Španielsko potvrdilo, že Mercedes a Ferrari jazdia svoju extratriedu
V napínavej naháňačke Hamilton uhnal Vettela a znížil jeho náskok na čele priebežného poradia už iba na šesť bodov.
Očakávané španielske delenie zrna od pliev sa dokonale vydarilo. Mercedes doviezol kompletný nový balík vylepšení a ohúril už v piatkových tréningoch. Hamilton následne vybojoval pole position a čakalo sa, že vyštartuje ako raketa, ktorú nikto nezastaví. Lenže hneď v úvode sa mu pretočili kolesá a okolo neho preletel Vettel. Rýchlosť Ferrari nikto nespochybňoval a Nemec si postupne vybudoval malý náskok. Na rad tak prišla taktika.
Pneumatiky Pirelli majú tento rok dlhšiu životnosť a preto sa špekulovalo o stratégii. Piloti na špičke vyštartovali na použitých softoch, ktoré mohli za určitých okolností vydržať aj 25-30 kôl. To by azda znamenalo aj jednozastávkovú stratégiu. Po pätnástich kolách Mercedes chytro naznačil výmenu gúm, no piloti ostali na trati. Ferrari sa chytilo a povolalo Vettela. Ten obul znova mäkké softy. Už bolo jasné, že Nemec teraz pôjde na dve zastávky. Hamilton však zostal na trati a začali sme uvažovať, či naozaj nepôjde na jednu výmenu.
Šachová partia pokračovala v 22.kole. Na ťahu bol Mercedes, ktorý zavolal Hamiltona, no obul mu strednú zmes. Skúsi nebodaj Angličan dôjsť na nej až do cieľa, alebo len blafuje? Hra naberala grády. Nemec na softoch jazdil rýchlejšie kolá a pomaly naťahoval náskok. Trvalo to však iba do okamihu, kým nedobehol lídra Bottasa. Ten na opotrebovaných gumách krúžil pomalšie kolá a nejaký čas dokázal udržať za sebou divoké ferrari. To všetko nahrávalo Hamiltonovi, ktorý stiahol rozdiel späť na štyri sekúndy.
Bottas úlohu splnil a roloval pre pneumatiky v 26.kole. Vettel začal znova naťahovať náskok na Hamiltona až na osem sekúnd. V tej dobe však „zlý muž" pretekov, Felipe Massa, pomohol z trate aj druhému mclarenu (v prvej zákrute tak urobil s Alonsom) a zasvietilo VSC. Situáciu využil Hamilton a zmenil stredné gumy zasa za mäkšie softy.
Vettel počkal ešte dve kolá, no teraz musel obuť tvrdšie medium, aby naplnil literu pravidiel. Rozdiel na Hamiltona už však nebol dostatočný a v 38.kole sme preto videli nádherný súboj o lídra pretekov, keď Nemec s Angličanom jazdili koleso na kolese. Vettel to ešte ustál a pokračoval vo vedení. Teraz však mal výhodu lepších pneumatík Hamilton a musel zaútočiť.
Nasledujúce kolá lahodili oku divákov. Videli sme nádherný priamy súboj mercedesu a ferrari o víťazstvo. V 44.kole však monopost s číslom 44 zaútočil a s otvoreným zadným krídlom doslova preletel do prvej zákruty ako prvý. Ferrari nejasalo, no ani si netrhalo vlasy. Vedeli, že Angličanove gumy majú nižšiu životnosť a v závere budú slabnúť ich časy na kolo. Úlohou Vettela bolo preto udržať kontakt a čakať na vhodnú chvíľu.
Kolá leteli a rozdiel sa ustálil na úrovni asi štyroch sekúnd. Degradácia Hamiltonových softov však neprichádzala a Vettel z medium už nedokázal vyžmýkať viac. Hamilton tak mohol doviezť svoje 55.víťazstvo v pretekoch F1 a znížil náskok Vettela v MS už iba na šesť bodov.
Zvyšok poľa mohol tento súboj sledovať iba z diaľky. Tretí Daniel Ricciardo dojazdil so stratou približne celej minúty a bol jediný, ktorý od vedúcej dvojice nedostal celé kolo. Druhý mercedes Valtteri Bottasa nevydržal a v polovici pretekov sa mu zadymilo z motora. Ferrari Kimi Räikkonena zasa v prvej zákrute vyradil redbull Maxa Verstappena, keď zo zlomenými závesmi kolies museli obaja odstúpiť.
Po výbornom výkone v kvalifikácii sa domáce publikom nádejalo bodom od Fernanda Alonsa, no jeho mclaren-honda na rovinkách súperom nestačil a Španiel dokončil trápenie na dvanástom mieste.
GP Španielska nám potvrdila, že hoci Ferrari je už blízko, tak Mercedes má stále drobný náskok. Redbull tvorí akýsi medzičlánok a potom nasledujú ostatné tímy. Tie dnes všetky dostali minimálne jedno kolo. Najlepšie z nich obstál rúžový Force India Team, keď jeho piloti využili situáciu a brali štvrté a piate miesto. Nuž a najviac sa asi radovali v tíme Sauber, ktorý po dlhom čase konečne dočiahol na body, keď Wehrlein dojazdil ako siedmy. No nebyť penalizácie za zlý nájazd do depa, tak mohol brať osem bodov za šieste miesto. Pekné.
MS F1 pokračujú o dva týždne prémiovou veľkou cenou Monaka, ktorá sa ide tradične v rovnakom termíne, ako slávna päťstomíľovka v Indianapolise. Budeme samozrejme sledovať výkon Alonsa v INDY500, ale aj návrat Buttona v Monaku. Máme sa teda na čo tešiť.