Richard Gonda na VCSR bojoval o čelo pretekov
Už druhý rok po sebe sme na Slovakiaringu mohli vidieť aj nášho domáceho pretekára, Richarda Gondu. S tímom Šenkýř Motorsport sa zúčastnil hodinových vytrvalostných pretekov FIA CEZ Endurance. Rišo Gonda opäť raz predviedol svoje jazdecké kvality a na ceste za úspechom ho zastavila až penalizácia.
Pred víkendom nechcel Rišo vystupovať nejako sebavedomo, predsa len na Slovakiaringu odjazdil iba dva pretekárske víkendy. To je v porovnaní s ostatnými konkurentmi, ktorý tu krúžia niekoľko krát do roka zanedbateľné číslo. Už tradičná Rišova skromnosť však bola opäť zbytočná. Od tréningov sa dokázal držať špičky štartového roštu.
V kvalifikácii sa Rišovi podarilo obsadiť druhé miesto s výborným časom 1:58,600 a nechal tak za sebou všetky ostatné domáce stálice vrátane dvojice Malchárkovcov, Mira Konôpku či posádku Rosina-Král. Na poľský tím s Audi to však nestačilo a zaostal za nimi o 9 desatín sekundy. Rišo bol však spokojný a namotivovaný ich prekonať v preteku. Ako sa aj z onboardových záberov ukázalo, výhoda poľského Audi na rovinkách bola skutočne výrazná.
Výborný súboj
Po štarte sa tento plán však výrazne skomplikoval. Z ničoho nič bol Rišo doslova v obkľúčení ďalších štyroch pilotov. Pred Riša sa dostala aj už legenda slovenského motoršportu, Štofi Rosina, jazdiaci takisto na BMW M6 GT3. Tu sa začal fantastický súboj starého lišiaka a mladého dravca. Niekoľko kôl išli za sebou vo vláčiku, avšak Rišo sa kvôli aerodynamickým turbulenciám - špinavému vzduchu za autom pred vami - nedokázal dostať dostatočne blízko, aby zaútočil. Potom to však konečne prišlo a Rišo ho dokázal čisto predbehnúť. „So Štofim to bola perfektná naháňačka. Mal dobrý štart a v prvej zákrute získal pár miest k dobru. Keď som ho dobehol bolo ťažké zaútočiť. BMW M6 GT3 sa začne veľmi trápiť, keď prenasledujete nejaké auto a nemáte pred sebou čistý vzduch. Na väčšine trati sú rýchle zákruty, takže bez prítlaku nebolo možné sa celý čas držať na jeho nárazníku. K tomu mal na nových pneumatikách dobré výjazdy a je to skvelý jazdec takže som sa snažil len tlačiť, čítať premávku a v správny moment to využiť, čo zafungovalo a mohol som pokračovať.", dodal k súboju Richard Gonda. To však nebol posledný problém hodinových pretekov, ktoré Rišo išiel sám.
V BMW M6 GT3 prestala fungovať klimatizácia. Ako si isto viete predstaviť, kombinácia 30 stupňovej vonkajšej teploty a rozpálené výfukové potrubie, ktoré vedie priamo cez kokpit nie je výborná kombinácia. Počas zastávky v boxoch si Rišo vypýtal vodu aby sa aspoň ňou mohol trochu schladiť. Práve počas zastávky v boxoch prišlo ku zásadnej chybe. Zle nastavené stopky mali fatálne následky. Rišo prešiel cieľom na fantastickom prvom mieste. Radosť celého tímu však rýchlo prerušila penalizácia za krátku zastávku v boxoch. „Ušetrený čas" sa násobí troma, takže z prvého miesta bolo nakoniec 4. miesto.
Riša to samozrejme mierne štvalo, ale napriek tomu našiel po víkende niekoľko superlatív. „Som rád, že som si tento víkend zajazdil, inak by som do najbližších pretekov GT Open nesedel 3 mesiace v aute. Body tu nezbierame a preto to celé aj so zajazdenými časmi hodnotím pozitívne a verím, že divákom sme ponúkli pekné preteky. Ďakujeme všetkým fanúšikom za podporu a atmosféru v paddocku."
O slovo sa prihlásil aj šéf tímu Šenkýř Motorsport, Robert Šenkýř. „Máme za sebou skvělý test před velkými závody letošního seriálu GT Open. Spolu s Richardem jsme dostali auto na úplnou hranici toho, co jde se stávajícím BOP na Slovakiaringu zajet. Kvalifikační čas 1,58,6 je v tomto horku opravdu špičkový. Zavodní tempo bylo stejně perfektní a ze Slovakiaringu tak odjíždíme spokojeni."
Najbližšie uvidíme Richarda Gondu v akcii na pretekoch International GT Open, ktoré sa jazdí na legendárnej trati Monza 22-23.09.