September 2010 - najlepší mesačný predaj všetkých čias
• Celosvetový nárast predajov o 12,8 % v prvých deviatich mesiacoch roka 2010
• Predajný rekord na slovenskom trhu
• Dynamický rast značky v Číne, Rusku a Indii
• Holandsko s rekordným výsledkom
Najväčšia česká automobilka Škoda Auto zostáva v dynamickom rastovom kurze. Počet 75 790 vozidiel, predaných v mesiaci september (v uplynulom roku: 69 023) predstavuje najlepší mesačný predajný výsledok všetkých čias. V prvých deviatich mesiacoch roka 2010 zvýšila značka Škoda celosvetovo počet predaných vozidiel o 12,8 % na celkom 568 990 jednotiek (január - september 2009: 504 625). Rekordný predaj zaznamenala spoločnosť aj na slovenskom trhu.
„Škoda Auto zostáva so svojou atraktívnou paletou modelov úspešná aj v treťom štvrťroku 2010. S ohľadom na doterajší vývoj predaja a rekordné výsledky v mesiaci september očakávame, že v tomto roku predáme podstatne viac vozidiel ako v roku 2009," povedal Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto a.s.
Škoda Auto dosiahla predajný rekord aj na slovenskom trhu. Spoločnosť dodala zákazníkom v septembri o 321 vozidiel viac v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roku, čím zvýšila svoj trhový podiel o 6,78 %. Spoločnosť v septembri predala rekordných 1 243 ks vozidiel a dosiahla trhový podiel 22,08 %.
Na domácom trhu v České republike Škoda Auto výdatne posilnila svoju vedúcu pozíciu. S nárastom predajov o 9,2 % značka posilnila podstatne viac ako celkový trh (plus 0,7 %). Celkom Škoda Auto v Českej republike predala v prvých deviatich mesiacoch tohto roku 43 666 vozidiel (v uplynulom roku: 39 974). Podiel na trhu vzrástol na 34,7 %.
Nadpriemerný rast zaznamenala Škoda Auto aj na ďalších trhoch strednej a východnej Európy. Trhové podiely aj predaje rástli na všetkých trhoch. V Rusku spoločnosť dosiahla nárast odbytu o 35,2 % a predaj tvoril 34 273 vozidiel.
V západnej Európe (bez Nemecka) predaje spoločnosti Škoda Auto vzrástli o 25,5 %. V Holandsku sa predaje oproti uplynulému roku zlepšili o 75,9 %. Obzvlášť obľúbené sú modely GreenLine, vyznačujúce sa nízkou spotrebou paliva a nízkymi emisiami CO2. Veľký podiel na pozitívnom vývoji v západnej Európe mali tiež zvýšené predaje vo Veľkej Británii, Francúzsku, Španielsku, Rakúsku, Belgicku a vo Švajčiarsku.
Dynamicky sa rozvíjal predaj aj na rastových mimoeurópskych trhoch. Len v Číne Škoda Auto predala s počtom 134 470 vozidiel takmer o 65 % viac ako v porovnateľnom období minulého roku (81 652). Na ďalších mimoeurópskych trhoch tvoril nárast celkom 44,6 %. V Indii bolo zákazníkom dodaných 14 224 vozidiel a predaj tak vzrástol o 36,6 % (10 415). Podstatný nárast zaznamenali tiež predajné organizácie značky Škoda v Egypte (+168,8 %), Izraeli (+63,1 %) a v Turecku (+61,4 %).
Predajné výsledky v septembri 2010 (Modely značky Škoda v porovnaní s mesiacom september 2009):Octavia (31 546 vozidiel/+16,5 %), Fabia (23 434 vozidiel/-16,5 %), Superb (9 962 vozidiel/+139,3 %), Yeti (5 389 vozidiel/+240,0 %), Roomster (3 327 vozidiel/-29,5 %), Octavia Tour (2 132 vozidiel/-37,7 %).