Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

Slovenský Rally Pohár v roku 2012

Sunday, 30. 12. 2012 - 22:29, Zdenka Frývaldská   

Slovenský Rally Pohár v roku 2012

Už sú to takmer štyri mesiace, čo posádky MSR i SRP absolvovali svoje posledné tohtoročné podujatie v Košiciach. Aj keď mnohí očakávali ešte Rally Rožňava či Rally Bratislava, aby zabojovali o ďalšie body a vylepšili svoje priebežné pozície, tie sa už neuskutočnili. Pre spätný pohľad do sezóny 2012 v Slovenskom Rally Pohári prinášame menšiu štatistiku z pohľadu podujatí, odjazdených kilometrov či posádok.

Peter Vranský;rally-kosice-2012-200.jpg

Porovnanie rokov

  2009
2010
2011
2012
Počet kilometrov spolu 
487 579
700 928
Počet kilometrov RS
98
184
176
257
Počet podujatí
4
4 (5)
4 (5)
5 (7)
Počet posádok
23
37
55
45
Víťazi
Fecko - Suttner 
Lorenčík - Rusnáčik 
Haluška - Hnát 
Haluška - Bartko 

 

V roku 2012 sa v rámci Slovenského Rally Pohára uskutočnilo 5 podujatí, z ktorých dve boli dvojdňové. Posádky mali možnosť zajazdiť si zatiaľ najviac kilometrov za štyri roky existencie pohára a to presne 928 km. Z nich 257 km (27,7 %) tvorilo 28 rýchlostných skúšok. Súťaže sa konali prevažne na východnom Slovensku (Prešov, Poprad, Košice), jedno podujatie bolo na západe (Topoľčany) a jedno na strednom Slovensku (Lubeník). Najvyššiu účasť mali Rally Tatry, kde štartovalo až 32 posádok, zďaleka sa to však nepriblížilo minuloročnému maximu, keď ich do Rally Prešov štartovalo až 39. Najnižší počet účastníkov bolo opäť v Topoľčanoch, len 21. Popri tom práve túto súťaž väčšina jazdcov najviac pochválila.

Peter Vranský;rally-kosice-2012-1071.jpg

Počas celej sezóny jazdilo v rámci SRP 45 súťažných posádok na 12 rôznych značkách áut. Najpoužívanejšou sa ukázala značka Škoda, no najspoľahlivejším bol Seat. Najobsadenejšou triedou bola P1 s 15 štartujúcimi, po nej nasledovala P2 so 14 a napokon P3 s 12 štartujúcimi (4 posádky len odskúšali rally školu, nebodovali vo svojich triedach). Štart a cieľ všetkých súťaží videlo len sedem posádok. Iba jeden jazdec vyskúšal počas celej sezóny dve autá. Je ním Peter Deák, ktorý jazdil na Honde Civic, no na Rally Tatry štartoval na prenajatej Honde Civic Type-R. Jazdil tam však mimo poradia SRP.

Dvaja jazdci si počas sezóny zajazdili v pohári i majstrovstvách a to Pavel Kravárik a Marián Buschbacher.
V tejto sezóne začala fungovať aj tzv. rally škola, ktorou museli prejsť noví záujemcovia o štart v MSR alebo SRP. Dokopy ich bolo 11 a jeden z nich neuspel. Ako dve najúspešnejšie posádky rally školy by sme mohli vyhlásiť dvojice Hanuš - Mesarčík a Chrenko - Ponec. Prví menovaní stihli v tejto sezóne úspešne absolvovať rally školu a odjazdiť väčšinu podujatí DMACK Tyres Rally 2012 - Majstrovstiev Slovenska, čo im prinieslo 7. miesto v triede 3. Druhí menovaní odjazdili úplne všetko a umiestnili sa na šiestom mieste v triede P2 v rámci SRP.

Za volantom v tomto roku neštartovala žiadna žena (okrem Mišky Debnárovej na Rally Tatry, avšak mimo bodovania SRP), za to na mieste spolujazdca sa ich ukázalo 10.

