný rely august a hneď v úvode septembra slovenský majstrák pokračuje podujatím v Trebišove (2.septembra). Zatiaľ si teda užívajte prázdnin, alebo zajdite do Dobšinej, kde sa už o týžden jazdí populárny a uznávaný Dobšinský kopec (súčasť MAjstrovstiev Európy). A keď vám aj potom bude ešte chýbať vôňa benzínu a spálených pneumatík, tak o ďalší týždeŃ neskôr si môžeme dať stretnutie na Hungaroringu, kde sa pred "prázdninami" jazdí dvanásty podnik MS F1.



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri