Seriál Dutch Supercar Challenge sa skončil..
Cez víkend sa v holandskom Assene skončila tohtoročná racingová sezóna seriálu Dutch Supercar Challenge. Havárie v sobotnom preteku nám nedovolili rozlúčiť sa so sezónou pódiovým umiestnením, no náš tím Race4Slovakia si racingová Európa po tomto ročníku určite zapíše do diára hrubými písmenami. A to najmä vďaka skvelým výkonom dvojice jazdcov Dick Kvetňanský / Beitske Visser a novému racingovému špeciálu Praga R4S. Ten pod kapotou ukrýval novinku z domácej konštruktérskej dielne - motor h4s. Skončila sa tak racingová sezóna, historicky najúspešnejšia a zároveň prelomová v živote celého tímu.
Už piatkové tréningy v Assene ukazovali, že forma tímu Race4Slovakia graduje a v kvalifikácii sme si vyjazdili výborné tretie miesto. Na štarte sme mali hneď dve autá, Pragu R4S totiž šoféroval aj Berry van Elk z tímu Blueberry Racing. Nešťastný manéver jedného z áut na okruhu ho však v úvode závody doslova odstrelil z trate a auto skončilo po havárii nepojazdné. Spolu s Dickom Kvetňanským, ktorý sa po vznietení motorového oleja ocitol v oblakoch dymu, sme tak mohli na dobré umiestnenie zabudnúť.
Racingová sezóna sa pre tento rok skončila, je čas rekapitulovať. Aký bol teda ročník 2010/2011? Nechajme hovoriť výsledky - BRITCAR Donington Festival-3.miest v GT, Superleague Formula GP Assen-1.miesto, Gamma Racing Days Assen-1.miesto, Dutch Supercar Challenge SPA-3.miesto...
Dick Kvetňanský: „Mimoriadne ťažká sezóna, no o to zaujímavejšia. Takmer nemôžem uveriť tomu, že ešte na jar som jazdil na skvelom špeciále Attack R4 a dnes už zberáme víťazstvá s úplne novým autom Praga R4S, ktoré spolu s novým motorom posunulo celý tým do úplne iného levelu. Nevyhli sa nám nováčikovské zakopnutia aj technické problémy, spojené s neustálym vývojom auta a motora. Ale každý, kto žije racingom tak ako my, pochopí, že práve tieto výzvy vás neustále ženú vpred na našej adrenlínovej ceste. Teda lepšie povedané - okruhu."
Už samotné pomenovanie najnovšieho výsledku tímovej spolupráce - jedinečný automobil Praga R4S naznačuje ďalšiu závažnú zmenu v živote celej spoločnosti. Značka Race4Slovakia sa totiž stala členom holdingu PRAGA Cars. Vďaka spojeniu so spoločnosťou PRAGA Export tím získal prístup k odbornému, technickmu a finančnému zázemiu, ktoré pramení z viac ako 100 ročnej tradície značky Praga. K tomu si treba pripočítať ďalšiu prevratnú novinku - motor z vlastnej konštrukčnej dielne h4s - trojlitrový vidlicový osemvalec s výkonom 532 koní, čo je jeden z historicky najvyšších výkonov, aké sa kedy podarilo dosiahnuť z atmosférického osemvalca 3,0 l. Nový racingový špeciál a nový motor sú prvými úspešnými výsledkami vzájomnej spolupráce. A tým sa plány spoločnosti ani zďaleka nekončia.
„Obrovské nádeje vkladáme do začiatku produkcie nového racingového modelu PRAGA R1. Ten otvorí dvere do racingového sveta novým tímom, ktoré si doteraz pre finančnú náročnosť nemohli dovoliť pretekať. PRAGA R1 bude znamenať špičkové auto s najnovšími technológiami pri zachovaní nízkych vstupných aj prevádzkových nákladov, spolu s ľahkou dostupnosťou náhradných dielov." - poodhalil vízie spoločnosti na najbližšie obdobie generálny riaditeľ spoločnosti PRAGA Cars Dušan Malý.
PRAGA Cars má ambíciu ako jediná v Európe pokrývať celé spektrum racingových aktivít, ako je výchova mladých pilotov, vývoj a produkcia motokár, racingových motorov, racingových špeciálov, prevádzkovanie vlastnej racingovej akadémie, managment racingových teamov a leasing a prenájom racingových vozidiel.
Racingová sezóna sa pre tím tento rok skončila. Vývojári, konštruktéri, technici aj jazdci sa už teraz pripravujú na sezónu 2012, ktorá by mala byť ešte úspešnejšia ako tá predošlá. Tím Race4Slovakia by sa chcel aj touto cestou poďakovať všetkým fanúšikom, priaznivcom a podporovateľom, jednoducho všetkým, ktorí nám tento rok držali palce, všetkým, ktorým koluje v krvi vysokooktánový benzín.
Pretože:
Life is racing. Everything else is just waiting...