Zdenka Tamášová;img-4299-2.jpg

Rally Prešov
Počet prihlásených: 31 + 3 RŠ
Počet štartujúcich: 28 + 3 RŠ
Počet klasifikovaných 1. deň: 20 + 3 RŠ
Počet klasifikovaných 2. deň: 22 + 3 RŠ

Tohtoročnú sezónu v rally otvárala náročná Rally Prešov. Uskutočnila sa v novom aprílovom termíne (13.- 14.4.) a ako dvojdňová súťaž, dokonca s mestským okruhom. Nástrahy trate dlhej celkovo 273 kilometrov sa rozhodlo zdolať 28 súťažných posádok pohára a 3 posádky RŠ. Absolvovať mali 4 rýchlostné skúšky v piatok a 4 v sobotu, pričom v piatok jazdili aj za tmy. Ešte pred samotným štartom do prvej skúšky sa s možnosťou dobrého umiestnenia musela rozlúčiť posádka Kožej - Majcher, ktorú na prejazde postretli technické problémy a svoju pozíciu tak nedobrovoľne uvoľnila ďalším.

Tibor Szabosi;co8c3390-5.jpg

Počas prvého dňa napokon došlo do cieľa 20 dvojíc, z ktorých boli tými najlepšími Maroš Kysucký s Petrom Dedečkom. O pekné umiestnenie sa pripravili Haluška s Bartkom, ktorí prišli o dobrý čas minútovou penalizáciou. Do druhého dňa však nastúpili v plnej zbroji a za dažďa si vybojovali prvé miesto.

Aj keď súťažné dni sa do výsledkov započítavali samostatne, odovzdávanie cien prebehlo za oba dni spoločne. Víťazmi sa tak stali Peter Danielis s Adriánou Marinecovou, ktorí skončili v piatok i v sobotu druhí, no v celkovom súčte časov boli najrýchlejší.

Peter Vranský;rally-presov-2012-374.jpg

Výsledky Rally Prešov I:
1. Kysucký - Dedeček, Seat Ibiza
2. Danielis - Marinecová, Seat Ibiza
3. Krbaťa - Plichta, Škoda Fabia

P1: Krbaťa - Plichta P2: Švec - Švec P3: Kysucký - Dedeček

Výsledky Rally Prešov II:
1. Haluška - Bartko, Seat Ibiza
2. Danielis - Marinecová, Seat Ibiza
3. Kysucký - Dedeček, Seat Ibiza

P1: Polovka - Staššík P2: Kožej - Majcher P3: Haluška - Bartko

Tibor Szabosi;co8c3555-3.jpg

Rally Tríbeč:
Počet prihlásených: 22 + 2 RŠ
Počet štartujúcich: 21 + 2 RŠ
Počet klasifikovaných: 14 + 2 RŠ

Šesť týždňov po prešovskej rally (25.- 26.5.) sa posádky SRP presunuli na jedinú súťaž na západnom Slovensku, na Rally Tríbeč. Meraných 35,5 kilometrov bolo pripravených pre 21 štartujúcich posádok. Známe rýchlostné skúšky, medzi ktorými bol opäť aj mestský okruh, prilákali veľké množstvo divákov. Zoznam prihlásených predpokladal najväčší súboj opäť medzi Haluškom a Kysuckým na ich dieslových Seatoch.

Tibor Szabosi;67c6369.jpg

Hneď prvá rýchlostná skúška sa stala osudnou viacerým súťažiacim. Po tom, čo posádka DMACK Tyres Rally 2012 - Majstrovstiev Slovenska Máčala - Šintal v jednej z ľavotočivých zákrut prerazila zvodidlá, ostala cesta do lesa otvorená. Prvou dvojicou, ktorá trafila presne otvorenú časť medzi zvodidlami, bola prvá posádka SRP s číslom 51, Jozef Kriška - Ján Bomba. Ich Škoda Fabia sa niekoľkokrát prevrátila cez strechu až ostala zakliesnená medzi stromami. Veľmi podobne dopadli aj Kovalčíkovci na Škode Felicia. Aj keď obe autá zmenili svoj tvar k nepoznaniu, účastníkom nehôd sa našťastie nič vážne nestalo, obišli sa len s drobnými odreninami. Ďalším kritickým miestom bol mestský okruh a „vracáky" namáhavé pre techniku. Práve v nich odstúpilo viacero posádok kvôli prasknutým poloosiam. Do cieľa tak došlo len 14 dvojíc a tieto preteky sa tak stali najkritickejšími, keď cieľovú rampu videlo len 66% štartujúcich.

Tibor Szabosi;67c8023.jpg

Víťazmi sa stali Maroš Kysucký s Petrom Dedečkom po tom, čo boli Peťovia (Haluška s Bartkom) opäť penalizovaní, tentoraz za neskorý príchod do časovky.

Výsledky Rally Tríbeč:
1. Kysucký - Dedeček, Seat Ibiza
2. Kožej - Majcher, Honda Civic
3. Kováčik - Antalík, Lada 2105 VFTS

P1: Debnár - Sovák P2: Kožej - Majcher P3: Kysucký - Dedeček

Tibor Szabosi;67c8180.jpg

HONKA IV. Rally Lubeník
Počet prihlásených: 27 + 2 RŠ
Počet štartujúcich: 25 + 2 RŠ
Počet klasifikovaných: 22 + 2 RŠ

Štvrtý ročník Rally Lubeník sa uskutočnil na konci školského roka, v dňoch 29.- 30.6. O body do celoročného hodnotenia bojovalo 25 posádok pohára, ktoré mali absolvovať tri rýchlostné skúšky. Aj keď tento počet bol nižší ako pri predchádzajúcich pretekoch, počet odjazdených meraných kilometrov (39 km) a náročnosť trate to vyvažovali. Rally Lubeník obsahuje každoročne lesné rýchlostné skúšky, ku ktorým má väčšina štartujúcich rešpekt, no sú pre nich zároveň aj veľkou výzvou.

Tibor Szabosi;co8c5062-8.jpg

Prvé miesto si od úvodu súťaže vybojoval Peter Haluška, pre ktorého bola najväčšou výzvou 20 bodová strata na vedúceho muža priebežného hodnotenia pohára. Ak sa na Kysuckého chcel dotiahnuť, potreboval jednoznačne zabojovať a nechybovať. Jeho cieľ sa mu podarilo naplniť a konečne bez penalizácií mohol spolu s Petrom Bartkom osláviť absolútne víťazstvo. Ako sa nakoniec ukázalo, nebola to v tejto sezóne posledná oslava prvého miesta. Prekvapili však aj posádky triedy do 1600 ccm, ktoré bodovali na 2.- 4. mieste. Boli to dvojice Deák - Leskovjanský, Kožej - Majcher a Kováčik - Antalík.

Tibor Szabosi;67c2846.jpg

Do cieľa na HONKA IV. Rally Lubeník dorazilo až 22 posádok, čím sa toto podujatie stalo najúspešnejším z hľadiska dojazdu posádok v tomto roku.

Výsledky HONKA IV. Rally Lubeník:
1. Haluška - Bartko, Seat Ibiza
2. Deák - Leskovjanský, Honda Civic
3. Kožej - Majcher, Honda Civic

P1: Krbaťa - Plichta P2: Deák - Leskovjanský P3: Haluška - Bartko

Tibor Szabosi;co8c4379-7.jpg

Rallye Tatry (bodujúci do SRP)
Počet prihlásených: 34 + 2 RŠ
Počet štartujúcich: 32 + 1 RŠ
Počet klasifikovaných: 28 + 1 RŠ

Po štyroch rokoch prestávky sa automobilová rally vrátila aj na sever Slovenska, do okolia Popradu. V dňoch 27.- 28.7. sa tu uskutočnila Rallye Tatry, ktorá bola zaradená len do slovenského rally pohára a voľného pohára licencovaných posádok. Vďaka tomu sa na štarte ukázali aj jazdci ako Igor Drotár, Tomáš Ondrej či Peter Herdický, ktorí príjemne osviežili štartové pole, no bez bodového ohodnotenia.

Zdenka Tamášová;img-3961-5.jpg

Na šiestich rýchlostných skúškach o celkovej meranej dĺžke takmer 41 kilometrov boli tými najrýchlejšími v rámci SRP Prešovčania Haluška s Bartkom. Už druhýkrát po sebe si odniesli zo súťaže plný počet bodov, čím znovu znížili stratu na Kysuckého s Dedečkom, ktorí dorazili tretí. Medzi dvoch „kohútov" sa prepracovali Palkovci, no keďže v SRP nebodovali, Kysucký dostal napokon body za druhé miesto. Veľkú smolu mali Paľo Kravárik s Andrejom Kacvinským, ktorých desaťsekundová penalizácia posunula až na štvrté miesto. Ich famózna jazda však bola určite pre väčšinu divákov nezabudnuteľnou.

Zdenka Tamášová;img-4182-7.jpg

Súťaž sa aj napriek novému organizátorovi uskutočnila bez väčších problémov a obmedzení. Do cieľa došlo 28 z 32 štartujúcich posádok.

Výsledky Rallye Tatry (bodujúci do SRP):
1. Haluška - Bartko, Seat Ibiza
2. Kysucký - Dedeček, Seat Ibiza
3. Kravárik - Kacvinský, VW Golf I

P1: Debnár - Sovák P2: Kožej - Majcher P3: Haluška - Bartko

Tibor Szabosi;co8c9070-6.jpg

38. Rally Košice
Počet prihlásených: 30 + 3 RŠ
Počet štartujúcich: 30 + 3 RŠ
Počet klasifikovaných 1. deň: 26 + 2 RŠ
Počet klasifikovaných 2. deň: 20

Posledným podujatím sezóny 2012 boli Rally Košice. Mnohí dúfali, že si ešte budú môcť zajazdiť v Rožňave a Bratislave, ale to sa už nepodarilo. Východniarske podujatie tak rozhodlo o víťazoch v MSR i SRP.

Jozef Pisch;1t1u4397-5.jpg

Rally Košice boli rovnako, ako otváracia súťaž sezóny, rozdelené do dvoch súťažných dní, ktoré sa bodovali samostatne. Posádkam SRP priniesli dokopy sedem rýchlostných skúšok na trati dlhej necelých 300 km, z čoho 70 km bolo meraných. Najnapínavejší súboj sa v piatok i sobotu odohrával na predných pozíciách, kde Haluška s Kysuckým bojovali o každú desatinu sekundy, akoby tušili, že práve tu sa rozhodne o víťazovi SRP 2012. Okrem jedinej RS, kde Kysucký skončil tretí, si medzi sebou menili len prvé a druhé miesto, pričom náskok toho lepšieho z dvojice bol minimálny. S jednosekundovým náskokom pred Kysuckým s Dedečkom sa na prvom mieste po piatku nachádzali Peťo Haluška s Peťom Bartkom. Aj keď Kysucký v sobotu ešte chcel zabojovať, v dvoch skúškach stratil príliš veľa času a strata jeho posádky sa vyšplhala až na 40 sekúnd. Práve toto boli rozhodujúce okamihy, ktoré prešovskej dvojici pomohli k víťazstvu na 38. ročníku Rally Košice a tiež v SRP 2012.

Krásne výkony počas oboch dní podávali Rasťo Ivanko s Michalom Pavlíkom na Renaulte Clio. Osudnou sa im však stala piata RS, kde skončili mimo trate, našťastie však bez zranení. Smolu mali aj Štefan Vancík s Jánom Pavlíkom, ktorí štartovali v piatok i sobotu, no ani jeden deň nevideli cieľ. Podobne na tom boli aj Ondrej s Tomášom Kovalčíkovci.

Jozef Pisch;1t1u7207-6.jpg

Cieľovú rampu si v sobotu vychutnalo napokon 20 posádok. Do cieľa dorazili aj dve posádky rally školy (z troch), ktoré však jazdili len v prvý deň.

Výsledky 38. Rally Košice I:
1. Haluška - Bartko, Seat Ibiza
2. Kysucký - Dedeček, Seat Ibiza
3. Ivanko - Pavlík, Renault Clio

P1: Krbaťa - Plichta P2: Kožej - Majcher P3: Haluška - Bartko

Výsledky 38. Rally Košice II:
1. Haluška - Bartko, Seat Ibiza
2. Kysucký - Dedeček, Seat Ibiza
3. Kožej - Majcher, Honda Civic

P1: Kekeňák - Bomba P2: Kožej - Majcher P3: Haluška - Bartko

Peter Vranský;rally-kosice-2012-436.jpg

SRP 2012:
1. Peter Haluška - Peter Bartko, 167b
2. Maroš Kysucký - Peter Dedeček, 156b
3. Juraj Kožej - Matúš Majcher, 122b
4. Peter Danielis - Adriána Marinecová, 86b
5. Marián Kekeňák - Zdenko Bystrán, 84b

Počet rýchlostných skúšok: 28
Počet meraných km: 256,83
Celkovo km: 927,81
Počet posádok: 45
Počet posádok RŠ: 11
Najväčšia účasť: Rally Tatry (32+1), Rally Košice (30+3)
Najmenšia účasť: Rally Tríbeč (21)
Najväčšie percento dojazdených: Rally Lubeník (88 %)
Najmenšie percento dojazdených: Rally Tribeč (66 %)
Najúspešnejšia posádka: Haluška - Bartko (5 výhier zo 7 štartov), Kožej - Majcher (5 výhier zo 7 štartov)
Najväčší smoliari: Kovalčík - Kovalčík (6 štartov, 0 dojazdených)
Dvoch spolujazdcov počas sezóny vymenili: Chrenko (Ponec, Bomba), Buschbacher (Bachanová, Pečner), Kekeňák (Bystrán, Bomba), Matúš (Urbaníková, Urbaník)


zt

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri