Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

Spomienky na Rally Tatry s Igorom Drotárom

Wednesday, 24. 07. 2013 - 22:30, Martin Trenkler   

Spomienky na Rally Tatry s Igorom Drotárom

Štyridsať rokov pretekajú Igor Drotár a Vlado Bánoci po cestách a necestách Slovenska (a Československa). Štyridsiate výročie slávi aj obnovená Rally Tatry. Tá sa po čase opäť vracia do najvyššej ligy slovenského šampionátu DMACK Rally 2013 - Majstrovstvá Slovenska. Biela Škoda Fabia WRC so známymi logami Liqui Moly je už nachystaná...

„Na Rallye Tatry sa veľmi teším, budú opäť raz patriť do najvyššej ligy a zíde sa tam skvelá konkurencia. Verím, že všetko dopadne dobre a zažijeme jednu skvelú súťaž," znelo pár stručných slov Igor Drotára pred touto rally. Na posádky čaká „takmer" jednodňové podujatie, so slávnostným štartom a prvou rýchlostnou skúškou - mestským, popradským okruhom už v piatok večer. V sobotu budú Drotárovci spolu s ostatnými trieliť Levočskými vrchmi a kochať sa pohľadom na Vysoké Tatry z mestskej skúšky z obchvatu, nadjazdov a podjazdov na začiatku mesta Poprad.

Tibor Szabosi;67c0205-1.jpg

Ďaleko, hlboko v histórii sú zapísané tie dni, keď sa Rally Tatry šli ako Pohár mieru a priateľstva - najväčšia rally v celučičkej Československej socialistickej republike. Igor Drotár si s nami zaspomínal na svoj úplne prvý štart v Poprade: „Rally Tatry - to bol Pohár mieru a priateľstva a najväčšie preteky v tej dobe. 1500 km, 500 km rýchlostných skúšok a ani jedna sa neopakovala. Jazdilo sa prakticky nonstop. Chceli sme samozrejme štartovať a tak sme prišli na technické preberanie. Štátny tréner sa však dozvedel, že nemáme „dvojkovú" licenciu. Bol som len „trojkár," Vlado bol „dvojkár" a to nestačilo. Tam mohli len najvyšší reprezentanti zo všetkých krajín. Nechcel nás teda pustiť. Tak sme začali hútať, ako na to. Napokon sme si spomenuli na kamaráta, ktorý mal priezvisko ako okresný tajomník strany Kopčák - najvyššia šarža - v Poprade. Bol to jeho strýko... Tomuto okresnému tajomníkovi strany sme sa posťažovali a on si dal rally komisiu predvolať. Snažili sa mu vysvetliť, že na Rally Tatry čakajú posádky aj 5-10 rokov, kým splnia všetky požiadavky, ako je výkonnostná trieda. Navyše vraj som nebezpečný, lebo som ešte poriadne nepretekal. Tajomník Kopčák sa im na oplátku snažil vysvetliť, že s okamžitou platnosťou ruší celú rally, čo začal diktovať aj sekretárke. Deň pred technickým preberaním... A tak sme na našej prvej Rally Tatry skončili v absolútnom hodnotení na dvanástej priečke - ako najrýchlejšia československá posádka. Pre nás prekážky nikdy neexistovali, len riešenia."

Martin Trenkler/RPM

Tibor Szabosi;co8c7861-3.jpg



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri