Štúdia C4 Cactus Airflow jazdí za dva litre
![Štúdia C4 Cactus Airflow jazdí za dva litre](/images/art/cit-cactus-l-003g-1.jpg)
Kreatívna a technologicky vyspelá značka, ktorá v každej dobe prinášala a ešte stále prináša odpovede na aktuálne automobilové výzvy je Citroën. Na parížskom autosalóne 2014 predstaví verejnosti štúdiu C4 Cactus Airflow 2L. Objaví sa v nej viacero nových nápadov a možností, ktoré umožňuje využitie sériového modelu C4 Cactus.
Štúdia odhaľuje tvary a technológie, ktoré sú zamerané na drastické zníženie prevádzkových nákladov spojených so spotrebou. Ukazuje schopnosti značky Citroën predstaviť v strednodobom výhľade sériové auto so spotrebou nižšou ako 2 l/100 km. Takéto smerovanie si vyžaduje čoraz hustejšia mestská premávka, ako aj vysoké ekologické nároky a nový životný štýl. Podvozková platforma s označením Plate-Forme Automobile (PFA) umožnila vznik štúdie C4 Cactus Airflow 2L s aerodynamicky upravenou karosériou.
Dizajn Citroënu C4 Cactus spája tvary a funkciu, plynulé plochy a výrazné grafické prvky, pričom vždy je dominantnou funkčnosť. V prípade štúdie C4 Cactus Airflow 2L sa podarilo posunúť dizajn ešte ďalej a pod vplyvom nových aerodynamických poznatkov prispieva k vyššej účinnosti motora a nižšiemu odporu karosérie.
Všetky dizajnové úpravy štúdie C4 Cactus Airflow 2L sa dajú ľahko rozpoznať na základe použitých farieb a materiálov. Všetky aerodynamické prvky majú oranžovú farbu, ktorá sa často používa v leteckom priemysle, čím umocňuje technologickú vyspelosť tejto štúdie. Kým sériový model C4 Cactus je o 200 kg ľahší ako tradičný model Citroën C4, v prípade štúdie C4 Cactus Airflow 2L sa vďaka dôslednému odľahčovaniu podarilo znížiť hmotnosť o ďalších 100 kg.
Keďže sa ráta každý gram, pristúpilo sa aj k ďalším úpravám: Výfukové potrubie využíva rúry s menším priemerom, čo prispelo k zníženiu hmotnosti. Použitie priesvitného polykarbonátu na panoramatickú presklenú strechu znamená, že materiál je ešte ľahší ako viacvrstvové sklo, no pritom sa vyznačuje rovnakými vlastnosťami z hľadiska tepelnej a zvukovej izolácie, ako aj pri filtrovaní ultrafialových lúčov.
Citroën C4 Cactus sa už dnes vyznačuje špičkovými výsledkami vo svojom segmente, ktoré predstavujú emisie CO2 s hodnotou 82g/km a spotreba nafty od 3,1l/100 km. Štúdia C4 Cactus Airflow 2L posúva hranice ešte ďalej a na to využíva pohonnú jednotku Hybrid Air. Tú spoločnosť PSA Peugeot Citroën po prvý raz predstavila v modeli Citroën C3 v januári 2013 a nadväzne na ženevskom autosalóne 2013.
Táto technológia využíva viacero prevratných a novátorských prvkov: benzínový 3-valcový motor PureTech, systém na uskladnenie energie vo forme stlačeného vzduchu, spojenie hydraulických motorov a automatickej prevodovky pomocou planétového súkolia. Spoluprácu riadi riadiaca jednotka, ktorá na základe pokynov vodiča usmerňuje energetické toky.
K dispozícii sú tri prevádzkové režimy: Air (bezemisný), v ktorom namiesto benzínového spaľovacieho motora zabezpečuje pohon motor na stlačený vzduch. Benzínový režim, kedy pracuje iba spaľovací motor. Kombinovaný režim, ktorý využíva výkon spaľovacieho motora a motora na stlačený vzduch.
Spojenie motora PureTech 82 s technológiou Hybrid Air prinieslo v prípade štúdie C4 Cactus Airflow 2L zníženie spotrebu paliva o 30 % a výraznou mierou sa pričinilo o vznik vozidla, ktoré (podľa výrobcu) dosahuje spotrebu len 2l/100 km
Diskusia k článku
Najnovšie galérie
![IAA Frankfurt 2017 IAA Frankfurt 2017](/images/gallery/iaa-frankfurt-2017/tiny/img-20170916-142427663-hdr.jpg)
![McLaren future technology McLaren future technology](/images/gallery/mclaren-future-technology/tiny/track22-02.jpg)
![Panamera Travel Tour Panamera Travel Tour](/images/gallery/panamera-travel-tour/tiny/06-budapest-04.jpg)
![Maserati Alfieri Concept Maserati Alfieri Concept](/images/gallery/maserati-alfieri/tiny/10-34.jpg)
![Autosalón Bratislava II Autosalón Bratislava II](/images/gallery/autosalon-bratislava-ii/tiny/dsc0069-1.jpg)
![Autosalón Bratislava Autosalón Bratislava](/images/gallery/autosalon-bratislava-2/tiny/salon-bl-2655.jpg)
![Predstavenie Ford Focus ST Predstavenie Ford Focus ST](/images/gallery/predstavenie-ford-focus-st/tiny/co8c1184-4.jpg)
![Chevrolet Cruze SW - Portorož Chevrolet Cruze SW - Portorož](/images/gallery/portoroz-chevrolet-cruze-wagon/tiny/portoroz-3130.jpg)
![Autosalón Bratislava Autosalón Bratislava](/images/gallery/autosalon-bratislava-1/tiny/co8c7078-1.jpg)
![Peugeot 508 Peugeot 508](/images/gallery/peugeot-508/tiny/508-1007pc016.jpg)
![Seat Alhambra Seat Alhambra](/images/gallery/seat-alhambra/tiny/25317.jpg)
![Mazda 3 Mazda 3](/images/gallery/mazda-3/tiny/mazda3-sap-action4-jpg300.jpg)
![SEAT Ibiza ST SEAT Ibiza ST](/images/gallery/seat-ibiza-st/tiny/22746.jpg)
![Mitsubishi Lancer Ralliart Sportback Mitsubishi Lancer Ralliart Sportback](/images/gallery/mitsubishi-lancer-ralliart/tiny/img-8273.jpg)
![McLaren MP4-12C McLaren MP4-12C](/images/gallery/mclaren-mp4-12c/tiny/mp4-12c-001-1-2.jpg)
![Mégane Renault Sport Mégane Renault Sport](/images/gallery/megane-renault-sport/tiny/20852-hd-7e9761e4.jpg)
![Nissan GT-R 2011 Nissan GT-R 2011](/images/gallery/nissan-gt-r/tiny/41321-3-6.jpg)
![Toyota Auris Toyota Auris](/images/gallery/toyota-auris/tiny/008493.jpg)
![Saab 9-4X Saab 9-4X](/images/gallery/saab-9-4x/tiny/1400505.jpg)
![Renault Mégane Grandtour Renault Mégane Grandtour](/images/gallery/renault-megane-grandtour/tiny/20141-hd-f39fc4d3.jpg)
![Opel Meriva Opel Meriva](/images/gallery/opel-meriva/tiny/264544.jpg)
![Subaru Impreza WRX STi 2011 Subaru Impreza WRX STi 2011](/images/gallery/subaru-impreza-wrx-sti-2011/tiny/10tdi-nyasb004x.jpg)
![Honda CR-Z Honda CR-Z](/images/gallery/honda-cr-z/tiny/005-cr-z-rear-3-4.jpg)
![Renault Twingo Renault Twingo](/images/gallery/renault-twingo/tiny/21844-hd-b5e46a84.jpg)
![Suzuki Alto Suzuki Alto](/images/gallery/suzuki-alto/tiny/7-suzuki-alto-04-l.jpg)
![Opel Corsa Opel Corsa](/images/gallery/opel-corsa/tiny/256451.jpg)
![Renault Mégane CC Renault Mégane CC](/images/gallery/renault-megane-cc/tiny/21639-hd-b3e9b7cd.jpg)
![Nissan GT-R Nissan GT-R](/images/gallery/nissan-gt-r-1/tiny/1626-1-5.jpg)