Rozhodla jediná desatina sekundy!!!
Bol to totálny masaker! Súboj o tretie miesto rozhodovali v dramatickom súboji až posledné metre. Žiaľ, tentoraz v neprospech posádky Tomáš Kukučka a Peter Vejačka.
Po vlaňajšej „pohárovej“ premiére povýšila Rally Dobšiná už na „majstrák“ a stala predposledným podnikom sezóny Majstrovstiev Slovenska (MSR aj MMSR). Popradskí usporiadatelia, pod záštitou primátora mesta Dobšiná, využili známe úseky, ktorých 69 ostrých kilometrov sľubovalo body s koeficientom štyri. „Trate sú nám známe, pretože sme ich už v rôznych variáciách jazdili v iných súťažiach. Vieme teda do čoho ideme. Je tu veľa domácich „strelcov“, ktorí určite „budú lietať“ a tak očakávame veľmi rýchlu súťaž,“ zhodnotil východiská pred štartom skúsený Tomáš Kukučka.
Ak vlani vládol Dobšinej chladný dážď a hmla, tak tentoraz posun do septembra pomohol k priam ideálnemu počasiu s teplotami okolo 20 °C. „Chvála bohu nepraží slnko a nesmažíme sa v kokpite. Nemusíme ani riešiť mokré pneumatiky a tak sa na štart vyslovene tešíme,“ pochvaľoval si tiež Peťo Vejačka. Úvodná rýchlostná skúška Poloma však štartovala krátko po 08.30 a chladné, vlhké jesenné rána posádky trochu vyšmýkali. „Urobili sme zopár drobných chybičiek, no usadili sme sa na štvrtom mieste absolútne, hneď za vozidlami Rally2 a WRC. Na prvom servise sme potom trochu pritvrdili nastavenie a dopredu dali nové gumy. Časy sa zlepšili, no Tomáš Fusko na piatom mieste sa nás naďalej držal veľmi tesne. Rozdiely sa pohybovali v desatinách sekundy a museli sme sa snažiť, aby sme si udržali pozíciu,“ opisuje vývoj súťaže pilot ikonického červeného Mitsubishi Lancer Evo VI, ktoré štartuje v triede 11.
„Rýchlo sme pochopili, že vozidla pred nami nedobehneme a tak sme sa sústredili na súboj s Fuskom. „Fuskonen“ dokonale využil znalosť tratí a neustále na nás vyvíjal tlak. Do poslednej štvrtej sekcie sme išli s náskokom len niečo cez dve sekundy! Navyše nám začala „blbnúť“ spojka, čo nám na pohode tiež nepridalo. V servise sme to však ovzdušnili a do poslednej sekcie sme vyrážali s odhodlaním, že tam necháme celé srdce,“ priznal otvorene obľúbený „Kuko“. „Na Mlynkoch sme zlepšili svoj čas o štyri sekundy! Podržal som to aj tam, kde som si predtým myslel, že už sa viac nedá. Totálny masaker! No „Fuskonen“ bol ešte o 0,6 sekundy rýchlejší!?“
Pred štartom poslednej rýchlostnej skúšky bol teda rozdiel medzi oboma posádkami mizerných 1,7 sekundy. A potom prišlo finále, ako z veľkej knihy. „Začal som katovať zákruty. Šiel som mimo svoju komfortnú zónu a veril, že to dáme,“ približuje napätie posledných kilometrov Tomáš Kukučka. Medzitým odstúpilo zo súťaže jedno z vedúcich vozidiel a súboj medzi Kukučkom a Fuskom sa zmenil na súboj pódium. „Asi 4-5 zákrut pred koncom celej súťaže som jednu ľavotočivú zákrutu katol viac ako bolo treba a zlomil som tlmič, alebo rameno – čo ešte zistíme. V cieli zasvietil čas o jedinú desatinu pomalší ako mal Tomáš Fusko a to znamenalo, že sme napokon skončili na konečnom štvrtom mieste,“ krúti hlavou nad tesným výsledkom aj naďalej vysmiaty Tomáš Kukučka, no súperov výkon chlapsky ocenil. „Ale vôbec ma to nemrzí. Tomášovi s Marcelom gratulujem! No hlavne im ďakujem za vynikajúce krásne súboje, ktoré sme tu zvádzali. Verím, že si to niekedy znova zopakujeme.“
Posádke Tomáš Kukučka a Peter Vejačka, ktorá v tejto sezóne vynechala úvodné dva podniky a v treťom doplatila na poruchu palivového čerpadla, ide tento rok hlavne o to, aby nevypadla z tempa. „Chýbajú nám body z úvodu sezóny a tak náš hendikep meníme v pozitívum. Netlačí nás tlak súboja o body a jazdíme si pre radosť. Zároveň si plníme sponzorské povinnosti a získavame cenné poznatky z jazdy na pneumatikách Hankook. Sú oveľa lepšie, než sme čakali a neraz nás podržali. Ďakujeme preto našim partnerom za podporu a pomoc. Veľká vďaka Vlastovi Majerčákovi a celému tímu mechanikov za prípravu auta. Rovnako tak vďaka organizátorom za vydarenú súťaž a tiež fanúšikom za ich úžasnú podporu. Už sa tešíme na štart v Košiciach,“ dáva bodku za súťažou v Dobšinej Tomáš Kukučka.