Rosina a Matador posúvajú štafetový kolík ďalej
Najúspešnejší automobilový pretekár Slovenska - Štefan Rosina, má svoju profesionálnu kariéru za sebou. Napriek tomu si vášeň menom motoršport vychutnáva tento rok dvakrát: chvíľkovo za volantom pretekárskeho Lamborghini a predovšetkým ako pokračovateľ tradície podpory motoršportu u nás.
„Štofi" - ako familiárne prezývajú tohto rodeného Púchovčana, má za sebou pomerne bohatú kariéru. Tá v sebe spája triumfy od Škoda Octavia Cup, cez prestížny Porsche Supercup až po svet špičkových GT3. Tam sa aj svojím víťazstvom v Belgicku minulý rok zaradil medzi najznámejšie tváre svetovej ligy kapotovaných strojov. Tento rok si 27-ročný pretekár vyskúšal preteky prestížnej Blancpain Sprint Series zatiaľ na troch podujatiach. Tým posledným bol domáci Slovakia Ring, kde má Štofi nevybavené účty - víťazstvo mu tu uniklo už niekoľko krát.
Tentoraz si v náročnej konkurencii 24 áut vybojoval s tímovým kolegom Tomášom Engem 9. a 4. miesto na štarte Kvalifikačných a Hlavných pretekov (v danom poradí). Do tých prvých, sobotňajších pretekov štartoval ako prvý Tomáš Enge, ktorého mal Štofi neskôr vystriedať. Po štarte však došlo ku kolízii, a to hneď za prvou zákrutou. Po kontakte s iným vozidlom sa Engeho Lamborghini Gallardo FL II dostalo šmykom na trávu a vo vysokej rýchlosti narazilo do kovových bariér. Nasledovalo niekoľko premetov vo vzduchu. Auto napokon zadnou časťou pristálo na zvodidle. Našťastie sa po hrozivo vyzerajúcej nehode dostal Enge z auta sám a okrem šoku neutrpel vážnejšie zranenia. Podľa vlastných slov išlo o najhoršiu nehodu v jeho živote a v jej priebehu sa nevedel dočkať, kedy sa už auto zastaví. Štefan Rosina sa tak za volant nedostal, keďže auto bolo neopraviteľné a do nedeľňajších pretekov by museli štartovať s novým strojom, no z posledného miesta.
Štefan Rosina: „Nemám na srdci žiadne ťažké emócie, taký je jednoducho motoršport. Dôležité je, že sa Tomášovi nič nestalo. Sľúbili sme si, že o rok sa tu stretneme znovu, opäť ako tímoví kolegovia."
Zatiaľ čo Štofi svoju profesionálnu pretekársku kariéru ukončil, jeho hlavný sponzor - spoločnosť Matador Automotive naďalej pokračuje v podpore slovenského motoršportu. Tam, kde to začína - na motokárach - podporuje Matador vychádzajúce talenty finančnými výhrami. Taktiež podporuje aj seriál ESET V4 Cup, ktorý je súčasťou slovenského okruhového šampionátu. Napokon žiaden šport sa bez sponzorov nezaobíde a rovnako to platí v každom odvetví, čoho sme svedkami každý deň - či ide o cyklistiku, hokej, alebo tenis. Rosinov odkaz do budúcnosti znie jasno: „Slovensko je malá krajina, no napriek tomu dokáže vykúzliť množstvo talentov, a to aj v motoršporte. Tento šport je vysoko sledovaný všade na svete a preto reprezentovať Slovensko už len na európskej pôde znamená veľa. S Matadorom chceme, aby z našej krajiny vzišli ďalšie talenty na poli tohto výnimočného športu," dodal Štofi na záver.
Race Pro Media