Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Predstavujeme

Subaru Impreza Autom roka v Japonsku

Tuesday, 13. 12. 2016 - 10:31, Public relations   

Subaru Impreza Autom roka v Japonsku

Nová generácia Subaru Impreza získala titul Auto roka 2016-2017 v Japonsku. Vďaka silnému finišu s výrazným náskokom zvíťazila pred Toyotou Prius. Subaru získalo toto prestížne ocenenie po druhý raz, prvýkrát značka bodovala s modelom Legacy v roku 2003.
Pri slávnostnom vyhlasovaní výsledkov v konferenčných priestoroch Tokyo International Exchange Centra už bolo jasné, že nová Impreza získala vo finále 420 bodov, čo znamenalo náskok 49 hlasov pred Priusom. Tretie Audi A4 dostalo od porotcov 149 bodov, iba o štyri viac ako štvrté Volvo XC90.

091216-jcoty.jpg

Hlavný konštruktér Imprezy Kazuhiro Abe sa pri preberaní ceny cítil ako olympijský víťaz. „Keď sme pred viac ako štyrmi rokmi začínali s vývojom Imprezy, nevedel som si predstaviť, že tu budem stáť s takýmto prestížnym ocenením. Takto sa musí cítiť olympionik po zisku zlatej medaily. Nová globálna platforma Imprezy má veľký význam pre posun našej značky vpred, budú na nej totiž postavené všetky nové modely v nasledujúcej dekáde," zdôraznil šéfinžinier.

Japonské Auto roka volí 59 porotcov. Každý z nich má 25 hlasov, pričom 10 z nich musí dať autu, ktoré považuje za najlepšie, zvyšných 15 potom rozdelí medzi ďalšie štyri modely. Po zrátaní hlasov od 20 porotcov viedla Impreza pred Priusom o deväť hlasov, čo signalizovalo tesný finiš. No po kompletnom zrátaní to už bolo 420 hlasov pre Subaru v porovnaní s 371 bodmi pre Toyotu.

Okrem novej podvozkovej platformy priniesla Impreza aj rad ďalších technológií, ktoré zvyšujú pocit kvality i bezpečnosť vozidla. Je vôbec prvým autom japonskej značky, ktoré má airbag na ochranu chodcov už v základnom stupni vybavenia.
Okrem odborníkov ocenili novú Imprezu aj zákazníci: jej predaj za prvý mesiac po uvedení na trh v Japonsku štvornásobne prekonal ciele výrobcu. A až 51 % nových majiteľov prešlo k Subaru od inej značky, čo signalizuje, že Impreza priťahuje čoraz širšie spektrum motoristov.



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri