Rosinov debut na Slovakia Ringu dopadol na výbornú
Štefan Rosina sa pri svojom debute na Slovakia Ringu prvýkrát vo svojej kariére posadil do vozidla špecifikácie DTM. Svoj štart premenil už v sobotu na víťazstvo v šprintových pretekoch na desať kôl.
„Na Slovakia Ring som prišiel z dvoch dôvodov. V prvom rade som chcel zažiť atmosféru prvej slovenskej Grand Prix. Nechcel som ju zmeškať a chcel som byť pri tom spolu s mojimi slovenskými fanúšikmi. No a druhým dôvodom bolo to, aby som niektorým jazdcom dokázal, že naozaj viem jazdiť. Počúvam totiž veľmi často v zákulisí reči o tom, ako by oni jazdili Porsche Cup oveľa lepšie ako ja, Čo sa týka prvých pretekov boli perfektné. Hneď pri prvom štarte s DTM víťazstvo. Lepšie som si to ani nemohol predstaviť. Bol to super zážitok." povedal Štefan Rosina po dojazde do cieľa sobotňajšieho šprintu.
Na sobotný podvečer boli v pláne podujatia zaradené aj vytrvalostné dvojhodinové preteky. Do nich nastúpil Števo v spolupráci s Rudom Machánkom a Antonínom Charouzom vo vozidle Mercedes Benz C klasse DTM, ale aj v druhom vozidle, ktorým bolo osvedčené Porsche GT3 RSR v ktorom sa postupne počas pretekov vystriedala trojica Rosina, Machánek, Rácz. Po výbornom výkone, ktorým sa v priebehu dvojhodinových pretekov blysli posádky oboch vozidiel sa nakoniec Štefan Rosina spoločne s Rudom Machánkom a Antonínom Charouzom tešil z tretieho miesta a v spolupráci s Machánkom a Ráczom zo štvrtého. V cieli bol Štofi so svojim výkonom absolútne spokojný: „V prvom rade by som chcel poďakovať celému tímu za perfektnú prípravu Mercedesu. Vytrvalostné preteky boli super, aj keď musím úprimne priznať, že Audi malo dnes navrch. Bolo to aj dosť náročné, keďže som striedal v dvoch autách, ale výsledok sa poctivo odvedená práca nakoniec priniesla výsledok. S Mercedesom sme skončili na treťom a s Porsche na štvrtom, čo je v konkurencii, ktorá sa na Slovakia Ringu zišla úspech."
Vyvrcholením podujatia boli nedeľňajšie šprintové preteky. Na ich štart sa opäť Števo postavil s vozidlom Mercedes Benz C klasse DTM. Už od prvých metrov po štarte sa zaradil na druhú priečku celkového poradia, za výborne jazdiaceho Portugalčana Filipi Albuquerque. Už v prvom kole však preteky poznačila nepríjemne vyzerajúca nehoda poliaka Radoslawa Kordeckeho, ktorého Ferrari sa najskôr odlepilo od vozovky a po následnom dopade za zvodidlá začalo horieť. Preteky boli prerušené, jazdec transportovaný s popáleninami do nemocnice a po uprataní trate boli preteky znovu odštartované. Po reštarte sa na čele pretekov veľmi rýchle odtrhla najrýchlejšia dvojica, ktorú tvoril už spomínaný Portugalčan a Štefan Rosina. Do cieľa pretekov dorazili v tesnom závese, s podstatným náskokom od zbytku štartového pola.
„Aj druhé miesto je dobré. Filipi Albuquerque je oficiálnym jazdcom Audi Sport Italia, je veľmi rýchly a vo vozidlách špecifikácie DTM sedí v podstate stále. So svojim výkonom počas víkendu som spokojný, neustále som sa zžíval s vozidlom o čom v konečnom dôsledku hovoria aj výsledky. Teší ma, že som v oboch pretekoch porazil jazdcov, ktorý majú za sebou niekoľko pretekov a testov s DTM-kom v rámci slovenských majstrovstiev a navyše v nedeľu s viac ako pätnásť sekundovým náskokom pred druhou priečkou. Rád by som ešte dodal, že vozidlo špecifikácie DTM sa nedá porovnať so žiadnym iným autom. Veď len oproti môjmu cupovému Porsche je rýchlejšie o zhruba desať sekúnd. Je to jednoducho nádherný, ale zároveň zodpovedný pocit šoférovať také rýchle auto." vyjadril Štefan Rosina spokojnosť s víkendom strávenom na Slovakia Ringu.