Škoda 110 R tento rok oslavuje
Pred 40 rokmi po celozávodnej dovolenke začala Škoda Auto, vtedajšie Automobilové závody, národný podnik, výrobu obľúbeného športového kupé Škoda 110 R. Vozidlo navrhli a jeho výrobu presadili zamestnanci pobočného závodu v Kvasinách, ktorý sa po spojení s mladoboleslavskou Škodou zaoberal výrobou menšej série úžitkových a športových vozidiel, vrátane obľúbeného kabrioletu Felicia.
Škoda 110 R Coupé vychádzala z modelu Š 100/110, ktorého výrobu začali v Mladej Boleslavi po celozávodnej dovolenke o rok skôr, v roku 1969, ako nástupcu modelu 1000/1100 MB. Vedenie automobilky schválilo koncepciu nového kupé v novembri 1967. Prvý prototyp bol vyhotovený 31.3.1968. Vozidlo bolo verejnosti predstavené na brnianskom autosalóne 5.-14.9.1970.
Karoséria kupé so splývajúcou zadnou časťou mala usporiadanie sedadiel 2+2. Ako skutočné kupé mala Š 110 R dvere bez rámov okien a aerodynamickejší sklon čelného okna. Oproti sedanu Š 110 malo „eRko" zvýšený výkon z 53 na 62 k.
Z karosérie 110 R Coupé vyšlo niekoľko športových špeciálov. V roku 1974 to boli tri prototypy s označením 180 RS a 200 RS. Z nich bol následne odvodený úspešný homologovaný športový automobil 130 RS. Posledné vozidlo Š 110 R Coupé bolo v Kvasinách zmontované 30.12.1980.