Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Okruhy

Rýchla Toyota tesne zdolala Porsche

Tuesday, 18. 04. 2017 - 10:27, Ľuboš Kašický   

Rýchla Toyota tesne zdolala Porsche

V MS vytrvalostných špeciálov (WEC) pripomína súboj Porsche a Toyoty duel medzi Ferrari a Mercedesom vo formule jeden.


Na slávnom britskom okruhu v Silverstone odštartovala nová sezóna MS špeciálom. Žiaľ, po odstúpení Audi sa konkurencia v najvyššej triede LMP1 scvrkla na dve silné značky a zvyšok privátnych tímov, ktoré veľké šance na víťazstvo nemajú. Aj napriek tomu boli však úvodné preteky dostatočne zaujímavé.

wec04.jpg

Vďaka výbornému nastaveniu auta dominovala Toyota prekvapivo už v kvalifikácii, keď súperom z Porsche nadelila nečakanú stratu. V pretekoch však Porsche, ktorého obidve autá štartovali z druhého radu, ukázalo lepšie tempo a špeciály Toyoty vážne atakovalo.

wec02.jpg

Hartley (porsche) sa neustále držal Buemiho toyoty a svoju výhodu stratil až pri poslednej zastávke na dotankovanie, po ktorej mu už chýbala sila na dotiahnutie sa. Buemi nakoniec vyhral o šesť sekúnd, čo však musí Toyotu tlačiť, aby nezaspala na vavrínoch a neustále sa snažila o zlepšenie.

wec07.jpg

„Je to desivo malý náskok. Čakali sme, že to bude viac," priznal v cieli Buemi. „V Porsche mali oveľa lepšie, rýchlejšie zastávky v depe. My síce mame rýchlosť na trati, no musíme zlepšiť aj prácu počas pitstopov. V závere sme mali rýchlejšie auto a čerstvé pneumatiky, čo nám pomohlo k víťazstvu. Na víťazstvo sme už chvíľu čakali a toto je ten najlepší štart do sezóny."

wec03.jpg

V Porsche však nezúfajú. Šéf tímu Andreas Seidl tvrdí, že dostať obidve autá na pódium je, ako keby zvíťazili, pretože podmienky na Silverstone jeho autám Porsche 919 Hybrid nesadli. „V kvalifikácii nás Toyota zaskočila svojou rýchlosťou," priznal Brendon Hartley (porsche). „Šancu nám dali preteky, ktoré ukázali, že máme rýchlosť a vieme nasadiť a udržať vysoké tempo. Strata šesť sekúnd je za daných okolností, keď sme sa trápili s nastavením auta, veľmi slušný výsledok. Určite nám pomohlo aj safety car (pozn. po havárii Lopeza na druhej Toyote). Sebastian (Buemi) mal však v závere čerstvé gumy a tak sme už uznali, že je rozumnejšie dôjsť na druhom a treťom mieste. Ale bol to skvelý súboj."

wec01.jpg

Dodajme, že druhý špeciál Toyoty pilotovaný WTCC šampiónom Pechito Lopezom havaroval približne 2,5 hodiny pred koncom pretekov v zákrute Copse, keď vyletel z trate. Auto žeriav vytiahol zo štrku a Lopez ho krívajúce doviezol do depa. Argentínčan potom podstúpil lekárske vyšetrenie, ktoré ukázalo, že je v poriadku. Po oprave aut pokračovalo v pretekoch so zvyšnými členmi posádky, ktorí ho doviezli nakoniec do cieľa na 23.mieste. Dôležité to bolo preto, že auto doviezlo body za štvrté miesto v triede LMP1, ktoré môžu v ostrom boji o titul medzi Toyotou a Porsche na záver chýbať.

wec06.jpg

Druhé preteky sezóny MS vytrvalostných špeciálov sa jazdia 6.mája v belgickom Spa-Francorchamps. Priebežne v značkách po prvom podujatí vedie Porsche s 33 bodmi pred Toyotou (26,5 b.). Zaujímať nás ešte môže, že špeciál tímu ByKolles, za ktorý mal štartovať Poliak Kubica, zajazdil v kvalifikácii deviaty čas a v pretekoch síce nedokončil, no posádka Webb, Rossiter a Kraihamer odjazdila 155 kôl. Problémy však prišli už po siedmych kolách a potom jazdila až do odstúpenia na trinástom, respektíve dvanástom mieste.

wec08.jpg

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri