S Mugellom som v podstate spokojný
V priebehu prvého júnového víkendu sa konalo tretie podujatie seriálu Ferrari Challenge Europe na okruhu v Talianskom Mugelle. O tom, že sa ich zúčastní aj slovenský pretekár Ján Daniš sme vás už informovali. O tom, ako sa mu na pretekoch darilo nám porozpráva samotný jazdec, Ján Daniš.
„Po príjazde do Mugella a absolvovaní prvého voľného tréningu bolo jasné, že v tomto roku sa na štarte každých pretekov zišla mimoriadne rýchla konkurencia. Je to asi aj tým, že v rámci našej skupiny Ferrari Challenge Europe bolo združených dohromady viacej skupín, ale asi aj zvyšujúcou sa atraktivitou týchto značkových pretekov, ktorá láka stále viac jazdcov. Už pred pretekmi mi bolo jasné, že určite nebudem patriť medzi najrýchlejších, keďže som z dôvodu pracovnej vyťaženosti nemal dlhý čas možnosť sadnúť do pretekárskeho auta. Preto som bol spokojný s dvanástym časom, ktorý som dosiahol v rámci voľného tréningu. V ďalších to boli zhodné desiate miesta. Po nich na nás všetkých čakala kvalifikácia. Tá je tu v Mugelle veľmi zaujímavá, jazdec totiž z dôvodu nadmernému opotrebeniu pneumatík, ku ktorému na tomto okruhu prichádza, musí najrýchlejšie kolo zajazdiť už v prvom kole po výjazde z boxov. Tomu som prispôsobil aj svoj výkon a zadarilo sa. Nanešťastie som však prešiel v jednej šikane cez bielu čiaru, čo samozrejme neuniklo pozornosti športových komisárov. Môj trest za toto porušenie predpisov bolo odobratie najrýchlejšieho času a tým pádom som padol na desiate miesto na štarte.Z toho sa dosť ťažko predieralo dopredu a výsledok bola jedenásta priečka. V týchto prvých pretekoch sa mi nastavenie auta celkom nepozdávalo, tak sme pred druhými pretekmi spravili menšie korekcie v nastavení. Ihneď po štarte bolo jasné, že toto nastavenie je perfektné a jazdilo sa mi o poznanie lepšie, avšak pri nájazde do poslednej zákruty pred cieľom, pri mojej snahe o predbehnutie jedného zo súperov, práve v momente keď bolo auto celou svojou váhou navážene dopredu, som dostal ťukanec do zadku. Nasledoval výlet do štrkovej zóny, odkiaľ sa už samozrejme nedalo dostať naspäť na trať. Celý víkend, až na túto jedinú udalosť by som hodnotil ako dobrý a bol som s ním veľmi spokojný. Nedá mi ale poznamenať, že v poslednej dobe je vo Ferrari Challenge Europe veľa nových jazdcov, ktorí by tam asi ešte nemali byť. V minulosti boli všetci súperi vyjazdenejší a hlavne títo mladí chlapci, ktorí teraz prišli do tohto seriálu, by si mohli uvedomiť, že by mali byť uváženejší pri osobných kontaktoch. V prípade kontaktu, smola totiž nepostihne iba toho koho vystrelia z trate, ale následne aj oni sami sú športovými komisármi penalizovaní a prichádzajú o umiestnenie," vyrozprával priebeh pretekov v Mugelle Ján Daniš.
A aký je plán na budúce týždne, či mesiace v pretekaní Bratislavčana Janka Daniša ? „Samozrejme ma čaká veľa práce, ale okrem nej by som sa chcel, z dôvodu, že už onedlho sú prázdniny, viacej venovať aj rodine a deťom. Sľúbil som im pekné prázdniny a sľuby treba dodržiavať. V najbližších mesiacoch preto bude mať pred pretekaním rodina. Preteky mi neutečú, nechystám sa ešte do pretekárskeho dôchodku, deti však rastú a o chvíľu ma potrebovať nebudú, tak si to chcem ešte užiť," uzavrel rozhovor Ján Daniš.