Rozpačitý víkend pre P.S.R. rally team v Rzesowe!
Sú víkendy na ktoré chcete čo najskôr zabudnúť. Vstup do sezóny nám nevyšiel vôbec podľa našich predstáv, ale v tomto športe je k havárií vždy veľmi blízko, no poďme pekne po poriadku.
Z pohľadu posádok bola súťaž charakterom rýchlostných skúšok jednou z najťažších. Skonštatovala to aj naša posádka Peter Gavlák - Emil Horniaček po obhliadke trate. Tá bola naplánovaná na jediný deň, čo bolo vcelku časovo náročné zvládnuť. Naši si museli privstať, aby všetko stihli včas napísať a odkontrolovať.
Samotný štart v Poľskom Rzesowe začal „pekelne“ slnečným počasím v piatok o 13-tej, kedy teploty dosahovali vrchol.
Pre našu posádku to bola po značne dlhej, skoro ročnej pauze poriadna zaberačka. Naposledy sedeli v súťažnom aute na klasickej rýchlostnej skúške na Rally Veľký Krtíš v septembri 2019. Súťaž teda začali časom v prvej desiatke súťažných posádok. Dlhé, ťažké rýchlostné skúšky dávali poriadne zabrať, ale naša posádka si držala od začiatku svoju pozíciu . Na konci prvého súťažného dňa to bolo 6.miesto M-SR 1 ako aj v CEZ. Bol položený dobrý základ pred druhým o nič menej náročným súťažným dňom. Posádka štartovala ráno ako ôsma v poradí, čo bola dobrá pozícia. Na najdlhšej rýchlostnej skúške súťaže zaznamenala desiaty celkový čas a siedmy v MS-R. V prvom sobotnom servise po 7 RS si posádka P.S.R. rally tímu držala v CEZ slušné 5. miesto a v druhom samostatnom dni v M-SR tiež. Pred poslednými dvoma skúška nič nenasvedčovalo tomu, že cca. na 12-tom kilometri rýchlostnej skúšky „Zawadka 2“ skončia v okamihu všetky nádeje z dobrého účinkovania na ťažkom Rzeszowe.
„Žiaľ v tomto peknom športe sa stávajú občas aj nehody, ktoré zatienia celé vystúpenie na súťaži. Na prvom mieste je vždy zdravie všetkých zainteresovaných, v tomto prípade našej posádky a to je najpodstatnejšie, že sa našim nič nestalo. Z nehody vyviazli bez zdravotných následkov a to je podstatné,“ hovorí manažér tímu.
Peter Gavlák: „Sú dni na ktoré chcete ihneď zabudnúť v spánku a prebrať sa do ďalšieho dňa, pričom dúfať, že za noc sa ten deň vymaže z pamäti! No, ale ono to tak nefunguje. Musím priznať, že celý ten víkend som nebol nejako vo svojej koži. Možno zlá predtucha, neviem si to vysvetliť. I napriek tomu, sme snažili držať R5-ťku na trati, čo sa nám aj darilo po tak dlhej pauze. Súťaž bola naozaj jedna z najťažších akú som išiel. Pred poslednými dvoma skúškami boli pozície viac menej rozdané a my sme nemali ani o čo bojovať, len sa doviezť do cieľa a pozbierať body. Dokonca po incident som mal pocit, že idem omnoho plynulejšie ako zo začiatku dňa.
No prišla osudná zákruta v ktorej som musel zrejme spraviť jazdeckú chybu, keď som hlbšie katoval zákrutu, ako som mal a predok vozidla mi nasmerovalo do rigola a následne tam stiahlo celé auto. V snahe dostať sa z toho von nám zabránila hlina, ktorá sa nabrala pod lyžinu z ktorej spravila doslovne radlicu a tá nás katapultovala do salta. Vôbec si to celé neviem úplne presne vysvetliť, pretože to nebolo nijak zvlášť zložité miesto, vedel som presne do akého miesta idem z prvého prejazdu, no žiaľ práve tu skončilo celé, celkom sľubné účinkovanie. Samozrejme som rád, že sa nám s Emilom nič vážne nestalo, no mrzí ma však naštrbený rozpočet tímu v tejto neľahkej dobe!“
„Náš tím teraz čakajú nové neplánované výzvy, no pevne dúfame, že čoskoro sa opäť vďaka podpore našich partnerov uvidíme na tratiach M-SR,“ dodáva na záver manažér tímu.
P.S.R. rally team