Štofiho posledná sezóna (?)
Štefan "Štofi" Rosina má v rukách zlato a hlavu na správnom mieste. Vďaka tomu nie je iba dobrým automobilovým pretekárom, ale aj správnym chlapom. Presvedčil nás o tom veľakrát a možno preto mnohých neprestáva udivovať aj vo svete mimo pretekárskej dráhy. Jeho kariéra v automobilovom športe nie je ďaleko od konca. Štofiho ešte čaká sezóna bohatá na svetové seriály, v ktorých bude reprezentovať Slovensko.
Sme pri Košiciach na Bankove a Štefan Rosina si dáva na hlavu svoju rely prilbu. Na mieste spolujazdca sedia neobvyklí navigátori - muzikanti z IMT Smile a ďalších kapiel, ktorí na chvíľu zverili do jeho rúk svoje životy. Sme na akcii ROCK'n'RACE, ktorá na jeden deň spojila svet kvalitnej hudby so svetom špičkového automobilového športu. Následne sa všetci stretávame v hoteli Bankov, kde výborný koncert a jam session neutícha do skorých ranných hodín. Štofi vystrieda volant za mikrofón a génius za volantom splýva s nami všetkými - obyčajnými smrteľníkmi - ktorí milujú občasnú zábavu a dobrú hudbu. Nezabudnuteľný večer dal dokopy legendárny rely jazdec Igor Drotár, ktorý rovnako ako Štofi osedlal špeciál ŠKODA Fabia WRC.
"Veľmi si vážim, že si Igor na mňa spomenul a mohol som byť súčasťou tejto akcie. Mimochodom, som Igorov veľký fanúšik už od svojich mladých rokov. O to viac to bol pre mňa zážitok. Je to pán jazdec! Po nejakom čase som sa opäť posadil do vozidla WRC, čo je vždy zážitkom, ale muzikanti to ešte umocnili. To, čo predviedli na pódiu, bolo úžasné. Akcia bola skvele zorganizovaná a ja dúfam, že si to čoskoro zopakujeme," dodal na záver náš okruhový pretekár z Púchova.
Svetová liga 2013
Aj keď sa zdalo, že toto leto by mohla byť celkom slušná lyžovačka, na okruhoch v Európe pomaly rozkvitá jar. Už 20.-21. apríla osedlá Števo Rosina vozidlo Lamborghini Gallardo LP600 (vidlicový desaťvalec s objemom 4961 cm3, 535 konských síl pri 7800 ot.min., 510 Nm krút. momentu pri 4500 ot.min., 6-stupňová sekvenčná prevodovka, zadný náhon). Bude to na pretekoch FIA GT Series v belgickom Zolderi, kde odštartuje s tímovým kolegom Petrom Koxom v tíme Reiter Engineering. Jeho konkurentmi budú skutočne zaujímavé a zvučné mená. Viac nám o tom porozprával on sám: "Po dlhých mesiacoch som rád, že budúci víkend štartujem v sérii FIA GT Series spolu s Petrom Koxom v našom Lamborghini. Dúfam, že my aj auto budeme konkurencieschopní, a že budeme mať šancu si kvalitne zapretekať priamo proti takým menám, ako je najúspešnejší rely jazdec Sébastien Loeb, alebo jazdci F1 Karun Chandhok a Ricardo Zonta, prípadne iné hviezdy - ako mne dobre známy René Rast," povedal Púchovčan o svojom pôsobení vo FIA GT Series, ktoré vyšlo z bývalých Majstrovstiev sveta FIA GT1. Tam Štofi zaznamenal minulý rok dve pódiové umiestnenia.
Návrat do Porsche Supercup
Predošlý víkend sa Štefan vrátil z testovania prestížneho seriálu Porsche Supercup v Barcelone, ktoré sa jazdí pri pretekoch Formuly 1. Štofi tu absolvoval päť sezón a vybudoval si meno šikovného jazdca, čo ho napokon posunulo na pozíciu továrenského pretekára Lamborghini. V najznámejšom seriáli značky Porsche ho uvidíme hneď v úvodných pretekoch na katalánskom okruhu pri Barcelone. Podujatie sa jazdí v rámci Veľkej ceny Španielska Formuly 1. Reprezentovať bude svoj "starý" tím Lechner Racing. Slovo má opäť Štofi: "Keď som nové pohárové-cupové Porsche uvidel na fotkách, hneď sa mi zapáčilo. Toto auto je odvodené od nového modelu 991. Oproti starej "cupovke" je na nej vidieť obrovský kus vývoja. Sekvenčná prevodovka bola nahradená pádlami pod volantom, motor má o 15 koní viac. Chcel by som poďakovať Walterovi Lechnerovi, ktorý mi umožnil medzi prvými auto vyskúšať, nakoľko sa s ním bude jazdiť len Porsche Supercup. Určite nepôjdem celú sezónu, to už nie je pre mňa priorita. Konkurencia na trati sa zišla ako vždy veľmi náročná. Myslím si, že táto séria patrí naozaj k tým najťažším na svete. Nakoľko som v Porsche dlho nesedel, mal som sa stále čomu priúčať," zhodnotil svoj nedávny test a pôsobenie v Porsche Supercupe mladý pretekár.
Ďalšie série
Rosinovo ďalšie pôsobenie na svetových pretekárskych okruhoch záleží od viacero okolností. Na Slovakia Ringu ho určite uvidíme vo FIA GT Series a na tradičnej Veľkej cene Slovenskej republiky pretekoch cestných automobilov na okruhu. Spolu s ním veríme, že ho zažijeme opäť v slávnom seriáli ADAC GT Masters, ktorý sa v septembri pôjde aj na Slovakia Ringu.
Koniec dobrý...
Pre Štefana to má byť jeho posledná sezóna za pretekárskym volantom. Prečo? Pretože má dve vysoké školy a povinnosti siahajúce za vášeň k motoršportu. Chce to ešte dôstojnú rozlúčku a prilba poputuje na klinec. Jedine, že dobrým výsledkom zabije klinec po hlave a potom si tú prilbu nebude mať na čo povesiť... To by bola dobrá správa pre nás - fanúšikov motoršportu. Bude to Štefanova posledná sezóna? Zdá sa, že áno. Verme, že nie.
Video: Štefan Rosina o svojej sezóne 2013