Spomienka na Ing. Ladislava Berecza
Ing. Ladislav Berecz (26. 6. 1962 - 3. 10. 1991)
Koniec roka je rokom bilancovania, hodnotenia a spomienok. Práve tento rok je rokom, kedy si pripomíname 20 rokov čo nás navždy opustil talentovaný spolujazdec Ing. Ladislav Berecz. Bol to v prvom rade milujúci syn,manžel, otec, brat a hlavne vynikajúci športovec.
Narodil sa v malom mestečku v Revúcej. Už ako malý chlapec sa zaujímal o autá. Skôr to boli len také maličké „angličáky", neskôr malé modelárske autá. V rodnom meste navštevoval základnú školu a práve tu sa v roku 1977 zoznámil s Ivanom Končekom. Obaja čítali časopis "Svět motorú" hltajúc čerstvé výsledky populárnej Škoda 130RS na slávnej Rally Monte Carlo. Hneď bolo jasné, že povinné prechádzky cez prestávky sa zmenia na záživnejšie stretnutia a plány pre oboch. Ich túžba jazdiť ako skutoční pretekári bola veľmi veľká.
Ešte ako fanúšikovia rally športu, Laci a Ivan uzavreli dohodu, pokiaľ budú raz spolu pretekať v aute s predným náhonom bude jazdec Laci, pokiaľ to bude auto so zadným náhonom, jazdcom bude Ivan. V tom čase ani jeden z nich netušil, aká bude krásna a rýchla cesta k naplneniu ich detského sna.
V Revúcej pokračoval v štúdiu na gymnáziu. Už počas štúdií sa intenzívne zaujímal o autá a motoristický šport. V tom čase so svojim otcom jazdil automobilové preteky BOAS (branno-orientačné automob.preteky). Ako športové náčinie postačil Wartburg 353. Na týchto pretekoch dosiaholi veľmi dobré výsledky. Tento druh súťaženia mu nevoňal. Neboli rýchlostné skúšky a nebol tam ten správny adrenalín. Prilba s interkomom, rozpis rýchlosných skúšok, ohlučujúci rámus doplnený občasným stavom beztiaže pri skákaní horizontov, to bolo presne to, čo dokázalo dokonale naplniť dávny sen. Vzhľadom na túto svoju záľubu k autám rozhodol sa vyštudovať Vysoké učení technické v Brne, kde bol v roku 1986 promovaný za strojného inžiniera. S rally začínal ako mechanik v Brne so svojimi brnenskými kamarátmi.
Svoju celkom prvú rally absolvoval už počas štúdia na VŠ, keď sa posadil vedľa Petra Senka do Škody 110R. Po skončení vysokej školy sa oženil a vrátil do Revúcej. V Lubeníku v závode Magnezit vytvorili ambicióznu posádku s dobrým kamarátom zo základnej školy a kolegom Ivanom Končekom. To bol moment, keď sa začal pomaly, ale iste naplňať sen zo školských čias. Spoločnú rýchlo rastúcu súťažnú karieru odštartovali v roku 1988, na zimnej súťaži Rally Mostáreň Brezno. V tom čase nik nepredpokladal v tak rýchly výkonostný vzrast mladej posádky, kde takmer všetky preteky končili pódiovým umiestnením. V roku 1990, keď jazdili za Rallysportclub LOVINIT, získali titul absolútnych majstrov Slovenskej republiky a tiež majstrovský titul v skupine A -1300. O rok neskôr boli zaradení do reprezentácie Slovenska. Rok účinkovania v MČSFR na súťažnej scéne svojimi výkonmi zaujali nejedného dlhoročného pretekára.
V čase, keď sa im najviac darilo, prišla nečakaná správa. Nebolo to počas rally, nebolo to ani v aute. Zákerná choroba prerušila ambície spolujazdca tejto mladej, do povedomia motoristickej verejnosti sa rýchlo dostávajúcej posádky. Prišla tá najhoršia rýchlostná skúška, ktorú žiaľ už nedokázal zdolať. Do sedadla spolujazdca si síce zasadol iný, no na Laciho sa nikdy nezabudlo. V roku 1992 sa usporiadateľ Rallye Gemer rozhodol, že sa práve táto rally bude konať ako „Memoriál Ing. Ladislava Berecza." Týmto chcel pripomenúť dosiahnuté úspechy a nenaplnenie súťažného sna mladého motoristického športovca.
Navždy ostaneš v našich spomienkach. Laci...
Ivan Konček