SNHCT odjazdil posledné slovenské kopcové preteky
Posledné preteky tohtoročného seriálu Majstrovstvá Slovenska pretekov automobilov do vrchu, ktoré sa konali na podujatí Valtec Ostrá Lúka 2018 absolvovala aj štvorica jazdcov Slovak National Hill Climb Teamu.
Štvorica jazdcov, štvorica rozdielnych vozidiel, ale aj štvorica výkonov, ale aj drobných jazdeckých, či technických porúch. Aj také boli preteky Valtec Ostrá Lúka 2018 z pohľadu jazdcov Slovak National Hill Climb Teamu.
Pri pohľade do výsledkovej listiny v rámci Majstrovstiev Slovenska pretekov historických automobilov do vrchu dojazdil Miro Čiliak v sobotu na druhom mieste absolútneho poradia, pričom si navyše pripísal aj plný počet bodov v kategórii HK3. Pre Mira to zároveň znamenalo zisk slovenského majstrovského titulu medzi Historikmi a tak sa už v nedeľu na štart nemusel postaviť.
„Všetko fungovalo ako malo a išli sme skôr na istotu a titul je doma. V nedeľu som radšej pošetril formulu na preteky seriálu FIA HHCC, ktoré nás čakajú budúci víkend v chorvátskom Buzete," povedal Miro Čiliak.
Pri sledovaní súdobých vozidiel bojujúcich o body v rámci Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu 2018 určite najviac divákov zaujal ich miláčik, Jozef Béreš mladší. Tomu už fungoval Ford Escort Cosworth WRC Slovak National Hill Climb Teamu tak ako mal a v súvislosti s tým sa samozrejme dostavili aj výsledky. V sobotu to bolo štvrté miesto a v nedeľu tretie v absolútnom poradí.
„Všetky súčiastky, ktoré sme čakali už prišli a aj motor je dobre naladený. Ešte je trochu problém s predným diferenciálom, ktorý ešte stále nefunguje tak ako by mal. Trochu mi narobili problém pneumatiky, ktorých som nemal dosť a v sobotu som ich mal zodrané už po dvojici tréningov. Ale vyriešili sme to a všetko dopadlo dobre," zhodnotil Ďodi Béreš svoj výkon.
V prípade Vlada Hudyho boli preteky na Ostrej Lúke v znamení bojov o titul v skupine A. Ten si Vlado čiastočne prehral už v prvej súťažnej jazde v sobotu, keď bol v jednej zákrute trochu dlhší ako mal a svoju Hondu Civic TypeR „oprel" o zvodidlá. Tento drobný incident ho síce nezastavil, vďaka nemu však vznikla drobná časová strata a navyše, ako sa neskôr ukázalo „ranu" dostala aj náprava a s pohnutou geometriou sa špičkové časy nie celkom dobre dosahujú. Keď ho pri druhom pokuse, v nedeľu, zradila spojka, bolo po titule.
„Chcel som byť rýchly a dosť vysokou rýchlosťou som vbehol na zvodidlo, pričom sa porušila geometria a už sa to nedalo dohnať. V nedeľu zase odišla spojka. Škoda, asi mi to nemalo byť dopriané," opísal krušné chvíle Vlado Hudy.
Peter Salon a Seat Leon Supercopa sa na Ostrej Lúke nemali veľmi kam hnať. Spoločne im totiž v triede E1+2000/2WD patrila už pred pretekmi v priebežnom poradí šampionátu v spomínanej triede tretie miesto. Nebolo sa však kam hnať, na druhé dosiahnuť Peter nemohol a na štvrté rovnako nemohol spadnúť.
„Bolo to rovnaké ako na všetkých ostatných pretekoch. O spoznávaní tratí a o tom, aby som sa naučil fungovať s autom. Ale sezóna sa mi páčila, som spokojný," doplnil v závere Peter Salon.
Slovak National Hill Climb Teamu, M. Majláth