Rosina odštartoval sezónu 3. miestom
Vlani Štofi Rosina bojoval o titul až do posledných pretekov. Ciele do novej sezóny európskej série GT2, ktorá počas víkendu odštartovala na Monze, preto nemôžu byť nižšie.
Mekka italského automobilového športu, kráľovský park v Monze, sa po dvoch rokoch znova vrátil do kalendára Fanatec GT2 European Series, aby otvoril už tretiu oficiálnu sezónu tejto stále populárnejšej kategórie. Tentoraz popri Rosinovom KTM X-Bow GT2, ktoré Slovák sedlá vo farbách tímu True Racing, pribudlo k už známym modelom Audi R8 LMS GT2, Porsche GT2 RS a Lamborghini Huracan Super Trofeo Evo GT2 najnovšie aj vozidlo Mercedes AMG GT2! Zaujímavé zmeny sa však udiali aj v zložení tímov, pričom jedna z najprekvapivejších sa dotkla aj samotného Štofiho „Môžem potvrdiť, že k nám do tímu prišiel skúsený Belgičan Nicolas Saelens s ktorým sme vlani súperili o majstrovský titul,“ prezradil ešte pred štartom populárny slovenský pretekár. Ak teda nemecký tím True Racing by Reiter Engineering, jazdiaci so špeciálmi KTM, posadil k sebe do kokpitu dvoch vlaňajších najúspešnejších pretekárov, tak to napovedá, že to s majstrovskými ambíciami myslí naozaj vážne.
Nová sezóna 2023 má v programe šesť súťažných víkendov, ktoré odštartoval práve ostatný víkend v Lombardsku, na Monze. S výnimkou augusta potom prakticky v mesačných intervaloch sezónu stupňujú preteky na Red Bull Ringu, Dijone, Algarve, Valencii a končia, rovnako ako vlani, na Le Castelled vo Francúzsku. Práve tam sme minulý rok videli dramatické finále v ktorom slovenská posádka Rosina - Sládečka kvôli defektu v posledných pretekoch stratila šancu na titul v prospech dvojice Saelens - Longin. V tomto roku však všetci Štofiho fanúšikovia veria, že po Francúzsku sa budeme radovať aj my na Slovensku. „Bolo by to krásne, no stojíme nohami na zemi a až čas ukáže, ako sa vyvinie nová sezóna a či sú naše ambície opodstatnené,“ vraví skromne slovenský pretekár.
Štofi Rosina sa na vývoji vozidla KTM X-Bow GT2, ktoré poháňa 2,5 litrovým päťvalec Audi turbo s výkonom približne 600 koní, podieľal od samotného počiatku a výrazne prispel k súčasnému majstrovskému potenciálu rakúskeho špeciálu. „Auto je vo výbornej kondícii a je schopné súperiť s kýmkoľvek vo svojej kategórii. Máme radosť, že medzi súperov pribudla aj taká značka, akou je Mercedes AMG, konfrontácia s ktorou len potvrdzuje výsledky našej viacročnej práce,“ vraví Rosina, ktorý spolu so Saelensom porážali mercedes vo všetkých tohto víkendových konfrontáciách.
„Sezóna sa nám začala pekne dramaticky, keď hneď v prvej šikane úvodných pretekov sa zrazili dve vedúce vozidlá. Vytvorila sa tak nová situácia v štartovom poli, z ktorej sme v následnom priebehu, spolu s mojim tímovým kolegom, ktorý si ešte zvyká na novú techniku, vybojovali tretie miesto v našej kategórii,“ približuje priebeh súťažného víkendu slovenský pretekár. „Do druhých pretekov sme vyštartovali ešte z lepšej štartovej pozície a posunuli sme sa na tretie miesto ešte pred povinným PIT oknom. Po zastávke ma vystriedal Saelens, ktorý sa následne dokázal prepracovať na prvé miesto, a chvíľu to už vyzeralo na veľmi vydarený vstup do sezóny. Po výmene však Saelensa tím pustil na trať skôr a tak sme dostali penalizáciu, ktorá sa pripočítala k finálnemu času v cieli. To nás odsunulo z vedúcej priečky až na ôsme miesto absolútne, respektíve štvrté miesto v našej kategórii PAM.“
Táto, pre slovensko-belgickú posádku nepríjemná situácia, vytvorila v priebežnom poradí zaujímavú situáciu, keď hneď tri posádky odchádzajú z Monzy s rovnakým bodovým ziskom (prakticky na druhom mieste priebežného poradia). To však naznačuje veľmi zaujímavý priebeh rozbiehajúcej sa sezóny. Ako sa to bude vyvíjať sa dozvieme už 27. mája u našich susedov na rakúskom Red Bull Ringu v Zeltwegu. „Chcem sa poďakovať tímu za možnosť pokračovať v rozbehnutej práci. Vážim si to a verím, že spoločne s Nicolasom sa nám podarí naplniť očakávania nášho tímu, partnerov i fanúšikov. Už sa neviem dočkať ďalších pretekov,“ uzatvára svoje vystúpenie na Monze Štofi Rosina.