Špičkový výkon L Racing Teamu na Balockom kopci
L Racing Team sa po štyroch rokoch pauzy vrátil do Čierneho Balogu v rámci pretekov automobilov do vrchu. Po špičkovom výkone si domov odviezol hromadu pohárov, ale aj víťazstvo v absolútnom poradí. Uplynulý víkend bol pre L Racing Team poriadne náročný. V priebehu piatka až nedele totiž bojoval na dvoch podujatiach.
Ako sme vás už informovali, posádka L Racing Teamu, Jozef Béreš mladší sa spoločne so Zoltánom Répásom a Audi Quttro S1 predstavila v piatok večer divákom v Zlíne v rámci Star Rally Historik. Hneď potom nasledoval zrýchlený presun do Čierneho Balogu, kde Ďodi s vozidlom Mitsubishi Lancer EVO 39 bojoval počas soboty a nedele o body v rámci slovenského kopcového šampionátu. A treba povedať, že úspešne, keďže v sobotu dojazdil na druhom mieste absolútneho poradia, v nedeľu však už konkurencii nedal žiadnu šancu a preteky jednoznačne vyhral. „Mali sme trochu problémy s autom. Hneď po štarte v sobotu som zbadal, že auto nezrýchľuje tak akoby malo, pričom spod predných kolies sa valil biely dym. To znamenalo, že predné kolesá sa roztáčajú viac ako zadné. Bohužiaľ, počas celého dňa sme nevedeli zistiť príčinu. Žiaľ nevedeli sme vstúpiť do programu stredového diferenciálu. Napriek tomu sa mi ale podarilo vyjazdiť druhé miesto absolútneho poradia. V nedeľu našťastie začalo pred ostrými jazdami pršať a auto na mokrých gumách fungovalo dobre. Podarilo sa mi vyhrať, čo ma potešilo," opísal čiernobalocké problémy Jozef Béreš mladší.
Rovnako dobre sa darilo na trati v Čiernom Balogu aj šéfovi L Racing Teamu, Jánovi Liptákovi, ktorý v kategórii Historik spoločne s vozidlom Toyota Celica 165 ST vyhral po oba dva súťažné dni vďaka čomu sa priblížil už iba na krok k zisku slovenského titulu nielen v kategórii Historik, ale aj triede H+1300. „Som veľmi spokojný. Nielen so svojim výkonom, ale aj Toyotou, ktorá síce v sobotu trošku strečkovala, ale nebolo to nič vážne. Tešil som sa na tento kopec, je tu pekná príroda, ale aj dobrá, rýchla trať. Mne to vyšlo dobre, Ďodi aj napriek problémom so stredovým diferenciálom výborne, škoda len Peťa, ktorého zradila technika. Všetko bolo dobré, ďakujem jazdcom, mechanikom, ale aj partnerom nášho tímu," zhodnotil Ján Lipták.
Ako už Janko Lipták spomínal, jediný jazdec, ktorý na Balockom kopci v rámci L Racing Teamu nevidel cieľ pretekov bol Peter Lipták. Toho už v druhej tréningovej jazde v sobotu zradilo turbo jeho Mitsubishi Lancer. „Škoda, tunajšia trať je nádherná, ale technike nerozkážeme. V tréningu som si vyskúšal aj nachvíľu ako chutí jazda priekopou, ale všetko sa mi našťastie podarilo ustáť. Nakoniec to neustálo turbo. Nevadí, na Ostre Lúke o dva týždne sa vidíme," ukončil rozprávanie Peter Lipták.
Miro Majláth