Silk Way Rally vyhral Despres na Peugeote
Silná búrka a prudké lejaky predčasne ukončili siedmy ročník ostro sledovanej diaľkovej Silk Way Rally 2017, ktorá sa tento rok jazdila z Moskvy do čínskeho Si-an. Loeb havaroval a pre zranenie ruky odstúpil.
Organizátori sa kvôli počasiu rozhodli záverečnú sobotňajšiu 14.etapu zrušiť a tak platia výsledky po trinástej piatkovej etape. To znamená, že svoje vlaňajšie víťazstvo si zopakovala posádka továrenského tímu Peugeot Sport, Cyril Despres a David Castera na vozidle Peugeot 3008 DKR. Súťaž kamiónov vyhrala ruská posádka Dmitrij Sotnikov, Ruslan Akmadejev a Ilnur Mustafin na vozidle Kamaz Master.
Hviezdny tím Peugeotu sa už teraz pripravuje na ďalší ročník prestížnej dakarskej rely a na „hodvábnu cestu" vedľa osvedčeného špeciálu 3008 DKR, ktorý pilotovali Despres a Peterhansel, nasadil aj nový model Peugeot 3008 DKR Maxi. Ten zveril do rúk Sebastiena Loeba, ktorý mal auto preveriť a poriadne otestovať. A populárny 9-násobný rely šampión sa s tým nemaznal. Loeb vyhral štyri rýchlostné skúšky a s bezpečným náskokom viedol až do deviatej etapy, kedy havaroval.
„Bola tam jama, ktorú som nevidel," vysvetľoval svoj predčasný koniec v rely, Seb Loeb. „Vleteli sme do nej a poškodili auto. Pokúšali sme sa to opraviť, no bez asistenčnej pomoci to nešlo. Rýchlo sa blížila a noc a mi sme etapu nedokončili. Navyše som si vyvrtol zápästie a nie som schopný pokračovať v súťaži, lebo nedokážem poriadne držať volant." Loeb priznal, že tím by bol schopný auto opraviť, ale on už nemohol šoférovať. Nové auto, s ktorým bude Peugeot štartovať na Dakare, si však Francúz veľmi pochvaľoval.
Vedenie po Loebovi prevzal tímový kolega Cyril Despres, ktorý v tomto ročníku vyhral iba jedinú etapu (piatu), no celkovo si počínal lepšie, ako Stephane Peterhansel, ktorý síce vyhral päť etáp, no časová strata po havárii v štvrtej etape ho odsunula na konečné piate miesto. „Je to neuveriteľné!" krútil hlavou legendárny Peterhansel. „Havária, ktorú sme mali teraz bola úplne rovnaká, ako tá, ktorú sme tu mali pred rokom. Nabehli sme príliš rýchlo na zraz. Auto sa neudržalo a niekoľkokrát sa prevrátilo. Nestáva sa mi často, že by som havaroval, no začínam si myslieť, že „hodvábna cesta" ma nemá rada." Peterhansel rovnako v Kazachstane havaroval aj vlani a rovnako aj teraz sa musel už uspokojiť iba s úlohou podporného pilota.
Inak pre zaujímavosť si všimnite hodnotu penalizácií na posledných miestach. Dostať penalizáciu sto, dvesto, či štyristo hodín je v súťaži, ktorej víťazný čas je 41 hodín dosť kuriózne.