Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Škoda Yeti Mont Blanc 1,4 TSI Green tec

Wednesday, 23. 04. 2014 - 21:25, Ivan Václavík   

Škoda Yeti Mont Blanc 1,4 TSI Green tec

Príkladná variabilita v kabíne i v kufri: Druhá generácia kompaktného SUV Škoda Yeti je predurčená na jazdu v meste, ale poslúži aj v teréne (s označením Outdoor). My sme získali od importéra na tradičný test verziu Mont Blanc s vynikajúcou variabilitou interiéru zásluhou zadných sedadiel VarioFlex. Vo všeobecnosti veľký počet kombinácií motorov a vybavenia umožňuje zostaviť si Škodu Yeti doslova na mieru. Toto vozidlo sa dodáva v štyroch modelových líniách: Active, Ambition, Elegance a L&K.

skoda-yeti-9148g.jpg

Predné sedadlá sú výškovo nastaviteľné a vyhrievané, sedí sa v nich pohodlne. Tri samostatné zadné sedadlá je možné usporiadať niekoľkými spôsobmi. Pre každé z nich sa dá nezávisle nastaviť uhol sklonu operadla. Krajné sedadlá sa tiež dajú posúvať smerom dozadu aj dopredu. Stredné sedadlo môžete vybrať, pričom po posunutí krajných sedadiel do stredu sa pre dvoch pasažierov vzadu vytvorí veľké množstvo priestoru navyše.

skoda-yeti-9157g.jpg

Na trojramennom multifunkčnom koženom volante je ovládanie rádia (vľavo) a informačného displeja. Ten sa nachádza medzi kruhovými prístrojmi pred vodičom a ukazuje tiež zaradený prevodový stupeň, ako aj odporúčané preradenie. V testovanom aute sme nemali navigáciu, ani spojenie cez bluetooth. Zato bola k dispozícii dvojzónová klimatizácia Climatronic a pamäť na 3x6 staníc FM. Schránka na okuliare je umiestnená nad spätným zrkadlom, takže vodič má slnečné alebo dioptrické okuliare vždy na dosah. Náročným zákazníkom vychádza Škoda v ústrety a pre prístrojovú dosku, poťahy a lišty ponúka k dispozícii až sedemnásť rozličných farebných kombinácií.

skoda-yeti-9154g.jpg

Samostatnou kapitolou je usporiadanie batožinového priestoru, ktoré si zaslúži potlesk na otvorenej scéne. Sieťový program v kufri spoľahlivo zabráni posunu predmetov, pričom poskytuje viacero možností ich rozloženia. Odnímateľná LED baterka na boku batožinového priestoru príde vhod v prípade nepredvídaných okolností, pri jazde v noci. Ak je pripevnená na svojom mieste, automaticky sa dobíja počas behu motora.

skoda-yeti-9155g.jpg

Systém s vodorovnými lištami a štyrmi posúvateľnými háčikmi sa dá využiť rôznymi spôsobmi. Zavesenie nákupných tašiek alebo aj väčšej batožiny je len časť z možností. Systém môžete využiť aj na zaistenie predmetov pomocou siete, prípadne na uchytenie prepravnej vaničky. Objem kufra v základnom usporiadaní je 416 litrov, po sklopení zadných sedadiel 1 760 litrov.

skoda-yeti-9153g.jpg

Obojstranný koberec využijete s látkovou stranou nahor, ak neprevážate predmety, ktoré by mohli znečistiť vozidlo. Ak je to potrebné, jednoducho ho otočíte umývateľnou gumou smerom nahor. Pre podlahu batožinového priestoru existujú tri rôzne varianty. Napríklad verzia s medzipodlahou zjednodušuje manipuláciu s batožinou; alebo verzia so zvýšenou podlahou poslúži na uloženie rezervnej pneumatiky, pričom nakladacia hrana je na jednej úrovni s podlahou. Medzipodlaha v kufri tiež poskytuje skrytý odkladací priestor. Zároveň táto funkcia uľahčuje manipuláciu s batožinou: stačí nadvihnúť podlahu pri nakladacej hrane.

skoda-yeti-9151g.jpg

Vtipne je umiestnený špeciálny držiak na reflexnú vestu pod sedadlom vodiča, takže vesta je v dosahu vždy, keď ju potrebujete. Rovnako praktickým riešením je uzatvárateľná odkladacia schránka v strednej časti prístrojovej dosky, ktorá je vždy k dispozícii, ak potrebujete odložiť nejaké drobnosti, aby neboli na očiach „nenechavcov". Palubný počítač disponuje všetkými potrebnými údajmi: ukazuje aktuálny čas, vonkajšiu teplotu, okamžitú spotrebu, prejdenú vzdialenosť, čas jazdy, priemernú rýchlosť, dojazd a servisné intervaly.

skoda-yeti-9158g.jpg

Predné hmlové svetlomety s funkciou Corner osvietia po natočení volantu väčší priestor v zákrute. Yeti vám podá pomocnú ruku aj v prudšom stúpaní, na čo slúži asistent rozjazdu do kopca. Pod volantom má Yeti samostatnú páčku na ovládanie tempomatu, ktoré je veľmi jednoduché a intuitívne.

skoda-yeti-9149g.jpg

Samotná jazda na kvalitnej asfaltovej vozovke je príjemná, podvozok dobre tlmí nerovnosti a prijateľná je tiež hladina hluku. Zadné parkovacie senzory dobre plnia svoju funkciu, systém stop&start je vypínateľný. Z elektronických systémov sú v pohotovosti ABS, ESC, EBV, MSR, ASR, EDS, HBA, DSR. Na šiesty prevodový stupeň sme pri aktivovanom tempomate (100 km/h) zaznamenali priebežnú spotrebu 6,4 litra, na diaľnici pri 130-ke to bolo 7,7 litra a celkový priemer v kombinovanom režime pri pokojnom štýle jazdy 7,1 litra na 100 km. Dojazd 650 kilometrov patrí k bežnému priemeru.

skoda-yeti-9150g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Škoda Yeti Mont Blanc 1,4 TSI

Objem motora (cm3) 1 390
Výkon (kW/k) 90/123
Krútiaci moment (Nm) 200
Max. rýchlosť (km/h) 185
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 10,6
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,4
(Skutočná spotreba pri teste 7,1)

Cena testovanej verzie 19 430 €
Najlacnejšia verzia 14 000 €

+ Výrazné plusy
Široký výber motorov pre mestskú verziu
Dostatočný priestor a možnosti usporiadania v kufri
Variabilita zadných sedadiel, dostatok priestoru

- Najväčšie mínusy
Spotreba pri výrazne zaťaženom aute
Menší komfort jazdy na nekvalitnej vozovke

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri