Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Trendy

Škoda 110 R tento rok oslavuje

Saturday, 24. 07. 2010 - 08:39, Tereza Talajová   

Škoda 110 R tento rok oslavuje

Pred 40 rokmi po celozávodnej dovolenke začala Škoda Auto, vtedajšie Automobilové závody, národný podnik, výrobu obľúbeného športového kupé Škoda 110 R. Vozidlo navrhli a jeho výrobu presadili zamestnanci pobočného závodu v Kvasinách, ktorý sa po spojení s mladoboleslavskou Škodou zaoberal výrobou menšej série úžitkových a športových vozidiel, vrátane obľúbeného kabrioletu Felicia.

Škoda 110 R Coupé vychádzala z modelu Š 100/110, ktorého výrobu začali v Mladej Boleslavi po celozávodnej dovolenke o rok skôr, v roku 1969, ako nástupcu modelu 1000/1100 MB. Vedenie automobilky schválilo koncepciu nového kupé v novembri 1967. Prvý prototyp bol vyhotovený 31.3.1968. Vozidlo bolo verejnosti predstavené na brnianskom autosalóne 5.-14.9.1970.

skoda-110-r.jpg

Karoséria kupé so splývajúcou zadnou časťou mala usporiadanie sedadiel 2+2. Ako skutočné kupé mala Š 110 R dvere bez rámov okien a aerodynamickejší sklon čelného okna. Oproti sedanu Š 110 malo „eRko" zvýšený výkon z 53 na 62 k.

Z karosérie 110 R Coupé vyšlo niekoľko športových špeciálov. V roku 1974 to boli tri prototypy s označením 180 RS a 200 RS. Z nich bol následne odvodený úspešný homologovaný športový automobil 130 RS. Posledné vozidlo Š 110 R Coupé bolo v Kvasinách zmontované 30.12.1980.

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri