Škoda Auto zaznamenala v prvom polroku rekordný odbyt
Škoda Auto dosiahla v prvej polovici roku 2010 s počtom 378 747 predaných vozidiel na všetkých trhoch nový rekord. Oproti porovnateľnému obdobiu minulého roku je to nárast o 15 %. Len v júni sa 71 320 zákazníkov rozhodlo pre vozidlo Škoda (+ 8,3 %).
„Škoda pokračuje vo svojom kurze smerujúcemu k rastu s novými rekordnými číslami. Značka profituje najmä z veľmi dobrého dopytu v Číne, ale aj na mnohých trhoch západnej a východnej Európy. V niektorých krajinách je automobilový trh po kritickom roku 2009 ešte veľmi nestabilný. Preto druhá polovica roku 2010 so sebou prináša veľké výzvy. Sme však na výbornej ceste," zdôrazňuje Reinhard Fleger, člen predstavenstva Škoda Auto pre predaj a marketing. Veľký podiel na tomto pozitívnom výsledku má čínsky trh. Nárast v júni 2010 tvoril oproti rovnakému mesiacu minulého roku viac ako 51 %. Toto množstvo zodpovedá 15 158 vozidlám. Od januára do júna bolo v Číne predaných 84 135 vozidiel, čo predstavuje nárast o 82,3 %.
Pozitívnym spôsobom sa vyvíjali aj ďalšie trhy, na ktorých Škoda pôsobí. V zámorských regiónoch sa podarilo zvýšiť odbyt za prvých šesť mesiacov o takmer 50 % na 25 000 vozidiel. Zotavenie sa z krízy vykazujú aj trhy vo východnej Európe. Len v júni tu Škoda zvýšila predaj o 48,2 %. V Rusku bolo v porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roku predaných dvakrát toľko vozidiel. Značka s okrídleným šípom zaznamenala v západnej Európe (okrem Nemecka) nárast o 34,5 % oproti prvej polovici roku 2009 na 117 283 vozidiel. Na tomto zvýšení sa značne podieľala Veľká Británia (+ 61,2%) a Španielsko (+ 50%)
Vývoj predaja modelov Škoda je pozitívny aj na domácom trhu. V júni bolo vyexpedovaných 5 743 vozidiel. Za celý polrok to predstavuje nárast o 16,6 % oproti roku 2009.
Druhý najväčší predaj českej značky po Číne naďalej zaznamenáva Nemecko. V júni bolo v krajine zaregistrovaných 13 343 vozidiel a Škoda tým zostáva značkou číslo jeden medzi dovozcami. Celosvetovo najobľúbenejším modelom je Octavia. Od januára do júna roku 2010 stúpol predaj tohto modelu o 20 % na 158 024 vozidiel. Vynikajúci vývoj predaja zaznamenalo aj kompaktné SUV Yeti (25 868 vozidiel) a model Superb. Čísla predajnosti vlajkovej lode Škody spoločne s prevedením Superb Combi, ktoré automobilka nedávno uviedla na mnohých svetových trhoch, sa podarilo zvýšiť o 150 % na 47 830 vozidiel. Okrem toho bolo v prvom polroku k zákazníkom vyexpedovaných 111 967 modelov Fabia, 14 900 modelov Roomster a 18 738 modelov Octavia Tour.