Škoda auto predstavuje modely greenline druhej generácie
• Škoda Auto predstavuje modely Fabia Combi GreenLine II a Roomster GreenLine II
• nové technológie - nižšia spotreba a emisie
• nový motor s technológiou Common rail, Start/Stop systém a systém rekuperácie brzdnej energie
Škoda Auto predstavuje krátko po začatí výroby modernizovaných modelových radov Fabia a Roomster druhú generáciu ekologického radu GreenLine; konkrétne modely Fabia Combi GreenLine II a Roomster GreenLine II. Modely GreenLine druhej generácie prinášajú nielen upravený vzhľad v duchu faceliftu základného radu, ale predovšetkým technické zmeny, vedúce k ďalšiemu zníženiu spotreby a emisií škodlivín. Medzi najvýznamnejšie novinky patrí nový motor so systémom vysokotlakového priameho vstrekovania Common rail 1,2 TDI CR DPF/55 kW, systém Start/Stop, rekuperácia brzdnej energie, či odporučenie zaradenia rýchlostného stupňa na displeji Maxi DOT.
Jednou z najväčších technických zmien druhej generácie verzie GreenLine je nový trojvalcový prepĺňaný naftový motor 1,2 TDI CR DPF/55 kW. Úsporný agregát ponúka spotrebu 3,4 l/100 km a emisie CO2 len 89 g/km pre model Fabia Combi GreenLine II resp. 4,2 l/100 km a CO2 109 g/km pre model Roomster GreenLine II. Nižšie však nie sú len emisie CO2, ale tiež hodnoty ostatných vypúšťaných škodlivín. Nový motor plní emisné limity normy EU 5, ktorá je v kategórii naftových motorov prísnejšou predovšetkým v oblasti oxidov dusíka a pevných častíc.
Základná cena modelu Fabia Combi GreenLine II s prepĺňaným naftovým motorom 1,2 TDI CR DPF/55 kW a päťstupňovou manuálnou prevodovkou je 13 379 € s DPH. Základná cena modelu Roomster GreenLine druhej generácie s totožným agregátom bude v SR začínať na čiastke 13 379 € s DPH Verzia výbavy GreenLine obsahuje okrem iného predné hmlové svetlomety s funkciou denného svietenia, ESP vrátane ABS, tempomat, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním alebo systém Start/Stop. Jeho prínos sa najviac prejavuje pri jazde hustou mestskou premávkou. Systém sa zapína automaticky po naštartovaní motoru. Pokiaľ vodič po určitom čase jazdy vozidlo zastaví, zaradí neutrál a uvoľní spojkový pedál, motor sa sám vypne. Len čo vodič stlačí spojku, motor znovu okamžite naskočí. Týmto spôsobom sa dá ušetriť v kombinovanom režime 0,2 až 0,4 l/100 km, v mestskej premávke dokonca 0,3 až 0,9 l paliva na 100 km.
Rekuperácia brzdnej energie je ďalším prvkom modernej techniky, ktorou sú modely Fabia Combi GreenLine II a Roomster GreenLine II vybavené. Efektívne využitie pohybovej energie vozidla k dobíjaniu akumulátora tvorí jednoduchý systém, ktorý pomáha šetriť palivo priebežne, po malých dávkach. Rovnako ako Start/Stop systém je aj systém rekuperácie použitý pri sériovo vyrábanom vozidle značky Škoda po prvý raz. Oba systémy sa navzájom dopĺňajú a spolu s ďalšími opatreniami prispievajú k maximálne ekologickej prevádzke nových modelov. Nasadenie systému rekuperácie umožnilo dosiahnuť zníženie emisií CO2 o 2 až 4 g/km.
Medzi ďalšie opatrenia zvyšujúce hospodárnosť prevádzky patria funkcie odporučenia zaradeného rýchlostného stupňa, ktorá pomáha vodičovi optimálne využiť potenciál motoru, zníženie a aerodynamické zakrytie podvozku a v neposlednom rade použitie pneumatík s nízkym valivým odporom.
Modely Fabia Combi GreenLine II a Roomster GreenLine II je možné od júna 2010 objednať u všetkých obchodníkov Škoda v SR.